• Interview with the Vampire
    23%
  • Blade
    14%
  • Bram Stoker's Dracula
    13%
  • Underworld
    10%
  • Lad den rette komme ind
    7%
  • Van Helsing
    7%
  • Twilight
    6%
  • 30 Days of Night
    5%
  • Jeg kan ikke lide vampyrfilm
    5%
  • Anden vampyrfilm
    4%
  • Nosferatu (1922)
    3%
  • Dracula (1931)
    2%
  • Nosferatu (Herzog)
    1%
  • Vampyr (Dreyer)
    1%

Stemmer i alt: 1501

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Thomsen 15 år siden

Apropos vampyrer, hvis en af jer lige skulle have 5 millioner i overskud, som I ikke ved, hvad I skal bruge til:

http://cgi.ebay.com/DRACULA-31-Original-BELA-LUGOS...

Det *kan* dog også gøres billigere. En lidt mindre attraktive "style F" fra Nicolas Cages samling blev i går, den 21/3, solgt for en tredjedel, $310.700 hos Heritage Auctions (ha.com).
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#52 Thomsen 15 år siden

Apropos vampyrer, hvis en af jer lige skulle have 5 millioner i overskud, som I ikke ved, hvad I skal bruge til:

http://cgi.ebay.com/DRACULA-31-Original-BELA-LUGOS...

Det *kan* dog også gøres billigere. En lidt mindre attraktiv "style F" fra Nicolas Cages samling blev i går, den 21/3, solgt for en tredjedel, $310.700 hos Heritage Auctions (ha.com).
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#53 Thomsen 15 år siden

Sorry. Det gik da helt i kage...
Gravatar

#54 Highland Park 15 år siden

Ups! I min heftige begejstring kom jeg til at klikke på "Buy It Now"...

Men der er jo gratis forsendelse... eller personlig levering, haha!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#55 Thomsen 15 år siden

Hehe, ja, til den pris var det da næsten også det mindste, man kunne forlange. Gad vide om han tilbyder en fornuftig afdragsordning? :-)

Jeg kan til sammenligning fortælle, at den filmplakat, der til dato er den dyreste, der nogensinde er blevet solgt, blev solgt for "kun" $690.000. Så eBay-sælgerens prissætning er en ren fantasipris. En mere realistisk pris ligger på nogenlunde det halve. Man ser ind imellem nogle af de tunge drenge sætte de helt sjældne plakater til salg på eBay til vanvittige priser. Formentligt fungerer de mere som trækplaster - de skal lokke kunder til butikken - end en realistisk forventning om et salg. De virkeligt sjældne plakater sælges nemlig normalt aldrig på eBay. De sælges i auktionshusene eller handles privat.

Den dyreste filmplakat var i øvrigt en original tysk METROPOLIS "three-sheet international style" fra 1927. Den blev solgt til en samler for $690.000 i 2005. Der findes så vidt vides kun fire mere af samme plakat, alle i museumseje. Mange forventer dog, at hvis den amerikanske samler, der ejer det eneste kendte eksemplar af den enorme FRANKENSTEIN "six-sheet" (=6 gange normal størrelse) fra 1931, nogensinde sætter den til salg, så vil den slå rekorden.
Gravatar

#56 Highland Park 15 år siden

Jeg undrede mig også en del over, at en sådan sjældenhed bliver sat til salg på eBay. Men nu er jeg heller ikke stedkendt derinde. Og ja, det er unægteligt en høj pris, han "forlanger".
Du har nok ret i, at det mest skal fungere som et trækplaster.
Gravatar

#57 filmz-yoshimura 15 år siden

#49 Jo, den gør :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#58 Thomsen 15 år siden

#56 - Det er i hvert fald den almindelige teori. På de to plakatfora, jeg læser, ryster folk generelt på hovedet over priserne. Når der endeligt sælges en af dem på eBay, så sker det kun med et meget stort nedslag i prisen.

Ham, der købte verdens dyreste filmplakat, er i øvrigt også medlem af det ene forum, og jeg fandt for et par dage siden den tråd, hvor han annoncerede sit køb. Det interessante var, at han fortalte, at det nærmest var et antiklimaks at få den hjem. Fra da af ville det hele bare være nedad bakke for hans samling, mente han. Det viser bare, at jagten er lige så stor en del af det at samle som at eje selve tingene. Når man bevæger sig i den prisklasse, som METROPOLIS og DRACULA ligger i, så er det næppe prisen, der er det afgørende længere. Så er det mere et spørgsmål om overhovedet at finde dem til salg.
Gravatar

#59 Highland Park 15 år siden

#58: Det minder mig lidt om dette slagtilbud:
Studerende vil ikke sælge Superman for 10.000
HA-studerende har sat sjældent Supermanblad til salg for 500.000 kr. Han kan få 10.000, lyder det fra tegneseriebutik.

Thomsen (58) skrev:
Ham, der købte verdens dyreste filmplakat, er i øvrigt også medlem af det ene forum, og jeg fandt for et par dage siden den tråd, hvor han annoncerede sit køb. Det interessante var, at han fortalte, at det nærmest var et antiklimaks at få den hjem. Fra da af ville det hele bare være nedad bakke for hans samling, mente han.

Mon dog? Der er vel altid et trofæ, der mangler i samlingen. :)

Thomsen (58) skrev:
Det viser bare, at jagten er lige så stor en del af det at samle som at eje selve tingene.

Ja, det må du jo vide som samler. ;)
Gravatar

#60 Highland Park 15 år siden

For ikke at afspore tråden helt må jeg hellere tilføje, at jeg stemte på Dreyers "Vampyr".

Skriv ny kommentar: