-
Drive25%
-
Black Swan16%
-
Tintin: Enhjørningens hemmelighed16%
-
Harry Potter og dødsregalierne: Del II14%
-
Kongens store tale10%
-
The Fighter8%
-
Dirch4%
-
Melancholia4%
-
The Twilight Saga: Breaking Dawn - Del 13%
-
Brudepiger1%
Stemmer i alt: 2128
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 RasmusFL 12 år siden
Enig. Den er noget af det værste, jeg nogensinde har set. Og jeg har set og elsket meget i den hardcore-kunstneriske/tålmodighedskrævende kategori, fra Tarkovskij til Gus Van Sant (tænker især 'Gerry' her).
Tror aldrig jeg kan få mig selv til at prøve lykken med Bela Tarr igen.
#72 Lord Beef Jerky 12 år siden
#73 Skeloboy 12 år siden
Lige her
Har bestilt fra dem før...det er dog fra USA, så frygter lidt tolden
EDIT: og i al min iver, har jeg måske overset, at det kan være en bootleg :s
#74 Lord Beef Jerky 12 år siden
#75 Skeloboy 12 år siden
Har dog aldrig forstået, hvorfor man gider brokke sig over, at man bliver nuppet i tolden...
#76 Muldgraver 12 år siden
Jeg er et meget kedeligt menneske? Altså, som Lord Beef Jerky, fandt jeg filmen ufatteligt smuk, både billede og lyd og historie går op i en højere enhed. Alene ridtet tilbage fra byen... Nå, men jeg kunne godt lide skildringen af det rå og hårde landliv, som man nok skal være ualmindeligt blåøjet romantiker, for at kunne misunde, i hvert fald i det forkrampede forhold, som vor to hovedpersoners lever med hinanden i. Ikke desto mindre klarer de sig, og udviser en vilje og en enfoldighed som jeg i deres kamp for overlevelse personligt finder bevægende, og som giver livet en ganske anderledes dimension end jeg som velfærdsborger på så mange måder ikke forstår, men som jeg ved nogle af mine knapt så fjerne forfædre forstod, for de var selv meget fattige. Og som stadig er daglige vilkår derude i det fremmede.
Tillige er der tanken om livet som en gentagelse af gårsdagen, såvel som morgendagen, den store uforanderlige verden, hvilken forgængelighedens blæst sliber på og sliber på og sliber på. Og så måden døden ligesom konkretiseres og bliver en meget fysisk virkelighed, og den menneskelige afmagt overfor resten af naturen bliver meget håndgribelig og angstprovokerende.
Scenen med sigøjnerne var også temmelig skrækindjagende, og for mit vedkommende mindst lige så uhyggelig som kannibal-scenerne i "The Road".
Inden længe skal jeg se filmen igen, og så vil jeg kunne blive endnu mere specifik :)
Og jeg må supplere dine tanker om kedsomhed: Gå i hvilken som helst film- og musikforretning i Danmark, og jeg kan formodentlig ret hurtigt finde flere film, som også du vil finde langt mere intetsigende og spild af tid (og dét er hvad jeg forbinder med kedsommelighed) end The Turin Horse.
#77 MMB 12 år siden
#78 Lord Beef Jerky 12 år siden
#79 Wangsgaard 12 år siden
Nu var det ikke fordi jeg ville hentyde til du var kedelig. Jeg ville bare høre din mening da du fandt filmen interessant og så meget at du næsten ville kalde det årest film.
Turin Hourse er da en utrolig flot film det ville jeg give dig ret i, men at den skal være på 2½ time, så er det den begynder at blive for langtrukken og kedelig.
Men tak for dit svar :)
#80 goodspeed23 12 år siden