• "Batman"
    19%
  • "Sleepy Hollow"
    18%
  • "The Nightmare Before Christmas"
    15%
  • "Edward Scissorhands"
    12%
  • "Mars Attacks!"
    10%
  • "Planet of the Apes"
    8%
  • "Big Fish"
    5%
  • "Beetlejuice"
    5%
  • "Batman Returns"
    4%
  • "Ed Wood"
    3%
  • "Pee-wee's Big Adventure"
    1%

Stemmer i alt: 1426

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-toffe1001 20 år siden

Batman... også alle andre film af Tim Burton der har den form for stemning hvor Danny Elfman har lagt musik til... Men først og fremest batman
Gravatar

#12 filmz-tox 20 år siden

At en film som "Planet of the Apes" kan ligge højere på listen end "Beetlejuice" og "Ed Wood" ser jeg som et udtryk for, at folk slet ikke kender Tim Burton godt nok til at kunne afgive en kvalificeret stemme. Jeg NÆGTER at tro på, at en person kan have set alle film på den liste, og så stadig foretrække "Planet of the Apes" ;-)
Gravatar

#13 coolflash 20 år siden

Puha, den var svær! Timmy-drengen er og bliver en halv-gud. Utrolig fantasi den mand har.

De 2 finalister endte med at blive Edward Scissorhands og The Nightmare Before Christmas. Førstnævnte er så elegant, naiv og luftig at det gør helt ondt. Og så spiller Johnny Depp jo som altid fremragende.

Jeg endte dog med at stemme på The Nightmare Before Christmas. Den film har en eller anden magi over sig, som jeg ikke har set i andre film. Lækkert (!) univers den udspiller sig i, og et persongalleri med endeløs charme og personlighed.

Har desværre ikke set Big Fish, Ed Wood og Pee Wee´s Big Adventure - endnu... *stiller sig hen i skammekrogen* =)
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#14 filmz-bat271 20 år siden

Har valgt beetle juice - ikke fordi det er den bedste film - men simpelthen fordi den er så syret og sjov og så styrer Michael Keaton for hårdt i denne film!!

These are principles if you dont like em I have new ones
Gravatar

#15 Martindan 20 år siden

hmm... den her poll er ond... de fleste af hans film er geniale.. det er svært at vælge... Men vælger Edward Scissorhands.. det var den første Burton film jeg så for år tilbage (1990 - var kun 6 år dengang), og på trods af min unge alder den fik virkelig mine øjne åbnet for Burtons geni, og jeg har været fan lige siden...

Så Edward Scissorhands it is...
for cryin' out loud......
Gravatar

#16 filmz-filmelskeren 20 år siden

Edward Saksehånd, Batman, Sleepy Hollow og de andre af Burtons film hører til blandt mine yndlingsfilm.Og iøverigt synes jeg ikke at Planet of the apes var "stener".Den var spændende fra start til slut. Han har bare været uheldig med et ikke særligt orginal manus,menneskerne var bare ikke interessante nok, dessværre. Aberne har jeg kun ros for,især Tim Roth som Thade og Helena Bonham Carter som Ari.
Og selvfølig den visuelle side af filmen var imponende, og jo tak jeg ved godt at det ikke redder filmem fra at være midere vellykket, men alligevel. Big Fish så jeg forleden og den var fantastisk. Så gakket og så røende. Se den, hvis I er ægte fans af Tim Burton.
Gravatar

#17 filmz-verbal_kint 20 år siden

"Edward Scissorhands" er i min filmverden den ultimative Tim Burton-film med alt hvad det indebærer af positive og negative elementer. Dens billedside og symbolik er uovertruffen, den er emotionel tour de force fra en superb Johnny Depp og den skaber et selvstændigt og isoleret univers med klare budskaber til den verden skaberen nu engang lever i. Det negative element, der også kan betragtes som værende et af Burtons charmerende filmiske træk, er dens åbenlyse naivitet og til tider til lidt overfladiske skær. Men alt i alt en vidunderlig original film af en original filmskaber. Derudover er der den vel hidtil klart bedste filmatisering af en tegneserie, "Batman". Dyster og gotisk, tro mod dens oplæg og en mesterlig visuel kreation. "Mars Attacks" var i al dens kitch og referencer til 1950'er katastrofe-film også yderst underholdende, mens han med "Planet of the Apes" burde have haft større respekt for originalen...
Gravatar

#18 filmz-Kadann 20 år siden

#17 -

Jo, Batman er så tro som den ny kan være. Selvom jeg også holder af den film, så kan man jo ikke komme udenom, at der er ændret ret grundlæggende i historien, da det er Joe Chill der dræbte Bruce Waynes forældre, og ikke Jokeren.

Men stadig, det er jo en glimrende film, som fanger stemningen ret godt.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#19 The Duck 20 år siden

MARS ATTACKS! uden tvivl elsker den film, så mange gyldne scener
Gravatar

#20 filmz-fons 20 år siden

Batman og sleepy hollow ligger #1 og #2 ? hvad sker der for folk ? begge film er bund elendige og burde ligge blandt de nederste. Mars attacks er et desperat forsøg på at være sjov men er bare morbid og kedelig, hvilket ikke er en god blanding til at skabe latter ... Edward fik min stemme, men skal til at se Big Fish s¨å kan være jeg ombestemmer mig, selvom det ser ud til at have gået ned af bakke for Tim Burton i mine øjne.

Skriv ny kommentar: