• Top Gun
    24%
  • Man on Fire
    14%
  • True Romance
    13%
  • The Last Boy Scout
    12%
  • Enemy of the State
    11%
  • Déjà Vu
    5%
  • Beverly Hills Cop II
    5%
  • Spy Game
    5%
  • Crimson Tide
    3%
  • Unstoppable
    3%
  • Days of Thunder
    1%
  • The Fan
    1%
  • Kapring af Metro 1 2 3
    1%
  • Domino
    1%
  • The Hunger
    0%
  • Revenge
    0%

Stemmer i alt: 2171

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 NightHawk 12 år siden

Ja, det var sgu trist at læse, at Tony Scott pludselig ikke længere er iblandt os. Det er en underlig følelse at sidde tilbage med som filmnørd, synes jeg, når Scott er en instruktør som bare altid har været en fast del af filmkiggeriet.

Min yndlingsfilm er også "True Romance" af selv samme årsager som beskrevet i # 40. De 8 nævnte film her synes jeg er de bedste, som han har lavet.

1. True Romance
2. Spy Game
3. The Last Boy Scout
4. Man On Fire
5. Crimson Tide
6. Deja Vu
7. Days of Thunder
8. Top Gun

Men han har sgu også lavet en del film, som jeg synes er ovre i den middelmådige og lidt kiksede afdeling:

"Revenge", "Beverly Hills Cop II", "The Fan", The Hunger", "Enemy of The State", "The Taking Of Penhalm 1,2,3" og den gudsjammerligt ringe "Domino".

"Unstoppable" mangler jeg dog stadig at få set.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#42 Ericmase 12 år siden

NightHawk (41) skrev:
6. Deja Vu

Scotts bedste (hvis man spørger mig)!

NightHawk (41) skrev:

Jeg kan kun sige (helt sikkert også Insider): Glæd dig! ;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#43 Slettet Bruger [874483122] 12 år siden

Todd McCarthy har i øvrigt skrevet en artikel om Tony Scott og hvorledes hans sidste film også blev hans bedste: http://www.hollywoodreporter.com/news/tony-scott-d...
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#44 Frederik 12 år siden

"True Romance" vinder. Den er ikke bare Scotts bedste film, men også Tarantinos bedste.

"Domino" er dog nok den mest interessante Tony Scott-film. Meget af kritikken går på dens visuelle stil, der efter min mening er misforstået. Det er en eksperimentel actionfilm, fortalt fra en hovedperson der stadig tripper på meskalin. Richard Kellys ("Donnie Darko") manuskript er et virkelig syret kig på en upålidelig fortæller.
Gravatar

#45 NightHawk 12 år siden

Ericmase (42) skrev:

NightHawk (41) skrev:

Jeg kan kun sige (helt sikkert også Insider): Glæd dig! ;)

Har også hørt meget godt om "Unstoppable", så den må jeg fluks til at få bestilt hjem. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: