• Wolfgang Petersen
    38%
  • Kender ingen tyske instruktører
    24%
  • Uwe Boll
    13%
  • Fritz Lang
    6%
  • Oliver Hirschbiegel
    4%
  • Werner Herzog
    3%
  • Wim Wenders
    3%
  • Tom Tykwer
    3%
  • Rainer Werner Fassbinder
    2%
  • F.W. Murnau
    2%
  • Anden tysk instruktør
    2%

Stemmer i alt: 1202

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 MikkelHJ 17 år siden

Lad mig træde frem fra "det tavse flertal", tage bladet fra munden og indrømme, at jeg har stemt på Uwe Boll. Ikke fordi, jeg er synderlig stor fan af hans film, selvom jeg godt kunne se mig blive fan af ham, hvis jeg nu for eksempel led samme skæbne som Henry Turner i Regarding Henry, sprang fra tremetervippen ned i et tomt bassin eller fik det hvide snit i begge sider af hatten, i hvilket tilfælde jeg så kunne sidde og nyde hans samlede værker hele dagen lang, mens jeg sad og syede stramaj og flettede peddigrør. Det ville sjovt nok også være den dag, jeg meldte mig ind i Pauly Shores fanklub. På den anden side nærer jeg en dyb og inderlig tro på, at jeg, selv hvis jeg fik skudt halvdelen af min hjerne væk, ville være i stand til at genkende Uwe Bolls film som det hestemøg, det nu engang er.

Det, jeg gerne vil sige, er, at min stemme på Hr. Boll så sandelig er dybt ironisk. Jeg har kun set ganske få af hans film, men udfra hvad jeg har set, tror jeg, han har lige så stor chance for at vinde en Oscar for Bedste Instruktør, som førnævnte Pauly Shore har for at vinde en for bedste skuespiller i en bi- og/eller hovedrolle. Med mindre Akademiets medlemmer altså også stemmer dybt ironisk.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#62 fatcat 17 år siden

Klart Fritz Lang - med W. Petersen på 2. pladsen
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#63 jessup 17 år siden

Jeg har meget svært ved at forstå en stemme på Petersen og slet ikke ud fra argumentet "et mesterværk - og en bunke solide og et par missere" men hvis man kun har set et par Boll film udover, står hans film selvfølgeligt stærkt.

Jeg synes ikke det er et spørgsmål om at man skal elske stumfilm/og eller film fra 70'erne - men de andre repræsentanter er bare meget stærkere.
This is just until June
Gravatar

#64 NightHawk 17 år siden

# 63 -

Du får det næsten til at lyde som en forbrydelse, at man har stemt på Wolfgang Petersen. Nu har jeg så kun set film med de tre instruktører ( plus Wim Wenders Million Dollar Hotel og 3 Uwe Boll katastrofer) jeg nævner og der mener jeg så, at Petersen er bedst. Når det så er sagt holder jeg næsten ligså meget af Tom Tykwer og Fritz Lang. Kan godt være at man ud fra et filmhistorisk synspunkt burde vælge Fritz Lang osv. Men når man nu mener noget andet, ja så stemmer jeg ikke automatisk på hvad man burde mene, men på hvad jeg rent faktisk mener.

Desuden syntes jeg det er til grin, at du på en måde sammenligner Uwe Boll's diletantiske makværker med Wolfgang Petersens film. Boll har jo absolut intet talent i nogen retninger hvor Petersen, hvor end man gerne vil gøre ham til en ligegyldig mainstream instruktør, næsten, hver gang laver film af høj kaliber. Det ses vel også på de forskellige cast han har haft. Klasse skuespillere i alle film som man må gå ud fra, er fordi de også syntes han er værd at samarbejde med.

Hvad har Boll haft...en udbrændt Christian Slater og Stephen Dorf, en amatøragtig Kristina Loken og en dum gås som Tara Reid og endelig Clint fucking Howard. Siger sgu lidt om niveauet allround. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#65 MadMartigan 17 år siden

Stemte også Wolfgang Petersen...

#64: Godt skrevet...
I'm your huckleberry...
Gravatar

#66 jessup 17 år siden

Jeg sammenligner dem som sådan ikke det er bare strengt nødvendigt kun at have set Boll film for at stemme på Petersen i denne afstemning. Det betyder ikke at Petersen er næsten ligeså dårlig som Boll - han er bare den næst dårligste i feltet.
This is just until June
Gravatar

#67 filmz-jeknud1 17 år siden

jeg må indrømme at det er en utrolig seriøs afstemning denneher... dejligt at danskere har den form for ironi... Uwe Boll på en solid 3. plads... genialt :P
Gravatar

#68 chandler75 17 år siden

Apropo, så blev jeg nød til at bestille denne hjem fra Play.com - 130 kr.!
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#69 mr gaijin 17 år siden

#68 Wow. Det er jo vanvittig billigt. Hvis jeg ikke skulle rejse om kort tid, så ville jeg bestille den med det samme.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#70 filmz-scaramanga 17 år siden

#67 Var også færdig af grin, da jeg så det....

Skriv ny kommentar: