• Blinkende Lygter
    45%
  • I Kina Spiser De Hunde
    38%
  • anden
    8%
  • Far Til Fire I Sneen
    5%
  • Bænken
    4%
  • Idioterne
    1%

Stemmer i alt: 510

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 chandler75 22 år siden

Hvis vi skal genreindele så er en film som "Pelle Erobreren" vil alligevel nok et større værk end "Bænken" - selvom sidstnævnte uomtvisteligt viser et mere relevant billene af dagens Danmark.
Omvendt har film som "Mord I Mørket", "Een gang strømer, altid strømer" og - lidt nyere - "Pusher" et mere dansk "feel" over sig end Tarantino-klonen "I Kina spiser de hunde". (For slet ikke at tale om den søvndyssende "Blinkende Lygter" med en uoplagt Pilemark uden hverken en Pallesen eller plydset hånddukke og en Mads Mikkelsen som hopper på folk).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 filmz-Yasw 22 år siden

Olsen-Banden holder da hele vejen ;-)
Gravatar

#3 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

Jeg har aldrig set en olsenbanden film, og er sgu stolt over det...
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#4 filmz-vassago 22 år siden

Den store forsmåelse...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 filmz-Kedde 22 år siden

Ak og ve, azathoth... det er jo altså ikke muligt at have alle film med i samme poll. Derfor er der et felt der hedder "anden".
"Television is like the American toaster, you push the button and the same thing pops up everytime." (A.Hitchcock)

#6 22 år siden

Jeg må indrømme at jeg holder med #1. Film som I kina..og blinkende lygter er da fine, bevares, men derfra og så til bedste danske film er der langt imho. Jeg vil da også ind og se "gamle mænd i nye biler", men jeg æder (næsten) også det hele.

At så mange har stemt på netop disse to er næsten lidt skræmmende, lidt som Rush Hour 2 som tjener kassen, hvorfor vi (desværre) nok kan se frem til en 3'er.

Næsten alle de film I har nævnt er bedre end dem som er på listen.
Gravatar

#7 filmz-vassago 22 år siden

Aza har du set bænken? Jeg synes det er en rammende social-realistisk film, med en utrolig skarp og sarkastisk Jesper Christensen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 filmz-Nosferatu 22 år siden

Festen af Thomas Vinterberg er ikke alene den klart bedste dogmefilm, der er så sandelig også den bedste danske film i mands minde imho.

I Kina... er fed, men Blinkende Lygter? Nej tak, kun Ole Thestrup og Ulrich Thomsen redder den fra at floppe.

Bænken er bestemt også glimrende, men ender med at virke alt for konstrueret.
Gravatar

#9 Michael Andersen 22 år siden

Hvad med den første sæson af Riget, hvis man kan kalde det for en film. Den kørte i et par Københavnske biografer.
Den har ihvertfald inspireret en hel del danske film sidenhen,
også mange af de ovennævnte.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

Hvad så med nogle af de gamle Bille August film, som Zappa, Tro, håb og kærlighed og Busters Verden... :)
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..

Skriv ny kommentar: