• Wolfgang Petersen
    38%
  • Kender ingen tyske instruktører
    24%
  • Uwe Boll
    13%
  • Fritz Lang
    6%
  • Oliver Hirschbiegel
    4%
  • Werner Herzog
    3%
  • Wim Wenders
    3%
  • Tom Tykwer
    3%
  • Rainer Werner Fassbinder
    2%
  • F.W. Murnau
    2%
  • Anden tysk instruktør
    2%

Stemmer i alt: 1202

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Åkepool 17 år siden

Wolfgang, med Roland Emmerich lige efter. Det kan godt være de laver film hovedsagligt til masserne, men jeg er skide ligeglad, det virker og hvad fanden er der iøvrigt galt med det? :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#52 jessup 17 år siden

#50 - godt set, jeg synes det er en fejl hun ikke med.
This is just until June
Gravatar

#53 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#44: Han er ganske vidst født i Tyskland, men er opvokset i Østrig, er østrigsk statsborger og hans film er primært østrigske eller franske.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#54 Malte006 17 år siden

Hvad tænker folk på?? Petersen er da okay, men i forhold de genier som Murnau, Lang & Herzog!?!? Og Boll!?!? Det må da være en joke!!

Min stemme fik Werner Herzog..
Gravatar

#55 filmz-stian 17 år siden

Uwe Boll!! Ingen over og ingen under.
Gravatar

#56 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Jeg tror såmænd ikke, at det er et spørgsmål om omtanke. Som de fleste andre afstemninger, så falder den nok mere på, hvad folk egentligt har set. Jeg tvivler på, at det "store, tavse flertal" overhovedet har set noget af Murnau, Lang, Herzog eller Fassbinder.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#57 jessup 17 år siden

Jeg kan sådan set ikke fortænke de fleste i ikke at være vilde med Herzog og Fassbinder da jeg selv godt kan omtale dem uden at blive euforisk. Paradoksalt nok synes jeg at de langt ældre film (hovedværkerne) af Murnau og Lang er mere tilgængelige og det ville være synd at snyde sig selv for dem.
This is just until June
Gravatar

#58 filmz-Angel Eyes 17 år siden

Lang og Murnau styrer for vildt! Ned med Boll og den konformistiske, idéforladte emigranttilgang :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#59 NightHawk 17 år siden

Det blev en stemme på Wolfgang Petersen. Syntes hans amerikanske film, bortset fra remaket af Poseidon alle har været solid underholdning med In The Line of Fire som den klart bedste. Af hans tyske film har jeg kun set Das Boot. Ingen omtale af den er nødvendig. Fantastisk film.

Mht. til listen som Bruce har lavet i #5 syntes jeg nu der mangler et par stykker. "Enemy Mine", "Outbreak", Air Force One", "The Perfect Storm", er IMO alle godt skruet sammen og holder et højt underholdningsniveau.

2 Pladsen :

Der ryger Tom Tykwer ind. Kan godt li' hans stil, hvad enten det er de poetiske drømmeagtige billeder i Heaven og Princess and the Warrior eller det eksplosive tempo i Run Lola Run.

3 Pladsen :

Fritz Lang. Har kun set M, Metropolis og The Big Heat. Alle tre er klasse film.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#60 duuk74 17 år siden

#56 hehe "det tavse flertal"...elsker det udtryk.
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: