• The Revenant
    59%
  • Mad Max: Fury Road
    17%
  • The Martian
    8%
  • Spotlight
    7%
  • The Big Short
    4%
  • Spionernes bro
    4%
  • Room
    1%
  • Brooklyn
    1%

Stemmer i alt: 357

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Driver 8 år siden

Jeg vil da hellere stemme på, hvilken film, jeg synes bør vinde, end hvilken jeg tror.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#12 Driver 8 år siden

Lazlo H (5) skrev:
at Charlize Theron ikke er nomineret for sin optræden i Fury Road.

Alt i alt en Oscar uddeling hvor jeg især hepper på Fury Road

Enig og enig.

Jeg har set lidt klip fra Joy og jeg synes, Jennifer Lawrence ser både fejlcastet og falsk ud i sit skuespil, så hende ville jeg umiddelbart have fjernet. Så meget ros får hverken hende eller filmen jo i øvrigt heller ikke. Den er blevet lunket modtaget, men amerikas lille darling skal åbenbart altid nomieres. Jeg fandt hende i øvrigt også fejlcastet i American Hustle, men O. Russell elsker hende åbenbart og tror hun sagtens kan spille en, der er ældre end hun ser ud. Theron er med længder en bedre skuespiller og burde have været i blandt feltet for sin rolle som Furiosa.

Er også spændt på at se om Emily Blunt er blevet overset for sin rolle i Sicario. I det hele taget ikke mange nomineringer til Sicario og holdet bag.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#13 Ruger 8 år siden

Driver (11) skrev:
Jeg vil da hellere stemme på, hvilken film, jeg synes bør vinde, end hvilken jeg tror.


Hvordan giver det mening?
Gravatar

#14 Driver 8 år siden

#13

Jeg vil hellere stemme på den, jeg bedst kan lide end den, jeg tror vinder. Ergo vil jeg stemme på Mad Max, men jeg tror Spotlight vinder. Det er sgu lige ud af landevejen, så kan ikke se, hvordan du ikke kan få det til at give mening.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#15 Ruger 8 år siden

#14

Men det er jo et absurd statement, når du ikke har set de øvrige film? Ergo er det på et useriøst grundlag, du stemmer på "bedste film".
Gravatar

#16 Driver 8 år siden

#15

Det er da ikke absurd. Det er jo lige så absurd at gætte på, hvilken man tror vinder, uden at have set den. Det er nu engang det, man må forholde sig til når film ikke udkommer samtidig i Danmark og USA, men tag nu en slapper inden, du får hovedbrud af absurditeter og useriøse grundlag.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#17 Ruger 8 år siden

#16

Men det er jo ikke "ligeså absurd". Det at gætte løs på hvem der vinder, baserer på buzz, spekulationer o.lign. Ikke at det er vanvittigt interessant i sidste ende, men giver dog mere mening, end at pege på "bedste film" uden at have set kandidaterne. Og release dato ændrer ikke en dyt på det, så må man udtale sig når filmene er set.
Gravatar

#18 Ceepa 8 år siden

Jeg fatter slet ikke hvad M.M. laver på den her liste!?
Gravatar

#19 Geekalot 8 år siden

#18 er også så meget kvinder ikke forstår :)
Gravatar

#20 Driver 8 år siden

Ruger (17) skrev:
#16

Ikke at det er vanvittigt interessant i sidste ende.

Der. Du sagde det selv.

Men bevares, hvad taler for The Revenant? Den har høstet priser på det seneste, den er nomineret i mange kategorier - Det er altid et godt tegn på, at akademiet kan lide selve filmen og ikke blot elementer i dens tilblivelse.

Hvad taler imod The Revenant? En instruktør har aldrig vundet to år i træk og vinder den, vil Inarritu have vundet to år i træk. Akademiet plejer ikke at være for den slags rekorder, så hellere kaste nomineringer og uberettigede statuetter af til up n comings som Jennifer Lawrence.

Hvad taler imod Spotlight? Den har mistet lidt fart, de har ikke kørt decideret kampagner for filmen og den hiver ikke priser hjem i samme omfang som The Revenant gør pt.

Hvad taler så for Spotlight? Den fik angiveligt stående ovationer under screeningen hos akademiet, hvilket i følge filmens bagmænd hører sig til sjældenheder.

Jeg tror på Spotlight og håber på Mad Max: Fury Road, som jeg håber også overrasker med instruktør og cinematografi (hvis ikke Deakins nupper den).
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”

Skriv ny kommentar: