-
Interview with the Vampire23%
-
Blade14%
-
Bram Stoker's Dracula13%
-
Underworld10%
-
Lad den rette komme ind7%
-
Van Helsing7%
-
Twilight6%
-
30 Days of Night5%
-
Jeg kan ikke lide vampyrfilm5%
-
Anden vampyrfilm4%
-
Nosferatu (1922)3%
-
Dracula (1931)2%
-
Nosferatu (Herzog)1%
-
Vampyr (Dreyer)1%
Stemmer i alt: 1501
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 KOROR 15 år siden
Men er nu også vild med En Vampyrs Bekendelser og 30 Days of Night var også fed, har ikke set Lad den rette komme ind eller Twilight endnu...
#62 wimmie 15 år siden
Mangler stadig at se et par af de gamle vampyrklassikere, og Lad den rette komme ind skal jeg se en af dagene (har den liggende).
Men hvordan kan man ikke lide vampyrfilm...? Næst efter varulve er de jo alletiders :D
#63 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#64 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#65 Michael Andersen 15 år siden
http://filmz.dk/forum/koeb-salg-bytte/s-originale-...
;)
#66 moulder666 15 år siden
Helt enig. Derudover er der en drejning, hvor mere og mere af bøgerne skal handle om sex, og det ender bare med at handle for lidt om vampyrer og for meget om Marius, der sover omgivet af små drenge.
Men det er nu stadig den bedste vampyrfilm i mine øjne - efterfulgt af Bram Stoker's.
Jeg mangler dog stadig at se "Lad den rette..."
Den bedste Dracula er i mine øjne dog stadig den originale!
#67 elwood 15 år siden
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#68 Thomsen 15 år siden
Tod Brownings Universal-produktion fra 1931? Den sutter godt nok behårede hvidløg i min bog. Bela Lugosi er selvfølgelig altid lidt sjov at se på, og scenografien med det forfaldne slot fuldt a støv og spindelvæv har haft stor betydning for genren som helhed, men derudover er det da en noget stiv og kedelig affære - selv i forhold til sin samtid. George Melfords spanske udgave, Drácula, der blev indspillet samtidigt om natten på den selvsamme scene, er efter min mening en langt bedre film.
#67 - :-)
#69 moulder666 15 år siden
Nej - jeg mente ham fra "Nosferatu" fra 1922. Ok, de kalder ham godt nok Count Orlok, så det er måske lidt søgt, men historien er stadig baseret på "Dracula". :-)
#70 Thomsen 15 år siden
Kan varmt anbefale den engelske dvd fra Master of Cinema. My gawd, hvor har jeg egentligt ejet mange forskellige versioner af den film efterhånden...