• Drive
    25%
  • Black Swan
    16%
  • Tintin: Enhjørningens hemmelighed
    16%
  • Harry Potter og dødsregalierne: Del II
    14%
  • Kongens store tale
    10%
  • The Fighter
    8%
  • Dirch
    4%
  • Melancholia
    4%
  • The Twilight Saga: Breaking Dawn - Del 1
    3%
  • Brudepiger
    1%

Stemmer i alt: 2128

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 RasmusFL 12 år siden

Wangsgaard (70) skrev:
Muldgraver (34) skrev:

The Turin Horse

Dette må du gerne forklare. En mere kedelig film skal man sgu lede længe efter!

Enig. Den er noget af det værste, jeg nogensinde har set. Og jeg har set og elsket meget i den hardcore-kunstneriske/tålmodighedskrævende kategori, fra Tarkovskij til Gus Van Sant (tænker især 'Gerry' her).

Tror aldrig jeg kan få mig selv til at prøve lykken med Bela Tarr igen.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#72 Lord Beef Jerky 12 år siden

#70 Efter min mening indeholder den nogle af de smukkeste billeder, jeg har set på film, og har en helt unik atmosfære. Det er måske i langt højere grad billedkunst end egentlig film, som man kender det, så jeg forstår skam godt at det gængse publikum og endda dem der er vant til art-house har problemer med tempoet, men jeg fandt det forfriskende og tiltrækkende. Men Tree Of Life slår den lige akkurat for mit vedkommende som årets bedste film, hvor Black Swan må tage tredjepladsen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#73 Skeloboy 12 år siden

JannikAnd (68) skrev:
Shut up! Hvor!?!

Lige her

Har bestilt fra dem før...det er dog fra USA, så frygter lidt tolden

EDIT: og i al min iver, har jeg måske overset, at det kan være en bootleg :s
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#74 Lord Beef Jerky 12 år siden

"Told" er et andet ord for "ondskab"!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#75 Skeloboy 12 år siden

#74 - ingen tvivl om, at told er pissetræls :)

Har dog aldrig forstået, hvorfor man gider brokke sig over, at man bliver nuppet i tolden...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#76 Muldgraver 12 år siden

Wangsgaard (70) skrev:
Muldgraver (34) skrev:

The Turin Horse

Jeg er et meget kedeligt menneske? Altså, som Lord Beef Jerky, fandt jeg filmen ufatteligt smuk, både billede og lyd og historie går op i en højere enhed. Alene ridtet tilbage fra byen... Nå, men jeg kunne godt lide skildringen af det rå og hårde landliv, som man nok skal være ualmindeligt blåøjet romantiker, for at kunne misunde, i hvert fald i det forkrampede forhold, som vor to hovedpersoners lever med hinanden i. Ikke desto mindre klarer de sig, og udviser en vilje og en enfoldighed som jeg i deres kamp for overlevelse personligt finder bevægende, og som giver livet en ganske anderledes dimension end jeg som velfærdsborger på så mange måder ikke forstår, men som jeg ved nogle af mine knapt så fjerne forfædre forstod, for de var selv meget fattige. Og som stadig er daglige vilkår derude i det fremmede.

Tillige er der tanken om livet som en gentagelse af gårsdagen, såvel som morgendagen, den store uforanderlige verden, hvilken forgængelighedens blæst sliber på og sliber på og sliber på. Og så måden døden ligesom konkretiseres og bliver en meget fysisk virkelighed, og den menneskelige afmagt overfor resten af naturen bliver meget håndgribelig og angstprovokerende.

Scenen med sigøjnerne var også temmelig skrækindjagende, og for mit vedkommende mindst lige så uhyggelig som kannibal-scenerne i "The Road".

Inden længe skal jeg se filmen igen, og så vil jeg kunne blive endnu mere specifik :)

Og jeg må supplere dine tanker om kedsomhed: Gå i hvilken som helst film- og musikforretning i Danmark, og jeg kan formodentlig ret hurtigt finde flere film, som også du vil finde langt mere intetsigende og spild af tid (og dét er hvad jeg forbinder med kedsommelighed) end The Turin Horse.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#77 MMB 12 år siden

Og så stiller den vel også de følgende tre eksistentielle spørgsmål: "Hvor er jeg henne? Hvor længe har jeg sovet? Og hvornår går bussen?" :P
Gravatar

#78 Lord Beef Jerky 12 år siden

Foeller er måske sjov at høre på nu, men han ville ikke være så sjov at høre på, hvis man havde stoppet en sok langt ned i halsen på ham, og derefter sparker til ham med store støvler på, vel? =)
Gravatar

#79 Wangsgaard 12 år siden

Muldgraver (76) skrev:
Wangsgaard (70) skrev:
Muldgraver (34) skrev:

The Turin Horse

Jeg er et meget kedeligt menneske? Altså, som Lord Beef Jerky, fandt jeg filmen ufatteligt smuk, både billede og lyd og historie går op i en højere enhed. Alene ridtet tilbage fra byen... Nå, men jeg kunne godt lide skildringen af det rå og hårde landliv, som man nok skal være ualmindeligt blåøjet romantiker, for at kunne misunde, i hvert fald i det forkrampede forhold, som vor to hovedpersoners lever med hinanden i. Ikke desto mindre klarer de sig, og udviser en vilje og en enfoldighed som jeg i deres kamp for overlevelse personligt finder bevægende, og som giver livet en ganske anderledes dimension end jeg som velfærdsborger på så mange måder ikke forstår, men som jeg ved nogle af mine knapt så fjerne forfædre forstod, for de var selv meget fattige. Og som stadig er daglige vilkår derude i det fremmede.

Tillige er der tanken om livet som en gentagelse af gårsdagen, såvel som morgendagen, den store uforanderlige verden, hvilken forgængelighedens blæst sliber på og sliber på og sliber på. Og så måden døden ligesom konkretiseres og bliver en meget fysisk virkelighed, og den menneskelige afmagt overfor resten af naturen bliver meget håndgribelig og angstprovokerende.

Scenen med sigøjnerne var også temmelig skrækindjagende, og for mit vedkommende mindst lige så uhyggelig som kannibal-scenerne i "The Road".

Inden længe skal jeg se filmen igen, og så vil jeg kunne blive endnu mere specifik :)

Og jeg må supplere dine tanker om kedsomhed: Gå i hvilken som helst film- og musikforretning i Danmark, og jeg kan formodentlig ret hurtigt finde flere film, som også du vil finde langt mere intetsigende og spild af tid (og dét er hvad jeg forbinder med kedsommelighed) end The Turin Horse.

Nu var det ikke fordi jeg ville hentyde til du var kedelig. Jeg ville bare høre din mening da du fandt filmen interessant og så meget at du næsten ville kalde det årest film.

Turin Hourse er da en utrolig flot film det ville jeg give dig ret i, men at den skal være på 2½ time, så er det den begynder at blive for langtrukken og kedelig.

Men tak for dit svar :)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#80 goodspeed23 12 år siden

Hvorfor er der så mange film på den liste som er fra sidste år?
Castor Troy: If I were to send you flowers where would I... no, let me rephrase that. If I were to let you suck my tongue, would you be grateful?

Skriv ny kommentar: