-
"Saving Private Ryan"27%
-
"Schindler's List"20%
-
"Raiders of the Lost Ark"12%
-
"Indiana Jones and the Last Crusade"9%
-
"Jurassic Park"9%
-
"Minority Report"7%
-
"E.T. the Extra-Terrestrial"5%
-
"Jaws"3%
-
"Close Encounters of the Third Kind"3%
-
Anden film2%
-
"Indiana Jones and the Temple of Doom"2%
-
"Empire of the Sun"2%
-
"Duel"0%
Stemmer i alt: 2676
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 filmz-Bwana 20 år siden
#22 MadMartigan 20 år siden
Min røg til Saving Privat, men det er ikke den om en måned...
#23 Zelle 20 år siden
#24 filmz-- don g - 20 år siden
#25 Tylerdurden 20 år siden
Synes helt bestemt også at "Catch me if you can" fortjenter at være med på listen. En rigtig fin og feelgood film.
#26 filmz-The Omen 20 år siden
Det er dog hans to bedste film, der ligger på 1. og 2. pladsen
#27 ks 20 år siden
Saving Private Ryan fik mine stemme, fordi det er en af de film, som stadig er ualmindeligt gode, selvom jeg efterhånden har set den en hel del gange. Dermed ikke sagt at hans andre film ikke har gensynsglæde, de bringer bare ikke det samme "Wow" op i mig gang på gang.
#28 filmz-Le Samouraï 20 år siden
'Saving Private Ryan' har nogle fantastiske enkeltscener, men er som helhed, efter min mening, for ujævn, for ikke at sige skizofren til at være et mesterværk (den er splittet mellem ønsket om at være antikrigsfilm og beredskabsfilm).
Jeg kan bedst lide den yngre Spielberg, og vakler derfor mellem 'Jaws', 'E.T.' og 'Raiders of the Lost Ark', som jeg alle synes fortjener topkarakter på hver deres måde. Men jeg har besluttet at vælge 'Jaws'. Den er et studie i suspense, ikke mindst pga. Verna Fields fantastiske indsats ved klippebordet. Strukturelt er den også fremragende. Læg for eksempel mærke til hele den elegant udformede, hverdagsagtige introduktion til miljø og personerne. Filmen slutter desuden lige, hvor den skal. Havde den været instrueret i dag, så havde Spielberg formodentligt ikke stoppet, før hovedpersonen var kommet tilbage til land og genforenet med familien.
'Jaws' er topnotch underholdning, der selv i dag fungerer perfekt - på trods af en temmeligt forældet gummihaj. Da Cinemateket viste den sidste år, var der i hvert fald afskillige mennersker, som både hoppede i sæderne og skreg højt de rigtige steder.
#29 DjBeau 20 år siden
Jaws er absolut hans bedste. Alene scenen hvor de sidder og sammenligner ar, og Robert Shaw alias Quint holder sin lange monolog om forliset med USS Indianapolis (tror jeg, det hed)... Det er den bedste Spielberg-scene nogensinde og måske en af de bedste i filmhistorien.
I øvrigt er Duel og Jaws mere eller mindre samme film. Prøv at bytte om på lastbilen og hajen og læg mærke til, at de har den komplet samme rolle.
#30 filmz-Donnermanden 20 år siden
Det blev Raiders of the Lost Ark.
Men pendulet svingede sgu' mellem Schindler's List,Duel og Jaws. Det kunne være blevet en hvilken som helst af dem.
Han må være syg i bægeret ham der fandt på denne poll. (c: