• "The Shawshank Redemption"
    33%
  • "The Green Mile"
    22%
  • "The Shining"
    13%
  • "It"
    9%
  • "Dreamcatcher"
    4%
  • "Misery"
    3%
  • "The Stand"
    3%
  • Anden filmatisering
    3%
  • "Stand by Me"
    2%
  • "The Lawnmower Man"
    2%
  • "Pet Sematary"
    1%
  • "Apt Pupil"
    1%
  • "Carrie"
    1%
  • "Needful Things"
    1%
  • "Christine"
    1%
  • "The Dead Zone"
    0%

Stemmer i alt: 813

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 MikkelHJ 21 år siden

Angående The Shining. Er der tale om Stanley Kubricks filmatisering fra 1980 med Jack Nicholson eller miniserien fra 1997, hvor rollen som Jack Torrance spilles af Steven Weber?
Jeg må indrømme, at jeg personligt foretrækker miniserien, da jeg synes, at den går langt mere i dybden med historien end Kubricks version, der udelader meget. Steven Webbers Jack Torrance går langsomt og mere gradvist i hundene, mens Jack Nicholsons Jack Torrance er mere eller mindre sindsyg fra starten af. Derudover synes jeg, at Rebecca De Mornay spiller rollen som Wendy Torrance bedre og mindre klynkende end Shelley Duvall. Alt i alt er miniserien mest tro mod det oprindelige forlæg, da forfatteren selv har skrevet manuskriptet, og så vidt jeg har ladet mig fortælle, var Stephen King mildt sagt ikke tilfreds med Kubricks version.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#32 Spanner 21 år siden

I miniserien havde jeg godt nok svært ved at koncentrere mig, da ham knægtens fiskemund stjal hele billedet. Han ligner jo en Deep One.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#33 filmz-vassago 21 år siden

lol
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#34 Michael Andersen 21 år siden

Fair nok, men jeg syntes at det er at blande æbler og pærer sammen, når man sammenligner Stephen Kings version med Kubricks og omvendt, fordi deres intentioner med historien var vidt forskellige.

"Rebecca De Mornay spiller rollen som Wendy Torrance bedre og mindre klynkende end Shelley Duvall"

Ja, hun er mere klynkende (og overspillede) end De Mornay, men det er også meningen. Hendes spil er ligesom filmens andre over-the-top elementer, Jack Nicholsons bevægelser, musikken, lydeffekterne etc. med til at fremhæve Kubricks "morale(r)".

Eller som der bliver fortalt i "The Making Of The Shining" (som er på "The Shining" DVD`en) da Nicholson oprindeligt havde tænkt sig at spille Jack Torrance så naturligt så muligt, svarede Kubrick: "Yes, it´s real, but it is not very interesting".
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: