• Interview with the Vampire
    23%
  • Blade
    14%
  • Bram Stoker's Dracula
    13%
  • Underworld
    10%
  • Lad den rette komme ind
    7%
  • Van Helsing
    7%
  • Twilight
    6%
  • 30 Days of Night
    5%
  • Jeg kan ikke lide vampyrfilm
    5%
  • Anden vampyrfilm
    4%
  • Nosferatu (1922)
    3%
  • Dracula (1931)
    2%
  • Nosferatu (Herzog)
    1%
  • Vampyr (Dreyer)
    1%

Stemmer i alt: 1501

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 KOROR 15 år siden

Anden vampyrfilm: The Lost Boys

Men er nu også vild med En Vampyrs Bekendelser og 30 Days of Night var også fed, har ikke set Lad den rette komme ind eller Twilight endnu...
Gravatar

#62 wimmie 15 år siden

HVor er Buffy - the vampire slayer (filmen) og The Lost Boys? Den sidste ville nok have fået min stemme, men Oh well, jeg kunne nu rigtig godt lide 30 days of night, så det blev den :)

Mangler stadig at se et par af de gamle vampyrklassikere, og Lad den rette komme ind skal jeg se en af dagene (har den liggende).

Men hvordan kan man ikke lide vampyrfilm...? Næst efter varulve er de jo alletiders :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#63 elwood 15 år siden

Er det en hel tilfældighed at vi har endnu en der er så forgabt i plakater, eller... ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#64 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg tror det er et pseudonym :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#66 moulder666 15 år siden

Det er meget fortjent at Anne Rice's Interview with the Vampire ligger i top. Den Vampire Lore som hun etablerede med de første 3 bøger i krøniken er unik indenfor generen, og skabte grobund for en helt ny måde at fortolke (vampyr-)universet. Med det sagt, så er drejningen som de senere bøger tog utrolig ærgelig. Alt for religiøst for min smag.

Helt enig. Derudover er der en drejning, hvor mere og mere af bøgerne skal handle om sex, og det ender bare med at handle for lidt om vampyrer og for meget om Marius, der sover omgivet af små drenge.

Men det er nu stadig den bedste vampyrfilm i mine øjne - efterfulgt af Bram Stoker's.
Jeg mangler dog stadig at se "Lad den rette..."

Den bedste Dracula er i mine øjne dog stadig den originale!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#67 elwood 15 år siden

#65 Ahh jeg tænkte det nok, synes også jeg fik et Deja Vu (eller hva dælen man lige kalder det)

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#68 Thomsen 15 år siden

Den bedste Dracula er i mine øjne dog stadig den originale!

Tod Brownings Universal-produktion fra 1931? Den sutter godt nok behårede hvidløg i min bog. Bela Lugosi er selvfølgelig altid lidt sjov at se på, og scenografien med det forfaldne slot fuldt a støv og spindelvæv har haft stor betydning for genren som helhed, men derudover er det da en noget stiv og kedelig affære - selv i forhold til sin samtid. George Melfords spanske udgave, Drácula, der blev indspillet samtidigt om natten på den selvsamme scene, er efter min mening en langt bedre film.

#67 - :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#69 moulder666 15 år siden

Nej - jeg mente ham fra "Nosferatu" fra 1922. Ok, de kalder ham godt nok Count Orlok, så det er måske lidt søgt, men historien er stadig baseret på "Dracula". :-)

Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#70 Thomsen 15 år siden

#69 - Den er jeg så til gengæld med på. :-)

Kan varmt anbefale den engelske dvd fra Master of Cinema. My gawd, hvor har jeg egentligt ejet mange forskellige versioner af den film efterhånden...
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: