• Full Metal Jacket
    30%
  • The Shining
    17%
  • A Clockwork Orange
    14%
  • 2001: A Space Odyssey
    13%
  • Dr. Strangelove
    9%
  • Jeg kan ikke lide Stanley Kubrick-film
    7%
  • Spartacus
    3%
  • Eyes Wide Shut
    2%
  • Lolita
    1%
  • Barry Lyndon
    1%
  • Paths of Glory
    1%
  • Anden film
    0%

Stemmer i alt: 1292

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-Kaffekongen 15 år siden

uhh.. ikke nemt at vælge... blev dog dr. strangelove... tæt forfulgt af clockwork, 2001 og barry.

... kan ikke forstå hvorfor så mange vælger "full metal jacket", syntes vietman-halvdelen er meget ordinær...
----------------------------------------
Hail to the King, baby! -Ash
billed af dvd-samling: http://www.absolute.cc/_borders/23_20a.jpg
Gravatar

#12 metabolid 15 år siden

2001 - Bare tanken om den kom ud i slutningen af tresserne er "mesmerizing" (undskyld men kunne altså ikke finde et rammende ord på dansk) og stadig et fantastisk epos i billede og lyd (og måske især fraværet af lyd)...
Gravatar

#13 dolphinfriendly 15 år siden

Klart 2001 - fra start til slut fornemmer man at der er noget virkeligt stort på færde.
Derudover er mine personlige favoritter "The Killing", "Lolita" og "Barry Lyndon".

Gravatar

#14 Queequeg 15 år siden

A Clockwork Orange eller 2001 er hans bedste tror jeg. Men hvad for en af hans film der er min personlige favorit er svær at sige. Jeg tror at Clockwork er den der er mest gennemført, også i forhold til de temaer jeg sætter pris på.

Det går over min forstand at Lolita er så langt nede..men det har nok noget at gøre med hvad folk har set. Full Metal Jacket, vil jeg i hvert fald helt bestemt mene, ikke er hans bedste. Men den er nu engang hans mest populære blandt et yngre publikum og på samme tid den letteste at sluge.

Man kan også bide mærke i at det er hans mest genre-betonede film, som har forholdsvis 1, 2 og 3 pladsen.
Gravatar

#15 Patriarch 15 år siden

Man kan også bide mærke i at det er hans mest genre-betonede film, som har forholdsvis 1, 2 og 3 pladsen.

Sammenhængen er nok nærmere at det er dem flest har set... det er den trend jeg synes man kan se i de fleste polls.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#16 morten300 15 år siden

Det er sgu en af de sværeste polls i lang tid. Stanley Kubrick er jo en af de bedste filmskabere nogensinde, og må nok siges at være min egen yndlings filminstruktør. Min stemme faldt på A Clockwork Orange, men Strangelove og 2001 var også gode bud.
'Better to reign in hell than serve in heav'n' - John Milton
Gravatar

#17 Petrescu 15 år siden

Kadann (4) skrev:
"Dr. Strangelove" blev det for mit vedkommende, til gengæld mener jeg at "2001" og "A Clockwork Orange" er stærkt overvurderede.

Hep.
Dog kommer Full Metal Jacket på en 2. plads over Kubricks bedste film.
"Eyes Wide Shut" har jeg aldrig set lyset i og det har ikke gjort det bedre at filmen blev hypet pga. det er Kubricks sidste og pga. et bestemt ægtepar.
Gravatar

#18 Æsop9000 15 år siden

1 Full metal jacket
2 clockwork orange
3 paths of glory
4 dr strangelove
5 2001
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#19 Ceepa 15 år siden

2001 -.- hvordan kan nogen overhovedet syns dette er et mesterværk? et mesterværk af rådenhed måske? Syns godt nok det er noget af det kedeligste jeg nogensinde har set...

Stemmen faldt helt klart på Full Metal J.

(jaja... det første jeg skrev var bare for at gøre folk sure... Syns dog stadig den er lud dårlig den film)
Gravatar

#20 Queequeg 15 år siden

#15 Sandt. En blanding af det, og så det faktum at dem der dominere de forskellige polls altid er dem som kræver mindst af tilskueren. Ovenstående kommentar er et godt eksemplar.

Skriv ny kommentar: