• "Saving Private Ryan"
    23%
  • "Schindlers liste"
    21%
  • "Jagten på den forsvundne skat"
    19%
  • "Jurrasic Park"
    12%
  • "Dødens gab"
    6%
  • "E.T."
    6%
  • "Solens rige"
    3%
  • Anden film
    3%
  • "Nærkontakt af tredje grad"
    3%
  • "München"
    2%
  • Jeg bryder mig ikke om Steven Spielberg
    2%

Stemmer i alt: 1516

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 ace#1 17 år siden

Hvor er jeg glad for at Solens Rige dukkede op hos én anden end mig selv -
Den er dog for sindssygt medrivende!!!
Gravatar

#12 Pytter 17 år siden

Det blev Jaws.
Men den var svær.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#13 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Jeg lavede en omvendt Benway: Dødens gab tæt forfulgt af Jagten på den forsvundne skat. Begge er mesterværker i min bog (i øvrigt sammen med tåreperseren E.T.), men jeg elsker den der typiske 1970'er-agtige tilbagelænede måde at strukturere fortællingen på, som man ser i Jaws. Efter en indledende teaser tager filmen sig virkelig god tid til at etablere miljø og figurer, i stedet for at stæse direkte ud i en mand-mod-naturen kamp.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#14 filmz-Bruce 17 år siden

The hunt on the disappeared treasure.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 chandler75 17 år siden

Også en omvendt Benway her.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 keitel 17 år siden

"Schindlers Liste" ingen andre film fra ham kommer i nærheden.
Kanon film ikke pga. at den er historisk korrekt fordi det er den iværdfald ikke-men pga. den gode historie
Gravatar

#17 Benway 17 år siden

#15 Jeg må hellere skynde mig at tage patent på udtrykket, inden det bliver en landeplage. ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#18 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#17 - Tænkte det samme. Måske kan vi få Dansk sprognævn til at optage det? Der er noget med, at de leder efter ny ord og vendinger.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#19 The Insider 17 år siden

Ja, svært, han har sateme lavet mange fremragende film. Jeg stemte "Schindler's List", men jeg er lige så glad for "E.T.", "Raiders" og "Jaws". "Munich" er også eminent, og så mente jeg også, at "War of the Worlds" var en af 2005's bedste film :-) Mener dog, at "Saving Private Ryan" er en tand overrated, selvom de første 30 minutter er uafrystelige.
War. War never changes.
Gravatar

#20 Tylerdurden 17 år siden

Der mangler vidst et "Det er for svært at vælge" felt.
Men mit bud faldt på E.T.
Men det kunne ligeså godt være faldet på:
"Saving Private Ryan", "Jagten på den forsvundne skat", "Schindlers liste", "Dødens gab" eller "München".
Og så savner jeg "Catch me if you can" på listen!!!!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

Skriv ny kommentar: