• Dolph
    26%
  • Kaptajn Haddock
    21%
  • Egon Olsen
    17%
  • Eric Cartman
    16%
  • Stewart Stardust
    14%
  • Den Sorte Snog
    6%

Stemmer i alt: 1527

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 filmz-darthfrede 18 år siden

Når det kommer til verbale klask, kan ingen slå Den Sorte Snog.

Jeg elsker Dolph, Cartman og Stewart. Men skal man finde de bedste forbandelser, skal man sgu gå "old school"!
Snog'en, Egon og Haddock burde sidde på de tre øverste placeringer i denne poll.
We would destroy the Cybermen with ONE Dalek!
Gravatar

#42 filmz-zanoan 18 år siden

Jeg tror umiddelbart, at der er mange fra en yngre generation herinde, som ikke helt kender til Kaptain Haddock, Egon Olsen eller Den Sorte Snog. Måske til Egon Olsen, som jeg også var tæt på at stemme på - men han bruger også meget de samme vendninger, om end sjove for sin tids samfundsmæssige stilling. "Skidesprællere! Socialdemokrater!"

Anyway, jeg endte med at stemme på Den Sorte Snog. Haddock var en meget tæt konkurrent.

Naturligvis er Dolph og Stewart gode, men de er ikke helt de samme. De falder lidt ind i samme kategori som Cartman. Jeg vil sige, at mange af Dolphs citater er yderst gennemtænkte ligså vel som Stewart, men trods det stadig lidt for simple og meget af det de siger, er egentlig bare, at sætte ord på hvad vi andre tænker eller lave overdrivelser af tabuer.

#43 enfilmnørd 18 år siden

Min stemme gik til Kaptajn Haddock, hvis eder jeg finder uhyre morsomme og fantasifulde. Jeg mener, hvor kan man ellers høre udtryk som "åndsforsnoskede amøbe" og "forlorne tæppehandler". Dette skyldes selvfølgelig den danske oversætter, men mund ikke det har rod i originalen.

Med hensyn til de andre( på nær Black Adder, så er det jo for det meste bare en række bandeord, sagt generelt. Ikke rigtige konstruktive "forbandelser og eder".
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#44 danschier.dk 18 år siden

Den sorte snog - ingen over, ingen under. ...og lige for at komme med et eksempel:

Blackadder: They do say, Mrs Miggins, that verbal insults hurt more than physical pain. They are of course wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork in your head.

Gravatar

#45 davenport 18 år siden

Blackadder insults:

You are a girl. And you are a girl with as much talent for disguise as a giraffe in dark glasses trying to get into a polar-bears-only golf club.

I lost closer friends than 'darling Georgie' the last time I was deloused

The eyes are open, the mouth moves, but Mr. Brain has long since departed, hasn't he, Perce?

Your brain's so minute, Baldrick, that if a hungry cannibal cracked your head open, there wouldn't be enough to cover a small water biscuit.

'Baldrick, in the Amazonian rain forests there are tribes of Indians as yet untouched by civilisation who have developed more convincing Charlie Chaplin impressions than yours.'

George, who is using the family brain cell at the moment?

De er fanme gode :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#46 filmz-Exitium 18 år siden

DET ER INDUSKITABEL! Men ja, dolph er nok et meget godt valg :)
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#47 lyspunkt 18 år siden

Det ser ud til, at det er aldersbetinget, hvor man har sine preferencer.
"de unge" ser ud til at hælde til Dolph, mens "De gamle" holder mest af Haddock. De lidt mere midtimellem er vokset op med Black Adder.
Ikke nogen stor observation, men dog noget, hvor man kan stille sig op og sige "Hmmm!"
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#48 filmz-Bruce 18 år siden

Oldinge, med et ben i graven holder med Swearengen!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#49 filmz-zanoan 18 år siden

Nu er jeg selv forholdsvis ung, men jeg arbejder med folk der er yngre end mig (lærervikar), og Dolph og Steward (primært Dolph) er gennemgående citater som flyver rundt i klasserne lige fra de 8-årige til de "store" på skolen (altså 9. klasserne). Naturligvis er Dolph meget populær da han er meget banebrydende og bander utrolig meget, og elementært fordi han simpelthen er en bamse - hvilket altid er forbundet med "børnevenlig", og således ender børn, som egentlig ikke bør se Dolph, med at se det og rende rundt og synes det er sjovt at sige ord som "asshole" o.lign. Vi andre ser det mest pga. det politisk ukorrekte og når han gør nar af f.eks. Dansk Folkeparti eller Enhedslisten, kendte klichéagtige personer etc.

Hvis jeg nævnte enten Haddock eller Den Sorte Snog ville ingen af dem ane hvem han var.

Til #45, laf.

#50 duuk74 18 år siden

Haddock anytime :D #43 forlorne tæppehandler haha
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: