-
Wolfgang Petersen38%
-
Kender ingen tyske instruktører24%
-
Uwe Boll13%
-
Fritz Lang6%
-
Oliver Hirschbiegel4%
-
Werner Herzog3%
-
Wim Wenders3%
-
Tom Tykwer3%
-
Rainer Werner Fassbinder2%
-
F.W. Murnau2%
-
Anden tysk instruktør2%
Stemmer i alt: 1202
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 MikkelHJ 17 år siden
Det, jeg gerne vil sige, er, at min stemme på Hr. Boll så sandelig er dybt ironisk. Jeg har kun set ganske få af hans film, men udfra hvad jeg har set, tror jeg, han har lige så stor chance for at vinde en Oscar for Bedste Instruktør, som førnævnte Pauly Shore har for at vinde en for bedste skuespiller i en bi- og/eller hovedrolle. Med mindre Akademiets medlemmer altså også stemmer dybt ironisk.
#62 fatcat 17 år siden
#63 jessup 17 år siden
Jeg synes ikke det er et spørgsmål om at man skal elske stumfilm/og eller film fra 70'erne - men de andre repræsentanter er bare meget stærkere.
#64 NightHawk 17 år siden
Du får det næsten til at lyde som en forbrydelse, at man har stemt på Wolfgang Petersen. Nu har jeg så kun set film med de tre instruktører ( plus Wim Wenders Million Dollar Hotel og 3 Uwe Boll katastrofer) jeg nævner og der mener jeg så, at Petersen er bedst. Når det så er sagt holder jeg næsten ligså meget af Tom Tykwer og Fritz Lang. Kan godt være at man ud fra et filmhistorisk synspunkt burde vælge Fritz Lang osv. Men når man nu mener noget andet, ja så stemmer jeg ikke automatisk på hvad man burde mene, men på hvad jeg rent faktisk mener.
Desuden syntes jeg det er til grin, at du på en måde sammenligner Uwe Boll's diletantiske makværker med Wolfgang Petersens film. Boll har jo absolut intet talent i nogen retninger hvor Petersen, hvor end man gerne vil gøre ham til en ligegyldig mainstream instruktør, næsten, hver gang laver film af høj kaliber. Det ses vel også på de forskellige cast han har haft. Klasse skuespillere i alle film som man må gå ud fra, er fordi de også syntes han er værd at samarbejde med.
Hvad har Boll haft...en udbrændt Christian Slater og Stephen Dorf, en amatøragtig Kristina Loken og en dum gås som Tara Reid og endelig Clint fucking Howard. Siger sgu lidt om niveauet allround. :)
#65 MadMartigan 17 år siden
#64: Godt skrevet...
#66 jessup 17 år siden
#67 filmz-jeknud1 17 år siden
#68 chandler75 17 år siden
#69 mr gaijin 17 år siden
#70 filmz-scaramanga 17 år siden