• The Dark Knight Rises
    30%
  • The Avengers
    19%
  • Hobbitten: En uventet rejse
    18%
  • Prometheus
    6%
  • Anden film
    5%
  • Shame
    3%
  • Life of Pi
    3%
  • Dame, Konge, Es, Spion
    2%
  • Dredd
    2%
  • The Artist
    2%
  • En kongelig affære
    2%
  • Take Shelter
    2%
  • The Cabin in the Woods
    2%
  • Operation Argo
    1%
  • Kapringen
    1%
  • Amour
    1%
  • Holy Motors
    0%

Stemmer i alt: 2813

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#201 BN 11 år siden

utyske (200) skrev:
Jeg mindes ikke, at han ankommer til fængslet i sin dragt, så... mit gæt er, at nogen har taget den af ham og givet ham noget andet tøj på, da han vist ikke selv kan det. :)

Det jeg mener, de ikke kunne vide, var hvad metaldimsen KUNNE - ikke at han havde den på.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#202 BN 11 år siden

Foeller (196) skrev:
:-----D

Øv bøv! Du har lige måttet læse et par tragikomiske ord fra mig, trods "IGNORE"-funktionen.

;-)
Gravatar

#203 Frederik Uhrbrand 11 år siden

Kunne godt lide Looper, på trods af dens mange logiske plothuller... Det er måske ikke årets bedste film, men følte at den fortjente at blive nævnt...
Gravatar

#204 JHP 11 år siden

Skændsel at Prometheus har fået 6% af de ca. 2.300 stemmer!
Gravatar

#205 Åkepool 11 år siden

JHP (204) skrev:
Skændsel at Prometheus har fået 6% af de ca. 2.300 stemmer!

Ja, den skulle have haft tæt på 40% af stemmerne.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#206 Høegh 11 år siden

Ispep (173) skrev:
Sårbarhed og urealistiske scener behøver ikke modarbejde hinanden. Man kan jo sagtens vise en sårbar helt, for dernæst at sætte ham i en ekstrem situation. Nolan, så vidt jeg tolker filmene, berører blot nogle følsomme/sårbare øjeblikke, som andre actionfilm måske ikke bruge tid på at reflektere over. Det er ikke meget anderledes end det man gjorde med eksempelvis Bourne filmene. Sårbar helt, hamrende urealistiske optrin. Nolans udgaver er mere realistiske i flere henseender, som BN nævner. Og selvom "3D sonar" er ret urealistisk element, så forekommer det mig sgu ikke sådan urealistisk dumt-plat-agtigt, men faktisk mere smart nok og måske ikke helt så fjern som vi måske gøre det til. Flere ting i filmene bygger faktisk på noget allerede eksisterende teknologi, og modsat pinligheder i Schumachers version, er TDK nærmest et hverdags drama.

Nej, men sårbarhed og usårlighed modarbejder nu hinanden lidt vil jeg mene :)

Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#207 Ispep 11 år siden

Høegh (206) skrev:
men sårbarhed og usårlighed modarbejder nu hinanden lidt vil jeg mene

Det kan det gøre, men jeg synes faktisk batman-filmene viste en mere såret og ikke mindst fejlbarlig helt, samtidig han også var handlekraftig og stærk. De fandt en fin balancegang, ihvertfald indenfor de givne rammer.
Gravatar

#208 BN 11 år siden

Høegh (206) skrev:
Nej, men sårbarhed og usårlighed modarbejder nu hinanden lidt vil jeg mene :)

Ikke nødvendigvis. Batman/Bruce Wayne er følelsesmæssigt/psykisk sårbar, og modsat hvad man plejer at se i mange andre superheltefilm er han også fysisk sårbar i forhold alle de knubs, slag, (hunde)bid og ildpåsættelser han udsættes for i løbet af trilogien. At der så er visse ting han kan gøre (fald fra høje steder m.m.), hvor man ville mene, at han burde være død på stedet eller ihvertfald livsfarligt kvæstet, er så hvad det er - det hører med til genren og Batman-universet, og i det ene tilfælde, dér hvor han redder Rachel, forklarer filmen det (visuelt) med at hans flagermuse-kappe eller vinger afbøder faldet.
Gravatar

#209 rbh 11 år siden

Kapringen. det er en film som jeg havde en forventning til da jeg virkelig godt kunne lide "R" og den holdt på alle områder.
jeg sad og hygge mig med Søren Malling som chefen for et rederi, der havde kidnappet sømænd. Pilou Asbæk spillede røven ud af bukserne. det var en film, der fik mig gennem alle mine følelse i livet....
Gravatar

#210 [ikke godkendt bruger] 11 år siden

[Denne bruger afventer at blive godkendt til at deltage i diskussionen.]
"I love the smell of napalm in the morning..."

Skriv ny kommentar: