• "The Shawshank Redemption"
    33%
  • "The Green Mile"
    22%
  • "The Shining"
    13%
  • "It"
    9%
  • "Dreamcatcher"
    4%
  • "Misery"
    3%
  • "The Stand"
    3%
  • Anden filmatisering
    3%
  • "Stand by Me"
    2%
  • "The Lawnmower Man"
    2%
  • "Pet Sematary"
    1%
  • "Apt Pupil"
    1%
  • "Carrie"
    1%
  • "Needful Things"
    1%
  • "Christine"
    1%
  • "The Dead Zone"
    0%

Stemmer i alt: 813

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 dvjik 21 år siden

Ja det kunne helt klart være fedt hvis en ville lave de film. Roland er desuden den sejeste helt, hvis man kan kalde ham det. Men jeg synes lige man skal vente til alle bøgerne er skrevet. Desuden ville det være sejt hvis dem der filmatiserede Stephen King bøgerne huskede at indsætte de gemte referencer til andre af hans bøger. fx at Dreamcatcher foregår i samme by som IT.
Gravatar

#22 filmz-tox 21 år siden

Uha :O
Blaine the monorail!!!
Kom lige til at tænke på hvor fedt han/den kunne filmatiseres :)

Men jeg vil stadig mene, at det ville være en alt for stor opgave at filmatisere disse bøger, til at nogen ville kaste sig ud i det.
Gravatar

#23 Spanner 21 år siden

Insomnia foregår også i Derry. Den ville også klart et interessant filmprojekt, selv om referencerne til The Dark Tower nok måtte tones noget ned.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#24 filmz-EBG 21 år siden

Det stinker at vælge en ud da de er så forskelligt gode, men nogle har jeg soteret fra fordi de fantastiske bøger er nogle af mine favoritter og King bare ikke kan filmatiseres ordentligt.
Filmene har sjældent kunne leve op til bøgerne, derfor faldt mit valg på Shawshank, dels fordi det er en kanon god film, men også fordi jeg ikke har læst den og derfor uforstyrret kunne nyde filmoplevelen. Værd at nævne er også "Storm of the Century"
King rules!

#25 filmz-Stormcat 21 år siden

Jeg har da set The Shawshank Redemption. Den er da oss meget god. Men The Stand er mit fortrukken valg. En anden film der oss er fed er SleepWarkers.
Gravatar

#26 filmz-vassago 21 år siden

#23: Flere af personer går også igen i historierne, nogle af personerne i "Tommyknockers" har også relationer til begivenhederne i Derry. Mange af historierne foregår jo også i samme område, Derry og Castle Rock.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#27 filmz-The Omen 21 år siden

Det er selvfølgelig klart at The Shawshank Redemption er en af de bedre Stephen King filmatiseringer, men Den Grønne Mil er klart min favorit. Skuespillet er overtruffent, klipningen genial og lydsiden utrolig flot - den skulle efter min mening have vundet oscar for bedste film i stedet for den meget overdrevende American Beauty. It og Storm Of The Century er miniserier vist på tv og kan derfor ikke sættes i perspektiv med filmene fra biograferne, men hvis man kan lide Stephen King-miniserie "formatet" skulle man tage at se den lidt nyere Rose Red, en film der handler om et hjemsøgt hus - den er næsten lige så god som It. "Filmen kan både fås på VHS og DVD!"
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#28 The Boondock Saint 21 år siden

American Beauty er MEGET bedre end The Green Mile, der med ikke sagt at The Green Mile er dårlig, ofr det er en virkelig god film, men den når ikke American Beauty's niveau. Men American Beauty er jo desværre ikek en Stephen King film, så derfor er det jo naturligvis The Shining der er hans klart bedste film, derefter komme The Shawshank Redemtion på en anden plads!!!
--> www.myspace.com/areyoustillpuzzled
Gravatar

#29 filmz-The Omen 21 år siden

Ikke for at skabe ny debat, men American Beauty var en elendig film!
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#30 chandler75 21 år siden

# 29 Elendig vil jeg ikke sige den var. Men den var helt klart overvurderet. Den var alt for teatralsk både i indhold og teknisk udførsel, og er sådan en type film som ville passe meget bedre som teaterstykke.

Men det var jo ikke alle der havde den mening - f.eks. ikke Oscarakademiet...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: