• Jeg bryder mig ikke om slasher-film
    27%
  • Freddy Krueger
    22%
  • Jason Voorhees
    14%
  • Anden psykopat
    10%
  • Michael Myers
    8%
  • Leatherface
    7%
  • Chucky
    6%
  • Candyman
    6%
  • Matt Cordell (Maniac Cop)
    0%

Stemmer i alt: 1082

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 filmz-female cenobite 20 år siden

Ed Gein var da ingenting. Han var faktisk lidt af en tam stodder, der kun er blevet mere fremtræden pga Texas Chainsaw samt House of 1000 Corpses (er de to film de fleste folk husker bedst som en sammenligning, ikke mange der ved at Psycho og Buffalo Bill også er løst baseret).
Mary Bell, John George Haigh, Charles Ng, Adolfo de Jesus Constanzo, Pedro Lopez (mest pga han slog over 300 små piger ihjel), Albert Fish (Hannibal karakteren er baseret en smule på ham) og Andrei Chikatilo overgår ham med længder. ;)
Jack the Ripper kan egentlig også høre under nogen af de mere grumme, men det er nok mere pga den mystik folk ligger bag hans navn. Og så pga tiden han gjorde det i selvfølgelig.

Eddie Gein, Charles Manson, Ted Bundy, John Gacy for at nævne nogen, er alle tabere i mine øjne, og fortjener ikke den opmærksomhed de har fået. Især en person som Manson, der ikke var/er andet end en kujon.

Btw Silence of the Lambs er ikke helt baseret på Geins handlinger. Psycho er baseret på en bog og er ikke direkte baseret på hans handlinger heller, men er dog nok den film der kommer tættest på. Texas Chainsaw Massacre er også løst baseret, men der er egentlig ikke meget i den film, der kan sættes sammen med det der skete 40'erne (eller 50'erne, kan ikke huske det). Desuden er der så mange der mener han slog en masse ihjel, men det er egentlig ikke blevet bevist. Man regner med der var flere ofre på hans bekostning, end dem man har fundet, men dette kan ikke bevises, og har heller aldrig kunne blive det. Det eneste lidt underlige ved Gein var nok at han gik så langt for at være kvinde, men hans mord eller den måde han dræbte på, samt det antal han slog ihjel, er ingenting synes jeg. Han er kun blevet populær hos de fleste folk pga de film der har rettet opmærksomhed på hans navn. Psycho blev baseret på Robert Bloch bogen, og i Silence of the Lambs er det kun Buffalo Bill der er løst baseret på Gein. Ikke filmen i sig selv.

Nå, det var mine 2 cents :)

Nå, men til topic, så er den lidt svær. Men jeg synes Pinhead er en ok kandidat som en af de bedste, samt Michael Myers. Sidstnævnte mest pga han kommer tættest på en reel seriemorder, end nogen af de andre nævnte (ja inklusiv Leatherface, selvom jeg synes Gunnar er kongen ;) )
Patrick Bateman er også cool nok, det samme med Norman Bates og så syntes jeg også May var cool nok som seriemorder. Måske lidt ung, men det går an, hehe
Og Ichi og Kakihara skal sq også lige nævnes, Sadako Yamamura ligeså og det samme med Kiyoshi Yamazaki (og hele Yamazaki familien generelt)
Så har jeg vidst givet min mening - og lidt til
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#52 Morbid 20 år siden

#51... Hvor skal jeg starte..

"Eddie Gein, Charles Manson, Ted Bundy, John Gacy for at nævne nogen, er alle tabere i mine øjne, og fortjener ikke den opmærksomhed de har fået. Især en person som Manson, der ikke var/er andet end en kujon."

Hvad fanden er det for noget elendigt bræk at fyre af!? Det er en ting, at synes en morder i en film er sej/ har stil eller whatever. Derfra til at kalde så uhyggelige mennesker, der er virkelige mordere, for tabere, fordi de ikke slagter små piger, eller hvad fanden de andre du nævner gør, er et kæmpe spring. Jeg kan kun håbe, at det er dig det går udover næste gang der er en lignende person der går amok.

Jeg har skiftet side i debatten omkring en ignore funktion... Giv mig en så hurtigt som muligt!
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#53 psychocandy 20 år siden

#52: Jeg tror, du overreagerer en smule. Tror at #51 indlæg er ment som en sammenligning (og ikke andet) af den brutalitet de forskellige morderer har udvist. Jeg læser det ihvertfald ikke som en "tribute to Pedro Lopez".
------
Misery's the river of the world, Everybody row!
Gravatar

#54 El vez 20 år siden

Duude... Duuuuuude, you're being very un-Dude!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#55 Morbid 20 år siden

Står fast ved det jeg har skrevet. Men El vez' charme bløder mig lidt op ;)
Gravatar

#56 filmz-female cenobite 20 år siden

"Jeg kan kun håbe, at det er dig det går udover næste gang der er en lignende person der går amok."

Af alle de ting jeg har skrevet, som du har valgt at tolke som du ønsker, så er denne sætning vidst ikke ligefrem et bevis på at du er meget anderledes, fra hvad du mener jeg selv er (Morbid). Men bare rolig, den dag jeg bliver offer for en seriemorder, så er du den første der får det at vide. Så du kan få stimuleret dine længsler ;)

Nå, men undskyld mig, jeg skal tilbage til mit Josef Mengele alter.
Gravatar

#57 Morbid 20 år siden

Hvis du mente noget andet end det jeg tolkede mig frem til må du endelig sige det. Så skal jeg med glæde give dig en undskyldning.
Gravatar

#58 filmz-female cenobite 20 år siden

Jeg mente det jeg skrev, nothing more or less :)
Men du skal ikke give mig en undskyldning, folk har ret til deres mening. For min skyld kan du synes hvad du vil om mig, det ændrer ingenting :)
Gravatar

#59 NOWhere 19 år siden

The wonders of the internet, huh? Jere all the wierdos have a say.

Skriv ny kommentar: