• Ja
    63%
  • Nej
    37%

Stemmer i alt: 211

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Kisbye 7 år siden

Der er altid et par stykker herinde der ikke forspilder chancen for at galde op om hvor meget de hader dansk film.
I virkeligheden er dansk film, danske skuespillere og danske instruktører jo i topklasse og klarer sig rigtig godt internationalt. Vi er da helt med i front, hvis vi sammenligner os med andre lande.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#12 Geekalot 7 år siden

#11 meget muligt, ændre stadig ikke på det er noget lort. For man er dansker er det ikke det samme som man skal elsker hvad der bliver lavet..... Der bliver betalt millioner af penge i film støtte. Hvad formår de med de penge ? Lave en film 240 mennesker ser i biffen. Det siger hvis sig selv så.
Gravatar

#13 Jb-film 7 år siden

Det er et generationsproblem, men også en generel tendens på internettet - se bare på Facebook - at nogle alt for nemt slynger om sig med nemme og ensidige konklusioner.

Det handler overhovedet ikke om indsigtsfuld interesse eller kendskab til f.eks. film!

Alt for mange i dag er præget af popsmart underholdning og at det ikke kan være engelsk nok. - Hvis man tager så meget afstand fra sit lands kultur, så har man et problem med sit eget fødested!
Gravatar

#14 Jb-film 7 år siden

Kisbye (11) skrev:
Der er altid et par stykker herinde der ikke forspilder chancen for at galde op om hvor meget de hader dansk film.
I virkeligheden er dansk film, danske skuespillere og danske instruktører jo i topklasse og klarer sig rigtig godt internationalt. Vi er da helt med i front, hvis vi sammenligner os med andre lande.


Tydelig sagt - helt enig!
Gravatar

#15 Geekalot 7 år siden

#13 eller også er det simpelthen for folk bare ikke gider at spille sin tid ? Det kunne ikke bare være den lille simple ting ? At jeg har et problem med danske film hr psykolog har altså intet med jeg hader mit land. Tror du skal passe på med hvem det lyder popsmart her...
Gravatar

#16 Kisbye 7 år siden

Det ihvertfald ikke meget debat over bare at skrive at dansk film er "lort", uden på nogen måde at argumentere for sin påstand.
Så kan jeg jo ligeledes skrive at dansk film er super godt uden argumentation og så kommer vi ikke videre :)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#17 Jb-film 7 år siden

Geekalot (15) skrev:
#13 eller også er det simpelthen for folk bare ikke gider at spille sin tid ? Det kunne ikke bare være den lille simple ting ? At jeg har et problem med danske film hr psykolog har altså intet med jeg hader mit land. Tror du skal passe på med hvem det lyder popsmart her...


Det er tydelig at mærke, at du ikke interesserer dig for dybe - men KUN har en overfladisk tilgang til film!

Det har intet med psykologi at gøre her - men en kendsgerning er det, at overfladiske meninger IKKE hører hjemme i en saglig debat.

Og passe på, det skal man hvis man går over vejen. - Man skal kende sine ord - men det er der visse yngre mennesker, der i dag mangler den visdom!
Gravatar

#18 Jb-film 7 år siden

Kisbye (16) skrev:
Det ihvertfald ikke meget debat over bare at skrive at dansk film er "lort", uden på nogen måde at argumentere for sin påstand.
Så kan jeg jo ligeledes skrive at dansk film er super godt uden argumentation og så kommer vi ikke videre :)


Fuldstændig enig!
Gravatar

#19 Geekalot 7 år siden

#16 helt ærligt hvad er der at forklare. Det taler for sig selv. #17 dybde ? Nævn 10 film der har været værd at se med dybde tak. Yngre mennesker ? Nu ved jeg ikke om du er så tusse gammel at internettet virker nyt. Men tror du skal regne med alderen er lidt højere herinde en du lige gør. Du lyder lige som en hvis anden herrer der kommer med en kommentar i ny og næ. Han bliver også tøsesur når han ikke får ret. Så mener han også hans viden er bedre end os andre.... på nippet til at spørge om du har en brormand der også er bruger herinde ? Anyway du kan elske dine danske film lige så meget du vil, du må som sådan også rende rundt i den tro du er bare vidende en os andre. Er som sådan egentlig ligeglad. Kan kun grine af det
Gravatar

#20 Kisbye 7 år siden

Jeg vil da også gerne komme med nogle anbefalinger. Nu nævner du de sidste 20 år i starten af tråden:

Jagten (2012)
En mand blive uskyldig beskyldt for et seksuelt overgreb på en lille pige. Det må da være dybt og flot spillet af Mads Mikkelsen.
Ligger stadig på en flot plads #106 på IMDb Top 250

The Act of Killing (2012)
Dokumentar der følger bødlerne fra det Indonesien folkedrab 1965–1966, imens det genopfører deres forbrydelser som skuespil. Det er både dybt og det er en anderledes og nyskabende måde at fortælle sådan en historie på.

Dogville (2003)
Den film Lars Von Trier efter eget udsagn er mest stolt over og det forstår man godt.
Kulisser er næsten helt fraværende og består hovedsageligt af kridtstreger på et gulv. Det utroligt at man kan lave noget så eksperimenterende og samtidig komme op med noget der faktisk fungere så godt.

Dancer in the Dark (2000)
En stærk anti-dødstraf film, der på grund af Bjørks exceptionelle flotte skuespil præstation, virkede stærkere på mig, end andre anti-dødsstraf film som for eksempel "A short story About Killing".

Burma VJ: Reporter i et lukket land (2008)
Dokumentar. Følger munkeopstanden i Burma i 2007. Syntes det giver et rimelig dybt indblik.

Under sandet (2015)
Der er en tildens til i nyere tid at stille spørgsmålstegn ved danskernes rolle før, under og efter andensverdenskrig. Det er både sundt og vigtigt at stille de spørgsmål, så vi har mulighed for at lære af det.
"Under Sandet" handler om tyskere der tvunget til at fjerne landminer efter krigen. ud af 2000 krigsfanger, mistede ca halvdelen livet eller blev invalideret.
Dyb og vigtig film.

Det røde kapel (2009)
Det er entelig en serie produceret for DR, men Zentropa har klippet den ned til en dokumentarfilm.
Tre komikere tager til Nord Korea under dække af at være en teatertrup der skal opfører et skuespil. Der bliver taget tykt pis på regimet, men det er ikke kun sjovt og gakket, men også samtidig uhyggeligt og skræmmende. Det har nok heller ikke været ufarligt at lave.

Andre film gode film fra perioden:
Festen (1998)
Breaking the Waves (1996)
Efter brylluppet (2006)
Hævnen (2010)
Tintin et moi (2003)
En kongelig affære (2012)
Armadillo (2010)
De fem benspænd (2003)
Into Eternity: A Film for the Future (2010)
Pusher (1996)
Kapringen (2012)
Melancholia (2011)
Dirch (2011)
Idioterne (1998)
Jerusalem (1996)
Bleeder (1999)
Valhalla Rising (2009)


Hils din bonkammerat Star Trek Fever. I mødes vel snart i De Nye Borgerliges partiforening, som i jo begge af medlem af efter egne udsagn.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: