• Festen
    47%
  • Jeg har ikke set nogen af filmene
    26%
  • Jeg bryder mig ikke om nogen af filmene
    13%
  • Submarino
    9%
  • De største helte
    3%
  • Dear Wendy
    1%
  • It's All About Love
    1%
  • En mand kommer hjem
    0%

Stemmer i alt: 1490

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Åkepool 12 år siden

Har kun set "Festen", så jeg undlader stille og roligt at stemme.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#12 NightHawk 12 år siden

Jeg stemte på It's All About Love - 9/10.

Fandt en af mine gamle anmeldelser frem, som jeg har omskrevet en lille smule:

Det er ret basalt jagten på den store kærlighed, som ultimativt er på spil her i Thomas Vinterbergs storslåede og visuelt bedårende romantiske sci-fi thriller, (sat i en ikke så nær fremtid), om to unge elskendes kamp for at finde gnisten i deres forhold igen midt i et verdenssamfund der med sin kyniske fokusering på materialisme, har sat en følelseskold kile ned mellem menneskets behov for at integrere sig i hinandens liv og dermed skabt en social struktur, hvor alle er sig selv nærmest i hvad man roligt kunne kalde for the american dream gone bad i sin mest abstrakte form.

I et plot der henter solid inspiration fra både Alfred Hitchcock og Stanley Kubrick, bliver man langsomt draget ind i dette pudseløjerlige New York fremtids univers og dets metropolitanske high society miljøs persongalleri, der med gustne blikke og afventende reaktioner i kulissen mystificere og hypnotisere fortællingen, inden filmens to protagonister sammen vælger at flygte fra og ud af omgivelsernes fastsatte rammer i en romantisk og højdramatisk flugt, hvor deres håb om en anderledes og bedre fremtid bliver symbolsk for hele den del af den menneskelige race, der deler samme politiske ståsted som Vinterberg.

Ved filmens slutning, (her tænker jeg ang. Joaquin Phoenix og Clare Danes), som kan tolkes i en både positiv, men så sandelig også i en negativ retning, må jeg knibe en tårer eller to hver gang. Det er, hvordan man end vender og drejer det, et ufattelig smukt closing shot som Anthony Dodd Mantle laver her, der virkelig sætter en tyk streg under denne fremragende fremtidsfabel og dens hovedbudskab.

2. Dear Wendy - 8/10
3. Submarino - 8/10
4. Festen - 7/10
5. De Største Helte - 6/10
6. En Mand Kommer Hjem - 5/10
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#13 Skeloboy 12 år siden

Submarino fik min stemme

Men Festen og De Største Helte er også rigtig fede. It's All About Love er også værd at se. Resten har jeg ikke set.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#14 Slettet Bruger [3077679156] 12 år siden

Jeg har kun set "Festen", jeg er ikke så god til detdér med dansk film.
Gravatar

#15 Twister 12 år siden

1. Festen (9/10)

2. Submarino (8/10)

3. Dear Wendy (6/10)

Glæder mig virkelig meget til at se Jagten :).
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#16 skittlez 12 år siden

Kan generelt rigtig godt lide hans film. Hans film er mest interessante når han eksperimenterer lidt, som i Dear Wendy og It's All About Love, men hans dramaer er så stærke, at de kom ind på de første pladser.

1. Submarino (9/10)
2. Festen (9/10)
3. It's All About Love (8/10)
4. De største helte (7/10)
5. Dear Wendy (7/10)
6. En mand kommer hjem (7/10)

Havde ikke fået set Submarino, men havde den liggende på Blu, så denne afstemning var en god mulighed for lige at snuppe den. Den slog virkelig benene væk under mig. En rigtig god film.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#17 Lehrmann 12 år siden

Kortfilmen "Drengen der gik baglæns" er en lille perle

Skriv ny kommentar: