-
Christopher Nolan27%
-
Denis Villeneuve23%
-
Peter Jackson11%
-
En anden10%
-
Joss Whedon8%
-
Tommy Wiseau7%
-
Taika Waititi5%
-
Ridley Scott4%
-
Zack Snyder4%
-
Patty Jenkins2%
Stemmer i alt: 304
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 MystiskeMox 6 år siden
I gamle dage ville jeg have valgt Steven Spielberg, men i dag ville jeg hellere pege på de her to.
1) Peter Jackson
Han tog en af verdens bedste bøger, Ringenes Herre, og fik den omsat til en episk og fantastisk mesterværk af en film. Hvad ville han kunne få ud af Star Wars? Det der især taler for er at han er god til at ramme essensen og opbygge et episk og underholdende univers. Det trækker dog lidt fra at han ikke var i stand til det samme med Hobbitten, som dog er langt bedre end hvad mange gør den til.
2) Christopher Nolan
Der er flere af hans film, som jeg ikke synes er noget specielt og slet ikke så fantastiske som nogle gør dem til. Jeg har ret svært ved at se de rigtig store kvaliteter i fx Interstellar. Men han formåede at gøre de tre Batman film episke. Så han vil være mit næstbedste bud. Man vil gerne stå med fornemmelsen, det her er en episk storfilm som skal ses igen og igen gennem lange tider.
Nu ved vi jo det bliver Abrams, hvilket jeg er lidt skuffet over. Hans første film var en god film, men også for meget kopi. Jeg havde forventet at se lidt mere nyskabende og overraskende. Men når vi taler Star Wars, som er min ubetinget nummer 1 på det hvide lærred og har været det lige siden jeg som lille dreng så ep. 4 så er det svært at stille en tilfreds. Jeg forventer måske ikke at de kan matche den gamle trilogi, men at de i det mindste kommer tæt på. Heldigvis har de gjort det ganske godt med seværdige og underholdende film, men der er stadig et stykke op til den gamle saga.
#2 BlackJesus 6 år siden
#3 Gorman 6 år siden
#4 keitel 6 år siden
#5 Snipp 6 år siden
#6 uldbjerg 6 år siden
Men hvis vi taler de sammenhængende saga-film, så mener jeg, at der er behov for én person, der har det historiemæssige ansvar, så der er en større sammenhæng mellem filmene. Ligesom Lucas var det, selv om han overlod instruktørstolen i ESB og ROTJ
#7 Snipp 6 år siden
#8 uldbjerg 6 år siden
Jeg har mistet tilliden til Peter Jackson. Brain-dead, Heavenly Creatures og LOTR er fremragende. Men det er som om, han har mistet blikket for den gode historie, når man ser på King Kong, The Lovely Bones og Hobitten
#9 Snipp 6 år siden