-
"Star Wars: Episode V - Imperiet slår igen"33%
-
"Star Wars: Episode III - Sith-fyrsternes hævn"29%
-
"Star Wars: Episode IV - Stjernekrigen"16%
-
"Star Wars: Episode VI - Jedi-ridderen vender tilbage"15%
-
"Star Wars: Episode I - Den usynlige fjende"4%
-
"Star Wars: Episode II - Klonernes angreb"3%
Stemmer i alt: 1835
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#81 JannikAnd 19 år siden
Dude, du tager sgu tingene for bogstaveligt. Ja, jeg mener AotC var endnu pinligere end forgængeren, men jeg er dog åben og tolerant over for andre mening - måske svært at gennemskue for en så snæversynet fanatist som dig. Du belærer konstant om yringsfrihed, krav om subjektivitet og andre hippietermer, men sandheden er sgu, at du af alle har svært ved at værdsætte andres mening vedr. ting, der er dig kært.
This is absurd. I don't know you and you don't know me and we are not having this conversation at all. You are rude and uncouth, and presumptuous, and I am leaving now. - Kate Winslet, Titanic - filmen der slog "Star Wars' box office rekord.
#82 filmz-Bruce 19 år siden
#83 JannikAnd 19 år siden
Takker! Tror nu bare den er resultatet af for meget fritid :)
#84 BN 19 år siden
Jeg har tidligere påpeget hvori dyrkelsen ligger (bl.a. hysteriet omkring de visuelle ændringer i ep. 4-6, og manges selektive hukommelse ang. dialog- og skuespil-stilen i samme film i forhold til de tre prequels). ... Og nej, jeg mener faktisk ikke, at disse "classic trilogy"-dyrkere helt har fattet meningen, når de totalt affærdiger de nye prequels og kalder Lucas en masse ting og sager.
Nej, man behøver ikke være af samme mening som mig. Men derfor kan jeg godt tillade mig at undre mig højlydt over det som jeg vil kalde manglen på holdbare og logiske argumenter i forhold til dyrkelsen af den klassiske trilogi og tilsviningen af de tre nye prequels, af special editions-versionerne af ep. 4-6 og af Lucas selv.
Og jeg mener, at selv dem med et mere moderat sprogbrug ofte er med til at puste liv i hysteriet.
Jeg selv synes bare, at Lucas har lavet 6 mesterværker, som jeg ynder at nyde engang imellem i hjemmebiffen. Men derfor kan jeg godt finde på at gribe til pennen nu og da for at give al den "the prequels suck"-hysteri lidt modvægt. (Mange rakker også ned på episode 3, selvom nogle da også har taget vel imod den.)
#85 BN 19 år siden
okay, så er du altså "åben og tolerant" ved at indikere, at dem der stadig kan lide AOTC ikke er "blevet klogere".
Den holder ligesom ikke i retten, sønnike.
Du kalder mig "en snæversynet fanatist". ... Aha? Så vil jeg hermed kalde dig en lille, vammel bøssekarl, lige indtil du lærer at beherske dit sprogbrug.
"You want to go home and re-think your life." Obi-Wan
#86 JannikAnd 19 år siden
Du forsørger mig med vand til min mølle, seperatist...
#87 filmz-Bruce 19 år siden
Men jeg vil nu stå ved min "mangel på holdbare og logiske argumenter" og blot konstatere, at jeg ikke synes de er så uholdbare og ulogiske endda.
Sådan er det jo med anmeldere eller almindelig dødelige som du og jeg. Vi ser hver især på film med andre øjne, men det gør ikke dine eller mine filmoplevelser mindre af den grund. Jeg ville da ønske, at jeg KUNNE se de 6 film som et uforgængeligt mesterværk. Men udfra det jeg værdsætter højt ved film, er det mig ikke muligt.
Lad mig slutte med et udpluk fra Roger Eberts anmeldelse, som jeg kun kan tilslutte mig. Uanset om hans argumenter er logiske, holdbare eller ej, så er der nok en grund til, at det er de samme ankepunkter, som går igen fra anmelder til anmelder.
I was amazed, at the end of "Episode II," to realize that I had not heard one line of quotable, memorable dialogue. And the images, however magnificently conceived, did not have the impact they deserved. I'll get to them in a moment.
The first hour of "Episode II" contains a sensational chase through the skyscraper canyons of a city, and assorted briefer shots of space ships and planets. But most of that first hour consists of dialogue, as the characters establish plot points, update viewers on what has happened since "Episode I," and debate the political crisis facing the Republic. They talk and talk and talk. And their talk is in a flat utilitarian style: They seem more like lawyers than the heroes of a romantic fantasy.
In the classic movie adventures that inspired "Star Wars," dialogue was often colorful, energetic, witty and memorable. The dialogue in "Episode II" exists primarily to advance the plot, provide necessary information, and give a little screen time to continuing characters who are back for a new episode. The only characters in this stretch of the film who have inimitable personal styles are the beloved Yoda and the hated Jar-Jar Binks, whose idiosyncrasies turned off audiences for "Phantom Menace." Yes, Jar-Jar's accent may be odd and his mannerisms irritating, but at least he's a unique individual and not a bland cipher. The other characters--Obi-Wan Kenobi, Padme Amidala, Anakin Skywalker--seem so strangely stiff and formal in their speech that an unwary viewer might be excused for thinking they were the clones, soon to be exposed.
Too much of the rest of the film is given over to a romance between Padme and Anakin in which they're incapable of uttering anything other than the most basic and weary romantic cliches, while regarding each other as if love was something to be endured rather than cherished. There is not a romantic word they exchange that has not long since been reduced to cliche.
No, wait: Anakin tells Padme at one point: "I don't like the sand. It's coarse and rough and irritating--not like you. You're soft and smooth." I hadn't heard that before.
Og slutningen
I have to see the film again to do it justice. I'm sure I will greatly enjoy its visionary sequences on DVD; I like stuff like that. The dialogue is another matter. Perhaps because a movie like this opens everywhere in the world on the same day, the dialogue has to be dumbed down for easier dubbing or subtitling. Wit, poetry and imagination are specific to the languages where they originate, and although translators can work wonders, sometimes you get the words but not the music. So it's safer to avoid the music.
But in a film with a built-in audience, why not go for the high notes? Why not allow the dialogue to be inventive, stylish and expressive? There is a certain lifelessness in some of the acting, perhaps because the actors were often filmed in front of blue screens so their environments could be added later by computer. Actors speak more slowly than they might--flatly, factually, formally, as if reciting. Sometimes that reflects the ponderous load of the mythology they represent. At other times it simply shows that what they have to say is banal. "Episode II-- Attack of the Clones" is a technological exercise that lacks juice and delight. The title is more appropriate than it should be.
#88 BN 19 år siden
"If 'good dialogue' means, say, Tarantino-esque repartee, then Attack of the Clones doesn't have it. On the other hand, there is only one genuinely awful passage, the blazing-fire love scene, in which Anakin and Amidala start talking in a weird, formal language, rather like a badly translated opera libretto. For the rest of the movie, well it didn't sound like bad dialogue to me; it sounded like the way they talk in a Star Wars movie. 'Bad' dialogue has been a feature of the franchise from the moment the Jedi with the public school accent said 'He thought he should have stayed at home and not gotten involved.'" link til en der kan finde fejl ved filmen, men ikke ved dialogen
Og her en positiv anmeldelse af "Attack of the Clones" plus en afvisning af den påståede dårlige dialog:
"Figurerne er enormt fedt designet, med flere og flere tendenser til at minde en om de gode gamle dage fra den originale trilogi, og skuespillernes præstationer er efter min mening fuldt ud finurlige, og ganske rørende. Den dér med den klakkede dialog jeg hører fra andre anmeldere forstår jeg altså ikke, men det er vel op til en selv at bedømme.
Hayden Christensen som spiller Anakin Skywalker er en rigtig god skuespiller. Han formår i mine øjne at udvise en udmærket vifte af følelser, på en måde så det er troværdigt. Udmærket, Hayden - velkommen i Star Wars familien!
Natalie Portman klarer sig tyve gange bedre i denne, den anden installation af den nye trilogi, end hun gjorde i den forrige. ..... Star Wars Episode II: Klonenes Angreb er en fantastisk film, og holder 100% stik med den klassiske star wars trilogi's "følelse"... "
link til anmeldelse fra ON-Z.dk
Jeg siger bare, at dine og Roger Eberts ord ikke virker holdbare eller logiske i MINE øjne. De giver ingen mening i forhold til det billede jeg har fået af Star Wars fra den klassiske trilogi.
#89 BN 19 år siden
bøsse!
#90 BN 19 år siden
"Hvis der kun er EN film du må, eller kan, se denne måned - eller dette år - så skal det være den her. Effekterne alene er det værd, men man kan ikke have en god film hvis historien er til rotterne, ligemeget hvor fede effekterne er, og her regerer Star Wars Episode II: Klonernes Angreb også suverænt. Dette, mine damer og herrer er 100% Ren, uforurenet George Lucas og Star Wars som vi kender og elsker det. "