• Dune
    33%
  • Mulholland Drive
    16%
  • Twin Peaks: Fire Walk With Me
    12%
  • Lost Highway
    12%
  • Elephant Man
    10%
  • Wild at Heart
    6%
  • Blue Velvet
    5%
  • Eraserhead
    3%
  • Straight Story
    3%

Stemmer i alt: 349

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 chandler75 22 år siden

For dem som er interesseret i David Lynchs film kan jeg anbefale den danske bog "David Lynch i vore øjne" (1992) af Anne Jerslev.

På trods af, at den har ti år på bagen, og således ikke dækker længere end op til "Wild at Heart" og Twin Peaks", er det stadig den måske mest omfangsrige og analyserende bog om instruktøren og hans film.

Den er en smule freudiansk og meget akademisk i sine analyser, men giver et godt indblik i Lynchs film hvis man tager sig tid med den.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 filmz-Jepper 22 år siden

Blue Velvet har gennem mange år været en af mine favorit film, men jeg jo da godt nok sige at Mulholland Drive blew me away!! Er du gal en film! Det er en af de eneste film jeg har set to gange lige efter hinanden og stadigvæk have jern på :)
Gravatar

#3 Kram 22 år siden

Nu har jeg aldrig set andre film end Dune, og Elephant Man, så jeg smed et kryds i Dune :)
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#4 filmz-Mifan 22 år siden

Stemte på Blue Velvet... men der burde nok være et punkt i afstemningen der hed: "David Lynch?" ...der skal nu nok være nogen der ikke ved hvem (og hvad) han er...
~ Mifan

Skriv ny kommentar: