• "American Beauty"
    30%
  • "The Truman Show"
    22%
  • "Disturbia"
    9%
  • "Rear Window"
    8%
  • "Psycho"
    7%
  • "Eyes Wide Shut"
    6%
  • "De andres liv"
    5%
  • "Blue Velvet"
    5%
  • Anden film
    4%
  • "The Conversation"
    1%
  • "Sex, Lies and Videotape"
    1%
  • "Skjult"
    1%

Stemmer i alt: 1093

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 mr gaijin 16 år siden

#29 Det er vel alle film, hvor der indgår voyeurisme som en central del af handlingen. Altså film hvor nogle overvåger andre.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#32 BN 16 år siden

"Rear Window"

Egentlig ville jeg have valgt "Truman Show", men den ultimative voyeur-film må efter min mening være én hvor man hele tiden kigger sammen med hovedpersonen og ser tingene fra HANS/HENDES synsvinkel, hvilket man gør i "Rear Window" (vi forlader faktisk aldrig den kørestolsbundne hovedpersons lejlighed, selvom der sker ting og sager udenfor).

I "Truman Show" er det derimod hovedpersonen vi kigger på.

Men hvis vi ser bort fra kriteriet "bedste voyeuer-film", er det nu "Truman Show" der ligger mit hjerte nærmest.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#33 Petrescu 16 år siden

Jeg savnede også Peeping Tom, men stemte alligevel Rear Window.
Gravatar

#34 Saenjaina 16 år siden

Savner "Eye of the Beholder".

En dybt undervurderet film imo.
Gravatar

#35 fubar 16 år siden

"Disturbia" ligger ret højt på listen. Det er ellers en af de dårligste film jeg har set længe.

Har ikke set alle filmene, men af dem jeg har set er "The Conversation" den bedste.
Bryder mig ikke specielt godt om Gene Hackman, men her er han i en af hans bedste roller.
Gravatar

#36 fatcat 16 år siden

#35 originaler er næsten altid at foretrække - derfor valgte jeg også Rear Window.

Forstår slet ikke at en remake kommer med på listen...specielt ikke når originalen også er med...hmm - så skulle remaken af Psycho vel også have været der?
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#37 deathlikesilence 16 år siden

Rear Window... er en af mine all-time fave film.

Bare det at Disturbia er med på listen er en skandale... magen til bras skal man lede længe efter.
No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
Gravatar

#38 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Det virker som nogle lidt tilfældigt valgte film, der er på listen. Det, der kendetegner en voyeur, er, at vedkommende ophidses seksuelt af at se (på andre). Det kan vel næppe siges at være tilfældet med TRUMAN SHOW Og i flere af de andre film indgår voyeurismen ikke som "en central del af handlingen", som mr gaijin er inde på, men virker mere som tilfældige handlinger.

Ud fra listen vælger jeg BLUE VELVET, som er en af mine yndlingsfilm, selvom Hitchcocks psykoseksuelle REAR WINDOW nok egentligt burde få stemmen. PEEPING TOM er dog stadigt den ultimative film om voyeurisme.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#39 NightHawk 16 år siden

Det blir en stemme på Rear Window og så ligger resten og lurer på voyer listen således :

2. Eye of The Beholder
3. Blue Velvet
4. Eyes Wide Shut
5. Sex Lies & Videotapes
6. Psycho
7. Peeping Tom
8. American Beauty

The Truman Show synes jeg heller ikke høre til på listen af samme grunde som Le Samurai nævner i # 38 og teknisk set så bør The Conversation, jo så nok heller ikke være blandt valgmulighederne. Lang tid siden jeg har set filmen, men mener ikke at Hackman var indvolveret i noget sexuelt badabing i den film.

Har ikke set De Andres Liv, Disturbia eller Skjult.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#40 sluppermand 16 år siden

Stemte Rear Window med Blue Velvet og Truman Show lige bagefter.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.

Skriv ny kommentar: