• "Saving Private Ryan"
    27%
  • "Schindler's List"
    20%
  • "Raiders of the Lost Ark"
    12%
  • "Indiana Jones and the Last Crusade"
    9%
  • "Jurassic Park"
    9%
  • "Minority Report"
    7%
  • "E.T. the Extra-Terrestrial"
    5%
  • "Jaws"
    3%
  • "Close Encounters of the Third Kind"
    3%
  • Anden film
    2%
  • "Indiana Jones and the Temple of Doom"
    2%
  • "Empire of the Sun"
    2%
  • "Duel"
    0%

Stemmer i alt: 2676

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 filmz-Bwana 20 år siden

Er jeg den eneste der er vild med Catch Me if you Can?
Gravatar

#22 MadMartigan 20 år siden

Det er edersmaskeme en svær beslutning...

Min røg til Saving Privat, men det er ikke den om en måned...
I'm your huckleberry...
Gravatar

#23 Zelle 20 år siden

#21 - Nej, jeg kan skam godt lide den, men den er langt fra hans bedste film...
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#24 filmz-- don g - 20 år siden

Min stemme kom ind på "Solens Rige" eller "Empire of the sun". Som originaltitlen er. Det er den film han har lavet, som løfter de største skuespilspræstationer. Men den er knivskarpt forfulgt af hans rigtig mange andre gode film. En af de sværeste afstemninger hidtil.
Mr. Anderson. Surprised to see me?
Gravatar

#25 Tylerdurden 20 år siden

# 21 Nej!

Synes helt bestemt også at "Catch me if you can" fortjenter at være med på listen. En rigtig fin og feelgood film.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#26 filmz-The Omen 20 år siden

21 og 25 -> er ganske enig.

Det er dog hans to bedste film, der ligger på 1. og 2. pladsen
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#27 ks 20 år siden

Den mand har godt nok lavet mange fremragende film.

Saving Private Ryan fik mine stemme, fordi det er en af de film, som stadig er ualmindeligt gode, selvom jeg efterhånden har set den en hel del gange. Dermed ikke sagt at hans andre film ikke har gensynsglæde, de bringer bare ikke det samme "Wow" op i mig gang på gang.
Gravatar

#28 filmz-Le Samouraï 20 år siden

Det er en svær beslutning.

'Saving Private Ryan' har nogle fantastiske enkeltscener, men er som helhed, efter min mening, for ujævn, for ikke at sige skizofren til at være et mesterværk (den er splittet mellem ønsket om at være antikrigsfilm og beredskabsfilm).

Jeg kan bedst lide den yngre Spielberg, og vakler derfor mellem 'Jaws', 'E.T.' og 'Raiders of the Lost Ark', som jeg alle synes fortjener topkarakter på hver deres måde. Men jeg har besluttet at vælge 'Jaws'. Den er et studie i suspense, ikke mindst pga. Verna Fields fantastiske indsats ved klippebordet. Strukturelt er den også fremragende. Læg for eksempel mærke til hele den elegant udformede, hverdagsagtige introduktion til miljø og personerne. Filmen slutter desuden lige, hvor den skal. Havde den været instrueret i dag, så havde Spielberg formodentligt ikke stoppet, før hovedpersonen var kommet tilbage til land og genforenet med familien.

'Jaws' er topnotch underholdning, der selv i dag fungerer perfekt - på trods af en temmeligt forældet gummihaj. Da Cinemateket viste den sidste år, var der i hvert fald afskillige mennersker, som både hoppede i sæderne og skreg højt de rigtige steder.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#29 DjBeau 20 år siden

Jeg er helt enig med Le Samouraï.
Jaws er absolut hans bedste. Alene scenen hvor de sidder og sammenligner ar, og Robert Shaw alias Quint holder sin lange monolog om forliset med USS Indianapolis (tror jeg, det hed)... Det er den bedste Spielberg-scene nogensinde og måske en af de bedste i filmhistorien.
I øvrigt er Duel og Jaws mere eller mindre samme film. Prøv at bytte om på lastbilen og hajen og læg mærke til, at de har den komplet samme rolle.
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#30 filmz-Donnermanden 20 år siden

Unfair poll!!! Der er fan'me mange perler at vælge imellem.
Det blev Raiders of the Lost Ark.
Men pendulet svingede sgu' mellem Schindler's List,Duel og Jaws. Det kunne være blevet en hvilken som helst af dem.

Han må være syg i bægeret ham der fandt på denne poll. (c:

Skriv ny kommentar: