• De er max sjove!
    57%
  • Nogle af filmene er ok
    33%
  • Det er vist kun for gamle nisser
    8%
  • De interesserer mig ikke, men jeg vil gerne se den nye animationsfilm
    1%
  • Jeg kender dem ikke
    1%

Stemmer i alt: 1271

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-Sichlau 13 år siden

BN (4) skrev:
Mange af Olsen-banden-filmene har ikke den fremdrift i fortællingen/historien, som man ser i de bedste komedier, og det betyder, at der er en del stillestående, ja, nærmest døde passager i filmene. I flere tilfælde kommer filmene kun til live, når banden udfører et kup, eller når de mødes hjemme hos Yvonne. Her burde man have strammet op på historien eller plotstrukturen og have forkortet eller klippet visse scener helt væk.


Er fuldstændig uenig. Jeg syntes at Olsen Banden serien er noget af det bedste der er lavet i dansk film. 12 succesfulde fortsættelser taler vidst for sig selv. Som #3 rigtigt nævner er det ikke set andre steder.
Gravatar

#12 BN 13 år siden

Sichlau (11) skrev:
Er fuldstændig uenig. Jeg syntes at Olsen Banden serien er noget af det bedste der er lavet i dansk film.


Okay, er du da uenig i det, som jeg afsluttede mit indlæg med? Nemlig disse ord:

BN (4) skrev:
Når filmene for alvor lykkes, er der tale om noget af den bedste komik, man nogensinde har set indenfor den danske filmverden.


http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13 filmz-Sichlau 13 år siden

BN (12) skrev:
Okay, er du da uenig i det, som jeg afsluttede mit indlæg med? Nemlig disse ord:

BN (4) skrev:
Når filmene for alvor lykkes, er der tale om noget af den bedste komik, man nogensinde har set indenfor den danske filmverden.


Nej. Ellers havde jeg jo taget det med i citatet, og så havde jeg modsagt kig selv.
Gravatar

#14 HonoDelLoce 13 år siden

Jeg synes det er nogle lidt trist valgmuligheder, for mens jeg ikke synes at de er "max sjove alle sammen", så kan jeg stadig godt lide alle sammen..

Og det kan ikke benægtes, at det for nogle af filmene er af ren nostalgiske grunde.. Der er en vis hygge over dem, som altid minder om de varme aftener i stuen med familien, cola, scheppeliners og masser af godt humør..

Derfor er det også en fryd at se, at de mindste af mine brødre (tvillinger, der bliver 9 i december) har taget filmene til sig på samme måde, som jeg selv gjorde som purung knægt i den alder. At sidde med dem (og resten af familien) og småklukke over Kjelds nervøse trækninger (og blive hammer-irriteret over Yvonne) kan stadig være et stort højdepunkt i en ellers triviel uge..

Og nu er filmene begyndt at rulle ind i min egen samling på BD. Jeg ser det som en investering i fremtiden, for der kommer givetvis børn på min egen adresse snart, og det kunne da være rart, om vi også kunne få sådan en slags "tradition"..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#15 vanilla_ice 13 år siden

Synes de er fantastiske. Selvfølgelig er der kvalitetsforskel, men størstedelen holder stadig og af bedre end meget af det der kommer på markedet i dag, specielt hvis vi kun ser på de film der kommer i Danmark. Så derfor blev det en stemme på "de er max sjove" selvom det er en mærkværdig formulering der ikke rigtig dækker min holdning, men de andre muligheder ligger endnu længere fra mig.
Synes derudover det er synd at de er blevet animeret, den ser da nok elendig ud og med al respekt for Nikolaj Peyk, der er manuskriptforfatter på filmen, så er det ikke meget kvalitet han har lavet for film/tv mediet, så skulle han nok have holdt sig til østkyst hustlers. Men når den en gang når til dvd eller tv skal jeg da stadig sidde i sofaen og græmmes.
Gravatar

#16 vanilla_ice 13 år siden

Så ikke mere end 2½ time fra man har skrevet at man først vil se filmen når den kommer på dvd/fjernsyn til man tjekker sin mail og finder frem til at man har vundet biografbilletter til selvsamme film...jeg ved ikke om det er godt eller skidt at jeg skal sidde i biografen og græmmes over den måde de behandler Bahs og Ballings arv.
Gravatar

#17 BN 13 år siden

Sichlau (13) skrev:
BN (12) skrev:
Okay, er du da uenig i det, som jeg afsluttede mit indlæg med? Nemlig disse ord:



Nej. Ellers havde jeg jo taget det med i citatet, og så havde jeg modsagt kig selv.


Okay. Jeg syntes bare, at du gjorde os mere uenige end vi rent faktisk er. :-)

Jeg anerkender jo også Olsen-banden-filmene som nogle af de allerbedste komedier der er lavet i Danmark. Faktisk mener jeg ikke, der er nogen der er bedre! I det afsnit, du kommenterer, påpegede jeg bare, at kvaliteten svinger fra film til film. Men stadig mener jeg, at selv den dårligste Olsen-banden-film kan nydes pga. Balling/Bahs og så selvfølgelig det klassiske og meget originale trekløver, Egon, Keld og Benny eller Sprogøe, Bundgård og Grunwald.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18 filmz-Sichlau 13 år siden

BN (17) skrev:
Okay. Jeg syntes bare, at du gjorde os mere uenige end vi rent faktisk er. :-)

Jeg anerkender jo også Olsen-banden-filmene som nogle af de allerbedste komedier der er lavet i Danmark. Faktisk mener jeg ikke, der er nogen der er bedre! I det afsnit, du kommenterer, påpegede jeg bare, at kvaliteten svinger fra film til film. Men stadig mener jeg, at selv den dårligste Olsen-banden-film kan nydes pga. Balling/Bahs og så selvfølgelig det klassiske og meget originale trekløver, Egon, Keld og Benny eller Sprogøe, Bundgård og Grunwald.


OK. Ret skal være ret. Så er vi (heldigvis) ikke så uenige endda. Jeg var bare uening med dig omkring filmenes struktur. Jeg syntes de er meget stramt fortalt, og der er i mine øjne (så vidt jeg husker) ikke en eneste scene for meget i nogle af de film Erik Balling instruerede.

Skriv ny kommentar: