• Socialdemokraterne
    15%
  • Venstre
    13%
  • SF
    11%
  • Liberal Alliance
    10%
  • Ved det ikke endnu
    10%
  • Enhedslisten
    9%
  • Dansk Folkeparti
    9%
  • Radikale
    9%
  • Gider ikke at stemme
    4%
  • Stemmer blankt
    4%
  • Konservative
    3%
  • Har ikke stemmeret
    2%
  • Kristendemokraterne
    0%

Stemmer i alt: 2137

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Bruce 13 år siden

#15 Er enig med dig et langt stykke af vejen. Dog mener jeg ikke det er det demokratiske system, der er "bagud", men vælgerskaren, som for en stor dels vedkommende decideret er for uoplyste eller uintelligente iht. at kunne udøve deres stemmeret. Og med det mener jeg overhovedet ikke partifarve. Det kan man så kalde demokratiets styrke, lighed med en stemme hver, men jeg ser nu flere tegn på, at der er demokratiets Akilleshæl, at vort samfund og mediebilledet, som burde informere og oplyse, mere og mere reflekterer og hylderligegyldigheder, narcissisme og dårlig moral og dermed sætter dagsordenen.

Jeg har stadig tillid til demokratiet, eftersom vi blot er en flig af historiebøgerne og vores periodes forfald, skal nok blive efterfulgt af noget bedre, om der så skal gå 10 eller 100 år.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#22 Slettet Bruger [722475931] 13 år siden

#21 -

Det demokratiske system er jo et billede af samfundet, på godt og ondt og så længe størstedelen af befolkningen tramper rundt i værdier, der var relevante for 100 år siden, bliver vores nuværende demokrati ved med at være "oldnordisk".

Se blot på hvordan nypuritanisme blomster op, hvilket er et fucking produkt af 1950'erne. Jeg mener bestemt ikke at vi har behov for pikke og kusser på alle gadehjørner, men i guder, hvor begynder samfundet at ligne noget fra dengang, med den ene forskel, at man endnu ikke har bedt kvinderne om at gå tilbage til køkkenet.

Vi kan sagtens blive enige om, at informationsniveauet er kritisabelt, men i stedet for at pege på medierne, mener jeg at vi bør pege på undervisningssystemet og undre os over, hvorfor unge mennesker ikke kender til begreber som "kildekritik" - kender man til sådanne begreber, ved man godt, at man ikke skal tage alt for gode varer. Vi bør også pege på forældrene, der har lært deres børn, at de er små fucking prinser og prinsesser - newsflash: nogen skal sgu vaske toiletter, sådan er det bare.

Jeg er ALDRIG blevet fortalt, at jeg skal være filmstjerne, når jeg bliver stor og jeg er helt overbevist om, at du heller aldrig har fået det fortalt, eller lærer din datter det, men det er sgu et af vores virkelig store problemer.

Demokratiet håber jeg overlever, men der skal en holdningsændring til, der skal et andet menneskesyn til og så forsvinder farver og whatnot stille og roligt.

Selvom jeg altid har stemt enten Ø eller SF, skal jeg gerne indrømme, at jeg sgu er glad for min filmsamling, der indeholder over 1000 titler, samt mit fine computer-rig og alt det andet, jeg har smidt penge efter.. MEN, jeg har intet problem med at lade min skat gå til at hjælpe andre mennesker og hvorfor skulle jeg have det? Jeg har tag over hovedet, jeg har råd til at have det sjovt, så behøver jeg sgu ikke meget mere, bortset fra en bane coke og en luder (kidding), men jeg bliver sgu sur, når folk klatter mine skattepenge væk og ikke bruger dem optimalt.

Fordi når jeg sidder i s-toget til hverdag og ser psykisk syge rende rundt og tigge i toget, så kan jeg blive lettere irriteret over det, men jeg ved sgu også at systemet har fejlet på en eller anden facon og det er slet ikke i orden, når jeg betaler så meget skat.

Hell, selvom jeg ikke vil have børn selv, har jeg INTET imod at betale for din datter går i skole, at davenports pode kommer til det, at wimmies pode kommer til det o.s.v. - hvorfor skulle de dog ikke have de samme muligheder som jeg har?
Gravatar

#23 Muldgraver 13 år siden

utyske (15) skrev:

Så vil der sikkert komme nogen ind fra højre og smide den sædvanlige "jamen, du kan jo bare lige lave dit eget parti..".

Jaja, den har jeg hørt før og vil sikkert høre igen, men at skabe mit eget parti er indenfor de rammer vi har på nuværende tidspunkt og det er slet ikke hvad der skal til, efter min mening og jeg har ingen lyst til at forsøge at skabe en revolution - hvilket i øvrigt heller ikke ville lykkedes i et samfund, hvor vindere af X Factor og Paradise Hotel får tid i pressen.

Det irriterende ved vores nuværende situation er vel også, at der blandt så forholdsvis mange har indfundet sig en mistro efterfulgt af lede til politikerne, og at de/vi som mener at brød og skuespil ikke er tilstrækkelig sammenhængskraft for et samfund er for desillusionerede eller føler os magtesløse overfor en praktisk løsning. Vi sukker efter en sund kultur og ser naboens børn vokse over hovedet på vore egne, som endda ligger med sukkersyge og nervesammenbrud...

Her kunne man måske lære noget af Dr. Strangelove? Undergangen er uundgåelig, enhver civilisation har vist sig forgængelig, og måske er det ved at være slut for vores kulturs vedkommende, faktisk ville det ikke være så tosset om dette var tilfældet, jeg er i hvert fald heller ikke meget for pop-kulturen i dag, hvor hvert nyt reality-program synes at kopiere den seneste skændsel for menneskelig opførsel, og så lige hive det ned på et nyt lavpunkt. På den anden side orker vi ikke andet, alle de krav om det perfekte menneske, og man har altså brug for at koble lidt af en gang imellem, hovedet kan snart ikke rumme mere, hjertet så heller ikke. Men måske der trods alt dukker en sundere civilisation op efter vores? Indtil da må vi vel blot sørge for, i det mindste at videregive det vi mener er sundt og godt tillige med dommen over det lede?

Med mindre altså en virkelig helt dukker op og redder dagen...
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#24 wimmie 13 år siden

Thomas E. Nielsen (1) skrev:
Pudsigt afstemning på en filmside, er det ikke?

Måske fordi valget er en farce, høhø :p

Ps. Jeg stemmer SF selvom jeg har hældt en del mod Enhedslisten i år...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#25 Gasivodo 13 år siden

Mest 'Pudsigt' finder jeg; at Radikale fører!
RANT: Magen til; Halv-tolvere, sidste dages helte, 30 sølvpenge, mest "MIDT" overhovedet etc. etc.

Tag dog side - sjofle brugere!

Undertegnede er f.eks. ræverød og supervenstre..

..indtil jeg har uddannelsen og pengene til at stemme ultrahøjre!?!

Mvh. Gasivodo = Filmz' eneste oprigtige/sandfærdige bruger;-D*

*Joke
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#26 The narrator 13 år siden

Jeg hører de røde vil hæve afgifterne. Pu ha, det bliver mange ture til Tyskland jeg skal på.
Gravatar

#27 Batsy 13 år siden

Jeg kan ikke stemme da jeg er 16, og får jeg heller ikke lov til men så længe DF ikke reagere er jeg fino
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#28 MadMartigan 13 år siden

Er vildt meget enige med Liberal Alliance, det er da fremtidspolitik der vil noget.

Er bare bange for Helle og Villy kommer til, så sætter de os i uendelig bundløs udenlandsgæld IGEN, som alle af deres andre røde forgængere har gjort. Så skal der en blå regering til igen, og så kan de bruge det meste af den tid de sidder ved magten, på at rette op på den udenlandsgæld..

Kan simpelthen ikke forstå, hvordan man kan finde på at stemme på Helle Thorning-Schmidt, der sammen med sin mand, nøje sidder og planlægger, hvor mange dage om året manden skal være bortrejst, for at kunne komme til at betale mindst mulig i skat. Prøv og tænk hvis vi alle sad og nøje udtænkte planer for at betale mindst mulig til fællesskabet, hvem skulle så betale for vores velfærd? Vi får sgu nok ikke de rige til det, for med den erhvervspolitik der bliver ført i Danmark, er jeg bange for, flere og flere flytter deres virksomheder til udlandet.
I'm your huckleberry...
Gravatar

#29 Hr. Nielsen 13 år siden

madmartigan1978 (28) skrev:
som alle af deres andre røde forgængere har gjort
Deeeeeet er da vist så ikke helt korrekt......Jøsses dog, hvis flere af 'De Blås' kommentarer her på siden er udtryk for en borgerligs gennemsnitsintelligens, så stemmer jeg dæleme på EL:)

madmartigan1978 (28) skrev:
Prøv og tænk hvis vi alle sad og nøje udtænkte planer for at betale mindst mulig til fællesskabet, hvem skulle så betale for vores velfærd?
Det er så netop det flere borgerlige jo gør. Det kaldes skattelettelser;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#30 blaznee 13 år siden

Jeg er meget bange for en S og SF regering.. Deres indstilling til tingene er bare helt i skoven, og DK ender med VIRKELIGT at være på røven efter en tur i deres maskine. Vi betaler i forvejen RIGELIGT i skat, og alligevel skal vi allesammen liiige arbejde lidt mere. For S og SF tænker kun på at skrabe flere penge ind til staten i stedet for at kigge lidt på om de penge staten skraber ind i dag bliver brugt fornuftigt..
Samtidig er vores skattesystem skruet sådan sammen at det ikke er dem der tjener mindst der betaler mindst i skal (i kr og øre). Det er dem der har den dygtigste revisor der fatter de 1000 vis af regler der er.. Helle selv spekulerer i det med sin mand (men vi andre skal stadig lige arbejde lidt ekstra så der er råd til det)..
Nå ja, og vi har da lige råd til at bygge en Kattegatsbro til 110 milliarder kroner her midt i krisen!!!!

Jeg satte mig ned og gik ind på de forskellige partiers hjemmeside og læste om deres mærkesager og reformprogrammer, for at vælge den jeg ville gå med. INGEN danske politikere får min personlige stemme, da de allesammen er lidt ringe.. Så jeg må gå ud fra at de et eller andet sted som parti følger deres partipolitik. Da jeg havde gjort det endte min stemme på Liberal Alliance. Der er ikke meget fluff hos dem, og de nævner de rette ting på en fornuftig måde.. A.ka IKKE SÅ MEGET PIS LÆNGERE, LAD OS NU FIXE DET HER OG KOMME VIDERE...

Skriv ny kommentar: