-
"Full Metal Jacket"29%
-
"Ondskabens hotel"22%
-
"A Clockwork Orange"11%
-
"2001: A Space Odyssey"11%
-
"Dr. Strangelove"10%
-
"Spartacus"5%
-
"Eyes Wide Shut"4%
-
Anden film3%
-
"Lolita"2%
-
"Det store gangsterkup"2%
-
"Ærens vej"1%
-
"Barry Lyndon"0%
Stemmer i alt: 1601
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#121 filmz-grev_michal 18 år siden
Det kan du have ret i , men jeg var stor fan af forfatteren da jeg var yngre og kan nok ikke lade være med at dreje en parallel i dette tilfælde.
Føler ikke at jack's skildring af johnny er bogen værdig - men ja du har ret - langt det meste i filmen følger ikke bogen , -selv slutningen.
#122 Morbid 18 år siden
Det er noget mange på diverse boards gør, og jeg har aldrig fattet det.
#123 filmz-Business Monkey 18 år siden
Jeg nyder enhver scene i 2001 på en "wow, hvor er det bare smukt det der" agtig måde, men jeg formår ikke rigtigt at komme i en rigtig kontakt med filmen. Jeg kan påskønne den skønhed filmen udtrykker, men formår ikke at føle den i så høj grad som jeg nu nyder A Clockwork Orange. Jeg er mere fænget af den film og den rytme den har selvom jeg lægger mærke til, at den er i mindre grad i forbindelse med sin egen helhed...
Dette lyder lidt grimt, men jeg kan sige, at kan se, at 2001 transcenderer meget mere end A Clockwork Orange, men når A Clockwork Orange transcenderer nyder jeg det mere...
Selvfølgeligt er det hele "subjektivt", når alt kommer til alt, men jeg synes bare at 2001 udviser langt mere perfektion end A Clockwork orange... Jeg har så at sige mere respekt for 2001, men A Clockwork Orange interesserer mig mere...
(Dog er der tale om små forskelle, idet begge film er helt suveræne)
http://www.zentropa.dk/videohilsen/