• Full Metal Jacket
    30%
  • 2001: A Space Odyssey
    17%
  • A Clockwork Orange
    12%
  • The Shining
    11%
  • Dr. Stangelove
    10%
  • Stanley who???
    8%
  • Eyes Wide Shut
    6%
  • Spartacus
    4%
  • The Killing
    1%
  • Lolita
    1%
  • Paths of Glory
    0%
  • Barry Lyndon
    0%

Stemmer i alt: 433

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 trekster 22 år siden

Det er jo klart "2001: A Space Odyssey" Dammit jeg er vild med den film!. :)

"I'm afraid. I'm afraid, Dave. Dave, my mind is going"

Uhhh.. :)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#2 filmz-Erroneus 22 år siden

Yeah men det er godt nok svært at vælge, synd at The Shining ikke får flere stemmer, er jo også en klassiker der vil noget.
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#3 filmz-MadMortigan 22 år siden

Full Metal Jacket

No doubt there...
Gravatar

#4 filmz-Jepper 22 år siden

Argh!! Så mange film, kun en stemme.... Men den gik til Dr. Strangelove. Der burde være en "Alle sammen" knap :)
Gravatar

#5 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

Arrhjj, Ikke Full Metal Jacket. Jeg mener ikke at den er dårlig, den er bare ikke ligeså god som de andre Kubrick har lavet. Første halvdel er god, den med Gomer Pyle. Og så ikke mere.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#6 commy 22 år siden

full metal jacket holder da 100% hele vejen igennem, og hvordan kan du ikke syntes at slutningen er god? den er jo en af filmens store højdepunkter... (spoiler) ... at snigskytten er en kvinde, faktisk en meget ung pige.
Gravatar

#7 trekster 22 år siden

Sidste halvdel er ok, men men den er absolut ikke på højde med første halvdel af filmen. Sidste halvdel er jo bare en "normal" krigsfilm.

Så hellere 2001, den holder 100% hele vejen igennem.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#8 Benway 22 år siden

#7 Jeg synes at den sidste halvdel er virkelig god, men det er rigtigt at den blegner en smule fordi den første del simpelthen er så fremragende.

Jeg stemte også på "2001", men jeg ville også gerne have givet en stemme til "A Clockwork Orange" og "Full Metal Jacket".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9 chandler75 22 år siden

Min stemme - som den eneste indtil videre - er gået til "Barry Lyndon," et overset mesterværk - og den eneste, IMO, helstøbte Kubrick film overhovedet.

Ryan O'Neil spiller den noget usympatiske hovedrolle, i en tre timer lang film som følger hans turbulente liv i en intensiv og medrivende historie.

Der er hverken gys eller gru eller sci-fi, men en meget menneskelig historie om en enkelt menneskeskæbne.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#10 berg 22 år siden

Min stemme gik til Dr. Strangelove, simpelthen den bedste film nogensinde :)...

Ang. #6-#7-#8-> Så har jeg læst et eller andet sted, at nogen mener at det er en synbolsk handling fra Kubricks side at lade sidste ½ være så løs, enten pga. at han betragtede Vietnam-krigen som sådan, eller oxo for ikke at romantisere krig. Men man skal selvf. passe på man ikke overfortolker. ;-)

Skriv ny kommentar: