• Nej, det er brud på ophavsretten og ulovligt.
    32%
  • Ja selvfølgelig, det ville være dumt andet.
    30%
  • Jeg gjorde engang men jeg er holdt op.
    21%
  • Det sker, men jeg er ikke stolt af det.
    17%

Stemmer i alt: 1695

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 thebigzzz 19 år siden

Jeg har engang hentet en del serier ned, det gør jeg ikke mere, det er ihvertfald yderst sjældent.
Film hentede jeg den del af for 3-4 år siden, men det er jeg helt stoppet med efter jeg er begyndt at tjene lidt mere end da jeg gik i folkeskole.
Gravatar

#12 trekster 19 år siden

Det er en interessant idé. Der er dog et stort problem. Hvorfor skulle folk downloade afsnittet på den officielle hjemmeside 3 dage efter udgivelsesdatoen hvor det koster penge, når de kan downloade en ulovlig version, som de sikkert har været vandt til i lang tid, gratis på samme tid?

Når det gælder nye afsnit af en serie man er hooked på, så gælder det bare om at få afsnittet så hurtigt så muligt. Så i stedet burde de (TV stationerne) IMO satse endnu mere på Internet seerne, og faktisk ligge afsnittet ud på nettet, 1 til 3 dage før det faktisk bliver vist "On Air" (med en fast pris pr download som du foreslår). På den måde kunne man sikre sig langt flere kunder på nettet, i og med den officielle hjemmeside på dette tidlige tidspunkt, er det eneste sted brugerne kan hente afsnittet.

Lidt ligesom fx HyperSpace (officielt betalings Star Wars site) gjorde det, med produktionsvideoer, og alt muligt andet stuff under produktionen af Star Wars Episode III.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#13 filmz-Kadann 19 år siden

#12 -

Streaming ville være en ren fest.. hvis f.eks. Sci-Fi Channel, HBO og lignende kanaler kunne ses online, som TV2 Sputnik (eller hvad den hedder), så havde jeg da ikke noget imod at kaste nogle penge efter det, så jeg kunne se serierne når de rent faktisk kører, i stedet for at skulle vente på skidtet.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#14 trekster 19 år siden

Helt klart, det var en mulighed.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#15 filmz-incubus 19 år siden

Downloader ikke selv film eller serier, men har dog set LOST på craftytv.com. Glæder mig vildt meget til 2. sæson.
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#16 nostromo 19 år siden

The concept would be the same as iTunes, where they try to convert people into buying them instead of stealing them. It had the same effect back when it started... Why pay when you can get it for free?

Well, it has something to do with ones feelings, and that it is better quality. AND most importantly, you are direct reason to weather or not your show survives or not. The more people support the show, the longer it can stay on they air.
Girl: It said my cookies aren't turned on? What am I supposed to do, pour some milk on myself and show them my tits?
Gravatar

#17 pulse83 19 år siden

Gjorde det meget engang, men gør det dog meget sjældent nu. Op til oscar-uddelingen er det f.eks. en stor fordel, da filmene først kommer i de danske biografer måneder efter.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#18 davenport 19 år siden

Men det er stadig ulovligt, ligemeget hensigten.
DVD er jo en mulighed for at se mange af Oscarfilmene.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#19 filmz-Fjolle 19 år siden

Jeg har hentet en del serier, men har ikke kunnet tage mig sammen til at se nogen af dem. Så det er jeg for det meste stoppet med.
Dog kommer venner stadigvæk til mig for at spørge om jeg kan skaffe dit og dat..
http://www.fjolle.net
Gravatar

#20 pulse83 19 år siden

#18 Jeg køber DVD'erne når de engang kommer til Danmark med danske undertekster og bedre transfer i form af højere PAL opløsning. Jeg gider ikke bruge penge to gange på den samme DVD-film. Jeg syntes desuden ikke at det er en forbrydelse at downloade film eller serier, hvis man alligevel køber dem på DVD når de udkommer.
Excuse me, Flo!

Skriv ny kommentar: