• "Full Metal Jacket"
    29%
  • "Ondskabens hotel"
    22%
  • "A Clockwork Orange"
    11%
  • "2001: A Space Odyssey"
    11%
  • "Dr. Strangelove"
    10%
  • "Spartacus"
    5%
  • "Eyes Wide Shut"
    4%
  • Anden film
    3%
  • "Lolita"
    2%
  • "Det store gangsterkup"
    2%
  • "Ærens vej"
    1%
  • "Barry Lyndon"
    0%

Stemmer i alt: 1601

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#121 filmz-grev_michal 18 år siden

Det kan du have ret i , men jeg var stor fan af forfatteren da jeg var yngre og kan nok ikke lade være med at dreje en parallel i dette tilfælde.

Føler ikke at jack's skildring af johnny er bogen værdig - men ja du har ret - langt det meste i filmen følger ikke bogen , -selv slutningen.

Gravatar

#122 Morbid 18 år siden

#108: Hvordan skelner du mellem bedste og yndlings?

Det er noget mange på diverse boards gør, og jeg har aldrig fattet det.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#123 filmz-Business Monkey 18 år siden

#122 Tjaeh, nu du spørger, så bliver jeg en smule, men kun en smule i tvivl...

Jeg nyder enhver scene i 2001 på en "wow, hvor er det bare smukt det der" agtig måde, men jeg formår ikke rigtigt at komme i en rigtig kontakt med filmen. Jeg kan påskønne den skønhed filmen udtrykker, men formår ikke at føle den i så høj grad som jeg nu nyder A Clockwork Orange. Jeg er mere fænget af den film og den rytme den har selvom jeg lægger mærke til, at den er i mindre grad i forbindelse med sin egen helhed...

Dette lyder lidt grimt, men jeg kan sige, at kan se, at 2001 transcenderer meget mere end A Clockwork Orange, men når A Clockwork Orange transcenderer nyder jeg det mere...

Selvfølgeligt er det hele "subjektivt", når alt kommer til alt, men jeg synes bare at 2001 udviser langt mere perfektion end A Clockwork orange... Jeg har så at sige mere respekt for 2001, men A Clockwork Orange interesserer mig mere...

(Dog er der tale om små forskelle, idet begge film er helt suveræne)
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/

Skriv ny kommentar: