• Ja
    63%
  • Nej
    37%

Stemmer i alt: 211

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 rauhe 7 år siden

Jeg synes det er nogen ret ligegyldige film i Q-serien (jeg har ikke læst bøgerne).

Jeg kan ikke sige om andre skuespillere kan gøre det bedre end Lie Kaas, men mon ikke det er en fin idé at prøve en anden skuespiller? det er jo ikke sådan at folk jubler højlydt, når der kommer en ny Q-serie film, som det er nu.
Gravatar

#2 Justin 7 år siden

Nej, det er ikke en god ide af prøve med andre skuespllere
Når man filmmateserer en bog serie beholder man de samme skuespillerer hele vejen i gennem

Bortset fra Starwars og Ringene herre, er ikke nogen som helst der jubler over nogen som helst film
Gravatar

#3 Sir_cumalot 7 år siden

Ja det burde han. Men han SKAL ikke.

Når man skifter personkarakter midt i en film-serie, virker det ikke mindst useriøst og utroværdigt. Nu skal vi pludselig til at lære en "ny" Carl Mørck at kende. Ellers tak.

De havde alle muligheder for at lave en kanon fed DANSK serie, men har valgt at fucke den fuldstændig op med deres tovtrækkeri. Useriøst, men typisk dansk.
Gravatar

#4 rauhe 7 år siden

#2 og #3 Jeg synes det fungerer ret godt med forskllige skuespillere i James Bond.

Uden at have fulgt super godt med i Q-serien filmene, virker de ret adskilte. Jeg ville fint kunne abstrahere fra at en anden skuespiller overtog Mørck rollen - men folk er jo forskellige, og alle har en mening...
Gravatar

#5 The_Corrector 7 år siden

De skal helt stoppe med at producerer det lort. Faktisk vil jeg sætte pris på, at man helt stopper med at producer danske film og tv-serier. Vi har ingen skuespillere med talent herhjemme, og dem vi har er for længst smutte til udlandet.
Gravatar

#6 Jb-film 7 år siden

The_Corrector (5) skrev:
De skal helt stoppe med at producerer det lort. Faktisk vil jeg sætte pris på, at man helt stopper med at producer danske film og tv-serier. Vi har ingen skuespillere med talent herhjemme, og dem vi har er for længst smutte til udlandet.


Sagligt og seriøst?!

Dansk film og kultur, det er en del af det at være dansker.
Gravatar

#7 Geekalot 7 år siden

Dansk film kultur ? den døde for 20 år siden mere eller mindre...
Gravatar

#8 Jb-film 7 år siden

Hvorfor er det i grunden, at man som dansker tager afstand fra dansk filmkultur?

Det er fejlplaceret primært at have en engelskpræget filmforelskelse, når man også er dansker.
Det handler om at forene den filmkulturelle værdi - uden at tage afstand.

Danske film og serier har efterhånden lært meget af den svenske krimitradition - her taler vi om en filmserie, som med Nikolaj Lie Kaas har været et godt indspark.
Gravatar

#9 Geekalot 7 år siden

#8 for dansk film er noget lort. Rent ud sagt. Og det svenske er ikke ret meget bedre.
Det eneste der i mange år har været noget værd at se er det Lasse Spang Olsen har været med i også nogle af Thomas Vinterberg´s film. Resten har fået millioner af staten til at lave film for som rent ud sagt har fået Uwe Boll´s film til at ligne Oscar materiale.
Gravatar

#10 Jb-film 7 år siden

Geekalot (9) skrev:
#8 for dansk film er noget lort. Rent ud sagt. Og det svenske er ikke ret meget bedre.
Det eneste der i mange år har været noget værd at se er det Lasse Spang Olsen har været med i også nogle af Thomas Vinterberg´s film. Resten har fået millioner af staten til at lave film for som rent ud sagt har fået Uwe Boll´s film til at ligne Oscar materiale.


Det er en noget entydigt holdning - det er som dansker, IKKE at værdsætte sin betydning som filmkulturel!

Skriv ny kommentar: