• Top Gun
    24%
  • Man on Fire
    14%
  • True Romance
    13%
  • The Last Boy Scout
    12%
  • Enemy of the State
    11%
  • Déjà Vu
    5%
  • Beverly Hills Cop II
    5%
  • Spy Game
    5%
  • Crimson Tide
    3%
  • Unstoppable
    3%
  • Days of Thunder
    1%
  • The Fan
    1%
  • Kapring af Metro 1 2 3
    1%
  • Domino
    1%
  • The Hunger
    0%
  • Revenge
    0%

Stemmer i alt: 2171

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Hindbær 12 år siden

Fandme svært at vælge mellem så mange gode film!
“cinematic.”
Gravatar

#32 Troels 12 år siden

The Last Boy Scout helt klart.

denne scene er fantastisk!:
Gravatar

#33 Thomsen 12 år siden

Thomas E. Nielsen (17) skrev:
Den var svær, da jeg ikke har flere af dem i efterhånden rigtigt mange år. Jeg stemte Crimson Tide, men var meget tæt på at trykke Man On Fire.

Samme her.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#34 fc-andeby 12 år siden

Beverly Hills Cop II er da for fed, især introen med EDDIE M:-)
Gravatar

#35 Richard Burton 12 år siden

Tony Scott var det jeg kalder "en lille 7'er". Han opererede stille og roligt indenfor en genre, hvor han forsøgte at lave gedigent underholdende håndværk, det som jeg vil kalde "rigtig slå hjernen fra søndags popcorn underholdning", hvor der ikke var så meget nyt under solen, men det havde en umiskendelig elementær kvalitet over sig.

Det gik helt galt med Domino, da han lod sig overvælde af den æstetisk grimme fodmaler kameraføring og man igennem to timer måtte forsøge at sync'e filmens lydside med Brakhage billedsiden. Taking Pelham 1 2 3 var ligeledes et fælt fejlskud, drænet for spænding og fuldkommen underlegen sit original forlæg.

Heldigvis stoppede han med en god film, Unstoppable, som perfekt illustrerer, hvor meget en instruktør, som evner det basale håndværk, old school effekter og elementær suspence, kan få ud af en død ting, filmens ene skurk ... et tog. Det var en passende slutning, når der nu endelig skulle være én, som satte effektive virkemidler i relief til tidens knæfald for overdimensionerede CGI produktioner.

Et par gange var Tony oppe "og snuse" i "8'er laget", hvilket, genren taget i betragtning, så absolut var godkendt. Man jeg forventede mig nu aldrig dette og blev altid tilfreds, når den næste "lille 7'er" kom forbi.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#36 Lehrmann 12 år siden

Er det fordi Quentin Tarantino skrev manuskriptet, at folk ikke vil give Tony Scott mere anerkendelse for "True Romance"?

I min verden den bedste eksekvering af en Tarantino-storyline.
Gravatar

#37 Richard Burton 12 år siden

#36 Det er efterhånden lang tid siden, at jeg har set den. Jeg var rigtig glad for den i sin tid, men har en idé om, at dens pulpede 90'er stil føles "over the hill" i dag. Jeg får dog snart mulighed for at gense den, når en ven tager en spansk veninde med, som har denne som yndlingsfilm. Er dog mere til Spy Game og Man on Fire.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#38 jessup 12 år siden

SIR Ridley Scott (35) skrev:
Tony Scott var det jeg kalder "en lille 7'er". Han opererede stille og roligt indenfor en genre, hvor han forsøgte at lave gedigent underholdende håndværk, det som jeg vil kalde "rigtig slå hjernen fra søndags popcorn underholdning", hvor der ikke var så meget nyt under solen, men det havde en umiskendelig elementær kvalitet over sig.

Det gik helt galt med Domino, da han lod sig overvælde af den æstetisk grimme fodmaler kameraføring og man igennem to timer måtte forsøge at sync'e filmens lydside med Brakhage billedsiden. Taking Pelham 1 2 3 var ligeledes et fælt fejlskud, drænet for spænding og fuldkommen underlegen sit original forlæg.

Heldigvis stoppede han med en god film, Unstoppable, som perfekt illustrerer, hvor meget en instruktør, som evner det basale håndværk, old school effekter og elementær suspence, kan få ud af en død ting, filmens ene skurk ... et tog. Det var en passende slutning, når der nu endelig skulle være én, som satte effektive virkemidler i relief til tidens knæfald for overdimensionerede CGI produktioner.

Et par gange var Tony oppe "og snuse" i "8'er laget", hvilket, genren taget i betragtning, så absolut var godkendt. Man jeg forventede mig nu aldrig dette og blev altid tilfreds, når den næste "lille 7'er" kom forbi.

Meget enig og aligevel har har lavet et par film der var slemt underholdende, som sidder fast og gør fraværet af manden mere vemodigt.
This is just until June
Gravatar

#39 HelmerJ 12 år siden

Det blev til True Romance. Ven var lidt i splid om den, Top Gun eller The Last Boy Scout.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#40 Lehrmann 12 år siden

True Romance har en nærmest poetisk tone midt i al den opstyltede, men underholdende vold, som er svært at finde i de fleste andre af Tony Scotts film. Måske mere klassisk for sine scener end sin helhed og så for et efter min opfattelse et af de seneste 20 års mest ikoniske film-par.

Mon Scott (eller Tarantino) havde set lidt Wild at Heart?

Skriv ny kommentar: