• Socialdemokraterne
    15%
  • Venstre
    13%
  • SF
    11%
  • Liberal Alliance
    10%
  • Ved det ikke endnu
    10%
  • Enhedslisten
    9%
  • Dansk Folkeparti
    9%
  • Radikale
    9%
  • Gider ikke at stemme
    4%
  • Stemmer blankt
    4%
  • Konservative
    3%
  • Har ikke stemmeret
    2%
  • Kristendemokraterne
    0%

Stemmer i alt: 2137

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#111 Bruce 13 år siden

#110 Ja politikerne snakker kun i mantraer og overskrifter og medierne fokuserer kun på, om den ene fik den anden til at se dårligere ud i en debat. Op i røven med indholdet. Hvis folk kan snakke sig retorisk ud af en svær situation, så har man "vundet". Og så er det jo en ynk at se medierne i den grad politisere, som Jersild gjorde forleden, hvor man så to vidt forskellige tilgange til at interviewe Radikale og LA. Havde jeg haft Wolverine adamantium mellem mine tæer, så havde jeg hamret dem op i Jersilds skridt og banket ham to uger ind i sidste år.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#112 Zaphix 13 år siden

Jeg er så ligeglad med hvad de siger, uanset hvor veltalende de er.
Men er godt klar over, at langt de fleste danskere bruger den slags som pejlepunkt, for at finde ud af hvad de vil stemme.

Men igen selvom et parti som Venstre står for liberale idéer, ja så er det langt fra den politik de har ført, hvilket bør få dem der har stemt på dem til at spørge sig selv om det er det parti der vil følge deres ideologi videre.

Personligt er jeg så langt fra Liberal, men det betyder ikke at jeg ikke kan se at de mest af alt har forsøgt at få magt, uanset med hvem, og hvordan, hvilket nok er derfor at ægte Venstre folk, umuligt kan være tilfreds med dem.

Nej så vil jeg hellere have nogen der er kompetente, men ikke higer efter magt.
Gravatar

#113 Bruce 13 år siden

Zaphix (112) skrev:
Nej så vil jeg hellere have nogen der er kompetente, men ikke higer efter magt.

Og der er de bedste bud uden tvivl LA og R for tiden. Jeg har sgu respekt for Vestagers politiske tæft det sidste ½ år. Hun går sgu efter resultaterne.
Gravatar

#114 Riqon 13 år siden

Stilund (100) skrev:
Ikke alt... Fx vind og vejr...

Så vidt jeg husker gik Jakob Haugaard til valg på at han ville give medvind på cykelstierne.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#115 dhad 13 år siden

Bruce (113) skrev:
Og der er de bedste bud uden tvivl LA og R for tiden. Jeg har sgu respekt for Vestagers politiske tæft det sidste ½ år. Hun går sgu efter resultaterne.

LOL, jeg kan ikke lade være med at grine, for jeg har nu da aldrig set en mere magtsyg politiker i Danmark end Anders Samuelsen... :-)
Gravatar

#116 Bruce 13 år siden

dhad (115) skrev:
LOL, jeg kan ikke lade være med at grine, for jeg har nu da aldrig set en mere magtsyg politiker i Danmark end Anders Samuelsen... :-)

Nu tror du forhåbentlig ikke, at jeg mente, at LA var tilfreds med at sidde med et par mandater og ikke forsøge at udøve politisk indflydelse og få egen politik igennem? Man vil være en ringe politiker, hvis man ikke forsøgte at gøre en forskel.

Havde Anders nu været ude efter magten alene, var han for det første blevet i R, hvor han var det skatte tekniske geni på et tidspunkt, hvor R var tæt på magtens centrum. Han kæmpede for LA i stor stil, da alle politiske kommentatorer grinede af de 0 % i meningsmålingerne og det var med store personlige udgifter, at han fik rejst partiet og nu åbenbart er så stor en torn i øjet, at de skal kanøfles ekstra af DR ud fra devicen "du skal ikke tro du er noget". Men det er han nu alligevel i mine øjne og jeg løfter på hatten, når man i den grad tør at gå middel Jensens velfærdsillusioner imod og siger det upopulære, velvidende, at det ikke er valgflæsk og aldrig kan skabe jordskredsvalg.
Gravatar

#117 Nukleon 13 år siden

Der har så vidt jeg ved siden krigen ikke været en højrefløjsregering som har afleveret landet tilbage i en bedre tilstand end da de overtog det. Og det drejer sig ikke kun om statsgæld men også bare om hvor mange ødelæggende love der er blevet indført med tiden.
Gravatar

#118 Bruce 13 år siden

#117 Du må i såfald tale om Balkan krigen, for ellers må der da være en solplet i hukommelsen. Hvis du således mener Schlüter overlod en forretning til Nyrup, som var bedre end forretningen Anker, så burde du åbne en historiebog eller 100. Jeg har oplevet begge perioder og jeg ved udmærket, hvilke tilstande der var i landet 1982 og 1993. Danmark var totalt gearet til global højkonjunktur, med en enorm opsparing i de danske husholdninger og der var absolut ingen tale om at komme under udenlandsk administration, som Anker havde ført os ud i, med utallige devalueringer af kronen. Schlüter kendte til fordelene ved fast kronekurs og den politik fortsatte Lykketoft med. Der var heller ikke så
Mange muligheder for andet, eftersom Dansk økonomi var blevet gearet til opsvinget.
Gravatar

#119 Gridlock 13 år siden

Et lille of topic spørgsmål hvis geniale (not) ide var det egentligt og give nordsøg olien til Maersk?

Hvem end det var fortjener sådan et lag tæsk at han ellert hun stadigvæk kan følge de tæsk i dag.
Gravatar

#120 Bruce 13 år siden

#119 Der er kun at sige, at du må tage historiebrillerne på og så gå tilbage til 1962. Dengang ville Danmark gerne have nogle til at søge efter olie i Nordsøen, men ingen havde midlerne. Dvs. Maersk havde og de fik koncessionsrettighederne i 50 år. Man kan også omformulere det, at hvis ikke Maersk havde lavet det krævende arbejde og med den ekspertise, hvem så?

Den danske stat? Det er nemt at være bagklog, når først det hårde arbejde ER gjort og man kan se, at det giver penge at få olie op og S, bl.a. med Poul Nielson i spidsen, har da også gjort deres for, at kaste mange sten i hjulene for Maersk siden.

I 1981 da Poul Nielson var energiminister, vedtog et flertal, at 98 pct. af konsessionsområdet skulle tilbageleveres til staten over få år, så andre kunne søge efter olie og gas. Det kan vist tælles på mindre end én finger, hvem der ellers har fundet noget.

Skriv ny kommentar: