-
"Underworld"23%
-
"Van Helsing"20%
-
"En amerikansk varulv i London"19%
-
"Dog Soldiers"11%
-
Anden varulvefilm9%
-
"Wolf"8%
-
"Teen Wolf"2%
-
"Ginger Snaps"2%
-
"The Wolf Man"1%
-
"Varulve - The Howling"1%
-
"Varulvenætter - Silver Bullet"1%
-
"Cursed"1%
Stemmer i alt: 1207
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#111 filmz-Bruce 18 år siden
Sådan er "poll tingen". Man blive skuffet, hvis man håber en poll kan være med til at afsløre den ypperste kvalitet :) Men derfor er det da ganske underholdende alligevel og hvis lige pludselig mine valg altid lå i top, ville jeg godt nok være skræmt :)
#112 18 år siden
Du har som udgangspunkt ret. Mainstream vil vinde. Jeg synes dog, at man bør sondre mellem god og dårlig mainstream. Van Helsing er set fra enhver vinkel fandeme dårlig, og derfor kan det undre, at den klarer sig så godt - mainstream eller ej. Den har kun få filmiske kvaliteter. Underworld har i det mindste en rimelig historie og nogle interessante figurer.
#113 jessup 18 år siden
#114 filmz-Bruce 18 år siden
#113 Naaah :) Jeg vil nu ikke kalde "Dog Soldier" eller "American Werewolf" som mainstream. Jo sidstnævnte ifht. dagens biokultur, men dengang var den ved premieren ikke særlig mainstream. Det var en stor overraskelse, at den klarede sig så godt. Førstnævnte, med vægt på en engelsk humorformel og masser af gore, er ikke lige en film, som flertallet vil finde interessant.
Underworld og Van Helsing har kombien, action, CGI og vold i afmålte doser, med et simpelt plot, som gør at de fleste fra 12 til 30 fanges af dem (og så en idiot som mig, som finder Underworld underholdende hehe).
#115 chronaden 18 år siden
#116 Captain Vallo 18 år siden
;o)
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#117 filmz-Bruce 18 år siden
#118 18 år siden
#119 filmz-Kadann 18 år siden
Det har jeg allerede nævnt som et argument i #86. ;)
#120 NightHawk 18 år siden
Problemet med Van Helsing er så bare, at den slet ikke er en varulvefilm. Jo, tilfældigvis er Wolfman med, men fokus i "historien" er lagt på duellen imod Grev Dracula og hans tre hustruer. og jep, du har helt ret i, at der er rigeligt med action i filmen. Til gengæld er der så absolut intet gys i den og så falder den ligsom IMO langt væk fra begrebet Varulvefilm, hvilket jeg opfatter som værende uhyggelig og stemningsladet. :)
Kan ikke rigtig se at American Werewolf In London er blevet mere mainstream med årene. Jeg betragter den da stadig som en ret skæv vision af varulve myten. Filmen byder bla. på syret/sort humor, pænt klamme effekter og en historie/handling som langt fra falder i alles smag. Så hvorfor er den nu pludselig blevet mainstream ?
Mht. Underworld, så kan jeg ikke engang finde den underholdende som guilty pleasure. Det er den ganske enkelt alt for humor forladt og overprætentiøs til at være IMO. Godt nok er Kate en frækkert af dimensioner i sort latex, men who cares, når resten er Steven Seagal action forklædt som varulve/vampyr "gyser".
Jeg syntes det er et kæmpe problem når man i en film som Underworld vælger, at udskifte de forskellige klaners normale kræfter med automatvåben. Så forsvinder det uhyggelige da fuldstændigt, til fordel for ganske ordinær shoot them up. Gyserelementet er komplet fraværende her og når man fjerner det fra en gysergenre som monster/varulve er, hvad er der så tilbage. I Underworld er svaret...Kate Beckinsale, i sort latex med en gun! :)