-
"American Beauty"30%
-
"The Truman Show"22%
-
"Disturbia"9%
-
"Rear Window"8%
-
"Psycho"7%
-
"Eyes Wide Shut"6%
-
"De andres liv"5%
-
"Blue Velvet"5%
-
Anden film4%
-
"The Conversation"1%
-
"Sex, Lies and Videotape"1%
-
"Skjult"1%
Stemmer i alt: 1093
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 mr gaijin 16 år siden
#32 BN 16 år siden
Egentlig ville jeg have valgt "Truman Show", men den ultimative voyeur-film må efter min mening være én hvor man hele tiden kigger sammen med hovedpersonen og ser tingene fra HANS/HENDES synsvinkel, hvilket man gør i "Rear Window" (vi forlader faktisk aldrig den kørestolsbundne hovedpersons lejlighed, selvom der sker ting og sager udenfor).
I "Truman Show" er det derimod hovedpersonen vi kigger på.
Men hvis vi ser bort fra kriteriet "bedste voyeuer-film", er det nu "Truman Show" der ligger mit hjerte nærmest.
#33 Petrescu 16 år siden
#34 Saenjaina 16 år siden
En dybt undervurderet film imo.
#35 fubar 16 år siden
Har ikke set alle filmene, men af dem jeg har set er "The Conversation" den bedste.
Bryder mig ikke specielt godt om Gene Hackman, men her er han i en af hans bedste roller.
#36 fatcat 16 år siden
Forstår slet ikke at en remake kommer med på listen...specielt ikke når originalen også er med...hmm - så skulle remaken af Psycho vel også have været der?
#37 deathlikesilence 16 år siden
Bare det at Disturbia er med på listen er en skandale... magen til bras skal man lede længe efter.
#38 filmz-Le Samouraï 16 år siden
Ud fra listen vælger jeg BLUE VELVET, som er en af mine yndlingsfilm, selvom Hitchcocks psykoseksuelle REAR WINDOW nok egentligt burde få stemmen. PEEPING TOM er dog stadigt den ultimative film om voyeurisme.
#39 NightHawk 16 år siden
2. Eye of The Beholder
3. Blue Velvet
4. Eyes Wide Shut
5. Sex Lies & Videotapes
6. Psycho
7. Peeping Tom
8. American Beauty
The Truman Show synes jeg heller ikke høre til på listen af samme grunde som Le Samurai nævner i # 38 og teknisk set så bør The Conversation, jo så nok heller ikke være blandt valgmulighederne. Lang tid siden jeg har set filmen, men mener ikke at Hackman var indvolveret i noget sexuelt badabing i den film.
Har ikke set De Andres Liv, Disturbia eller Skjult.
#40 sluppermand 16 år siden