• Pirates of the Caribbean: Den sorte forbandelse
    48%
  • Pirates of the Caribbean: Ved verdens ende
    9%
  • Pirates of the Caribbean: Død mands kiste
    8%
  • The Adventures of Robin Hood
    5%
  • Anden film
    5%
  • The Princess Bride
    5%
  • Ivanhoe
    4%
  • Manden med jernmasken
    4%
  • De tre musketerer (1973)
    3%
  • Zorro: Den maskerede hævner
    3%
  • The Legend of Zorro
    2%
  • De tre musketerer (1948)
    2%

Stemmer i alt: 1100

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 dslacker 14 år siden

The Crimson Pirate med Burt Lancaster er klart den bedste af denne type film...
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#32 MystiskeMox 14 år siden

Ja, Den Knaldrøde Pirat (Crimson Pirate) ville klart få førstepladsen, hvis den ellers var på. Pirates of the Carribean stjal jo også bådscenen, hvor de går under vandet derfra.

Der mangler også Captain Blood.

Men når den nu ikke er på så er der ingen tvivl om at stemmen går til Robin Hood.

Gravatar

#33 MystiskeMox 14 år siden

kamikazedk (18) skrev:
Er godt nok totalt uforstående overfor at det er de tre Pirates-film der topper listen. 1eren var da ganske underholdende og seværdig, men efterfølgerne er da noget af det ringeste jeg længe har set!

Helt enig, 1'eren var bestemt seværdig, mens nr. 2 og 3 ikke var noget at skrive hjem om. De kammede over i falden-på-halen-komik og historie og plot havde slet ikke samme høje klasse som i 1'eren. Ufattelig at så middelmådige film kan have så stor succes.

#34 14 år siden

Det blev til "Anden film", nu hvor Crimson Pirate ikke var på listen.
Gravatar

#35 Lord Beef Jerky 14 år siden

Der er godt nok mange indtil nu, der ville have stemt på The Crimson Pirate. Det er rart at se, men ærgeligt den ikke er på listen =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#36 Dyggeren 14 år siden

MOVIE1000 (2) skrev:
jeg stemte på Død mands kiste, hvad er en Swashbuckling?

"Swashbuckling" som så ikke en decideret filmgenre, men et udtryk som primært udspringer fra Errol Flynns film - ironisk nok :o)

Gravatar

#37 Buzz 14 år siden

Treasure Island den skulle da være der? hvorfor er Pirates of the Carribean på den er jo ikke en Swashbuckler?
Gravatar

#38 Buzz 14 år siden

Buzz (37) skrev:
Treasure Island den skulle da være der? hvorfor er Pirates of the Carribean på den er jo ikke en Swashbuckler?
og så er der The Buccaneer
Gravatar

#39 moulder666 14 år siden

#30 Faktisk ikke...men hvis de er lidt i samme boldgade, ville jeg da højst sandsynligt elske den! :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#40 BN 14 år siden

moulder666 (39) skrev:
#30 Faktisk ikke...men hvis de er lidt i samme boldgade, ville jeg da højst sandsynligt elske den! :-)

Det er jo svært at vide på forhånd (smag og behag, du ved), men jeg synes da bestemt, du skulle give den en chance - og husk i givet fald, at den har en efterfølger: 'De fire musketerer'. Ja, historien strækker sig over to film.

Begge film indeholder en masse dejligt anarkistiske og morsomme fægte- og slåskampe. En anden god ting ved filmene er, at hovedpersonerne nok er helte, men samtidig nogle rå, til tider hidsige og til tider snydagtige personer. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: