• Hvem er Sidney Lumet?
    70%
  • 12 vrede mænd
    13%
  • Serpico
    6%
  • Dog Day Afternoon
    6%
  • Network
    3%
  • Anden film
    1%
  • Dommen
    0%

Stemmer i alt: 1201

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Hr. Nielsen 13 år siden

Jeg stemte 12 Vrede Mænd. Den er klasse. Det er de andre sikkert også, men har ikke set dem alle tror jeg og dem jeg har (udover den jeg stemte på), er så mange år siden at jeg nok burde undlade at stemme hvis jeg skulle være ærlig:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#2 Steffan Rasmussen 13 år siden

Easy ... 12 Angry Men. Top 5 film, og den bedste debutfilm ever.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#3 rammy 13 år siden

Serpico herfra.

"Hvem er Sidney Lumet? - 60%...når man ser det så græder man da lidt...
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#4 Svagin 13 år siden

Jeg har desværre kun det "Dog day afternoon" og "Serpico". Men Dog day er en af mine absolut ynglings film og Pacino er klasse - tja, det er han jo faktisk i begge film.
http://taxidriverfilm.blogspot.com/2011/04/100-gode-grunde-til-at-jeg-elsker-film.html
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg tager også de sure mænd! Fantastisk film!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 evermind 13 år siden

Yeah, jeg så for første gang 12 Angry Men forleden, og den er fed! Også mit valg. :)

Tænk, at den er hans debutfilm ... Imponerende kammerspil lige dér!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#7 BN 13 år siden

Mjah, da de tolv vrede mænd er med på min top 200, har jeg naturligvis også stemt på dem.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 mr gaijin 13 år siden

12 Vrede.

Jeg troede, jeg kendte meget til film. Men jeg vidste ikke, at Sidney Lumet har lavet en film, der hedder "Hvem er Sidney Lumet?", som alle ellers stemmer højt op. Jeg må hellere få set den.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#9 Skovstur 13 år siden

Stemte Dog day afternoon... er overrasket over udviklingen af denne afstemning på et film site. ATTICA!!!
-
"I always tell the truth. Even when I lie"
Gravatar

#10 Kruse 13 år siden

Endelig kom den poll! :)

Sidney Lumet er en af mine favoritinstruktører, som muligvis ikke var den mest stabile instruktør, men når han ramte plet så ramte han fandme også plet! Det er et svært at vælge imellem "12 Angry Men" og "Dog Day Afternoon" som begge er fantastiske, men i sidste ende falder valget nok på de vrede mænd. Min rangering og bedømmelser af hans film som jeg har set, er nok nogenlunde sådan her:

1. 12 Angry Men - 10/10
2. Dog Day Afternoon - 10/10
3. Fail-Safe - 9-10/10
4. Serpico - 8-9/10
5. The Verdict - 8/10
6. The Hill - 8/10
7. Before the Devil Knows You're Dead - 8/10
8. Equus - 8/10
9. The Offence - 8/10
10. Prince of the City - 8/10
11. Running on Empty - 7-8/10
12. Network - 7/10