-
Socialdemokraterne15%
-
Venstre13%
-
SF11%
-
Liberal Alliance10%
-
Ved det ikke endnu10%
-
Enhedslisten9%
-
Dansk Folkeparti9%
-
Radikale9%
-
Gider ikke at stemme4%
-
Stemmer blankt4%
-
Konservative3%
-
Har ikke stemmeret2%
-
Kristendemokraterne0%
Stemmer i alt: 2137
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#111 Bruce 13 år siden
#112 Zaphix 13 år siden
Jeg er så ligeglad med hvad de siger, uanset hvor veltalende de er.
Men er godt klar over, at langt de fleste danskere bruger den slags som pejlepunkt, for at finde ud af hvad de vil stemme.
Men igen selvom et parti som Venstre står for liberale idéer, ja så er det langt fra den politik de har ført, hvilket bør få dem der har stemt på dem til at spørge sig selv om det er det parti der vil følge deres ideologi videre.
Personligt er jeg så langt fra Liberal, men det betyder ikke at jeg ikke kan se at de mest af alt har forsøgt at få magt, uanset med hvem, og hvordan, hvilket nok er derfor at ægte Venstre folk, umuligt kan være tilfreds med dem.
Nej så vil jeg hellere have nogen der er kompetente, men ikke higer efter magt.
#113 Bruce 13 år siden
Og der er de bedste bud uden tvivl LA og R for tiden. Jeg har sgu respekt for Vestagers politiske tæft det sidste ½ år. Hun går sgu efter resultaterne.
#114 Riqon 13 år siden
Så vidt jeg husker gik Jakob Haugaard til valg på at han ville give medvind på cykelstierne.
#115 dhad 13 år siden
LOL, jeg kan ikke lade være med at grine, for jeg har nu da aldrig set en mere magtsyg politiker i Danmark end Anders Samuelsen... :-)
#116 Bruce 13 år siden
Nu tror du forhåbentlig ikke, at jeg mente, at LA var tilfreds med at sidde med et par mandater og ikke forsøge at udøve politisk indflydelse og få egen politik igennem? Man vil være en ringe politiker, hvis man ikke forsøgte at gøre en forskel.
Havde Anders nu været ude efter magten alene, var han for det første blevet i R, hvor han var det skatte tekniske geni på et tidspunkt, hvor R var tæt på magtens centrum. Han kæmpede for LA i stor stil, da alle politiske kommentatorer grinede af de 0 % i meningsmålingerne og det var med store personlige udgifter, at han fik rejst partiet og nu åbenbart er så stor en torn i øjet, at de skal kanøfles ekstra af DR ud fra devicen "du skal ikke tro du er noget". Men det er han nu alligevel i mine øjne og jeg løfter på hatten, når man i den grad tør at gå middel Jensens velfærdsillusioner imod og siger det upopulære, velvidende, at det ikke er valgflæsk og aldrig kan skabe jordskredsvalg.
#117 Nukleon 13 år siden
#118 Bruce 13 år siden
Mange muligheder for andet, eftersom Dansk økonomi var blevet gearet til opsvinget.
#119 Gridlock 13 år siden
Hvem end det var fortjener sådan et lag tæsk at han ellert hun stadigvæk kan følge de tæsk i dag.
#120 Bruce 13 år siden
Den danske stat? Det er nemt at være bagklog, når først det hårde arbejde ER gjort og man kan se, at det giver penge at få olie op og S, bl.a. med Poul Nielson i spidsen, har da også gjort deres for, at kaste mange sten i hjulene for Maersk siden.
I 1981 da Poul Nielson var energiminister, vedtog et flertal, at 98 pct. af konsessionsområdet skulle tilbageleveres til staten over få år, så andre kunne søge efter olie og gas. Det kan vist tælles på mindre end én finger, hvem der ellers har fundet noget.