• Birdman
    35%
  • American Sniper
    18%
  • Boyhood
    15%
  • The Grand Budapest Hotel
    10%
  • Whiplash
    10%
  • The Imitation Game
    7%
  • Teorien om alting
    4%
  • Selma
    1%

Stemmer i alt: 411

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Shadow_Dude 9 år siden

Birdman er den eneste af dem jeg har set. Men den var også meget god.
"Gotta love modern weapons tech. Easier for an one-armed man to fire a missile launcher than pull on his pants"
Gravatar

#2 danish99 9 år siden

Ingen af dem. Birdman er godt lam.
King
Gravatar

#3 keitel 9 år siden

Birdman er nok det værste lort, jeg har brugt min tid på.
Gravatar

#4 Likvidatoren 9 år siden

Jeg synes, det er et ret stærkt Oscar-felt. Boyhood får min stemme, selvom Whiplash, Birdman og Theory of Everything også er gode bud, der kunne have vundet et andet år (Argo, King's speech). Bedste film for året synes jeg dog er Winter Sleep.
Gravatar

#5 bredbjerg 9 år siden

Jeg har p.t. Kun set Boyhood, The Grand Budapest Hotel, whiplash og Birdman. Jeg synes uden tvivl, at Birdman er den bedste film af disse. Det var en kæmpe oplevelse at se filmen for mig - fantastiske skuespilspræstationer, visionært kameraarbejde, flot og syret score, vildt morsom, og underfundig dybde.
Boyhood er en fin film med enkelte øjeblikke af høj poetisk værdi, men jeg synes samtidig, at den er klichefyldt og til tider endog kedelig. Jeg synes, at Linklaters ide, om at filme de samme skuespillere over mange år er ganske sjov og interessant, men det gør ikke filmen bedre.
The Grand Budapest Hotel brød jeg mig decideret ikke om. Skuespillerne overspiller, hvilket jeg formoder wes anderson altid giver sine skuepillere beskd på. Handlingen er uinteressant og næsten blottet for dybere mening. Filmen er ganske morsom, men det er billig humor (i modsætning til Birdman). Filmen minder mig generelt om en mindre god tegnefilm, idet der konstant lægges et vildt højt tempo, så publikum aldrig kommer til at kede sig eller gøre sig tanker om, hvad der sker i filmen og karakterne forbliver overfladiske, da Anderson vælger konstant at proppe nye ligegyldige karaktere ind. Jeg må dog fremhæve, at jeg næsten aldrig kan lide Wes Andersons film - med undtagelse af Fantastic Mr. Fox
Whiplash er uden tvivl en god film, men desværre ikke en stor film. Filmen er både spændende og velspillet, men de to centrale karakternes interne stridigheder og magtkamp, kommer aldrig til at være voldsomt identificerbar, og jeg blev således aldrig særlig personligt berørt af filmen, hvilket må være et karakterdrama som denne films ypperste mission.
Før Oscarshowet skal jeg have set resten af de nominerede for bedste film, men jeg tror umiddelbartikke , at jeg kan komme til at foretrække en af disse film fremfor Birdman, ud fra trailere og anmeldelser jeg har læst om dem.
Gravatar

#6 dhad 9 år siden

Synes at boyhood skal honoreres alene pga. tankerne og arbejdet bag.

#5: Man skal ikke vælge at se Wes Andersons film pga. handling, Andersons film er nærmest en 100% æstetisk øvelse - men altid af højeste karat!
Gravatar

#7 Den fede 9 år siden

dhad (6) skrev:
Synes at boyhood skal honoreres alene pga. tankerne og arbejdet bag.


Virkelig dårligt argument. Selvfølgelig skal resultatet vægtes over målet. Ellers, hvor er vi så henne?

dhad (6) skrev:
Man skal ikke vælge at se Wes Andersons film pga. handling, Andersons film er nærmest en 100% æstetisk øvelse - men altid af højeste karat!


Helt enig.

Personligt hepper jeg på "Birdman".
Gravatar

#8 dhad 9 år siden

#7

Ja, vi er såmænd henne ved den gamle diskusion om produkt vs. proces. Men ja, det er nok sjældent, at der er givet oscar kun for processen. Jeg skylder også at sige, at jeg synes, at det er en vidunderlig film.
Gravatar

#9 Geekalot 9 år siden

Guardians of the Galaxy :) mangler bare en nominering hehe
Gravatar

#10 Elvira39 9 år siden

For mig er rækkefølgen således.

1. Birdman (6 stjerner)

2. Whiplash (6 stjerner)

3. Boyhood (5½ stjerner)

4. Teorien om alting (5 stjerner)

5. The Grand Budapest Hotel (5 stjerner)

6. The Imitation Game (4 stjerner)

7. Selma (4 stjerner)





American Sniper (hører slet ikke til på listen så derfor står den alene her. 2 stjerner)

Skriv ny kommentar: