-
"Full Metal Jacket"29%
-
"Ondskabens hotel"22%
-
"A Clockwork Orange"11%
-
"2001: A Space Odyssey"11%
-
"Dr. Strangelove"10%
-
"Spartacus"5%
-
"Eyes Wide Shut"4%
-
Anden film3%
-
"Lolita"2%
-
"Det store gangsterkup"2%
-
"Ærens vej"1%
-
"Barry Lyndon"0%
Stemmer i alt: 1601
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 MuManden 18 år siden
#32 filmz-TomViolence 18 år siden
#33 morten300 18 år siden
Hvorfor er der så mange der skriver FMJ, istedet for Full Metal Jacket? er det fordi det er for hårdt at trykke på de ekstra taster på tastaturet? og hvorfor skriver i så ikke Eyes Wide Shut som YWS? og det bliver efterhånden gjort ved alle film inde på disse forumer: Alien Vs. Predator, bliver til AVP. Star Wars: A new Hope, bliver til Star Wars: ANH.
Bevares, jeg kan godt forstå hvorfor Ringenes Herre: Return of the King Extended Edition, bliver forkortet, da det jo er et relativt langt navn ;-). Men Hvorfor gøre det med alle film efterhånden? og det bliver efterhånden til at på flere forummer (selvom at jeg næsten kun bruger film.dk ;-)) skal man sidde og gætte hvad folk mener, når de skriver om en film, men ikke gidder skrive hele navnet, så det bare bliver til sådan noget: "AN er bare for sej!". og så sidder man i 5 minutter og spekulerer over hvad AN er for en film!
Nå, men jeg har haft en dårlig dag, og synes lige jeg ville lade vreden komme fri ;-)
Men det var et lille off-topic. jeg stemte dog selv A Clockwork Orange (eller ACO) da den har en eller anden speciel stemning over sig. Dog er Full Metal Jacket også en klassiker.
#34 filmz-Bruce 18 år siden
Mvh
B
#35 Patriarch 18 år siden
Men så kunne jeg i øvrigt sagtens finde på at kalde Eyes Wide Shut for EWS hvis jeg skulle skrive det flere gange i en debat hvor det ofte indgik. Der er jo masser af forkortelser også i almindelig skrivesprog - og det er jo fint så længe vi er enige om hvad de står for.
#36 Bates 18 år siden
#37 morten300 18 år siden
Over and out.
#38 BN 18 år siden
Man kender det også fra lederen i en avis og læserbreve generelt: ved første omtale af en person eller en ting skrives der (bruger lige undervisningsministeren som eksempel):
"Bertel Haarder (BH)"
eller man skriver:
"Bertel Haarder (herefter blot 'BH')"
Det er da meget praktisk, synes jeg.
#39 Æsop9000 18 år siden
there many like it, but this one is mine
my rifle is my best friend
it is my life
i must master it, as i must master my life
without me, my rifle is useless
without my rifle, i am useless
i must fire my rifle true