-
The Dark Knight Rises30%
-
The Avengers19%
-
Hobbitten: En uventet rejse18%
-
Prometheus6%
-
Anden film5%
-
Shame3%
-
Life of Pi3%
-
Dame, Konge, Es, Spion2%
-
Dredd2%
-
The Artist2%
-
En kongelig affære2%
-
Take Shelter2%
-
The Cabin in the Woods2%
-
Operation Argo1%
-
Kapringen1%
-
Amour1%
-
Holy Motors0%
Stemmer i alt: 2813
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#191 Slettet Bruger [2849399007] 11 år siden
Hvad jeg primært tog fra den film er, at den bare gjorde det mere synligt, at Nolan var strejfet for langt fra originalmaterialet og understregede, at hans vision for Batman-universet overvejende ikke er noget for mig.
Men ligesom "Prometheus" og "Inception", finder jeg den faktisk ikke spændende nok til at bruge timevis på at diskutere evt. huller, da jeg har skrevet de fleste af mine tanker om filmen på min blog og det lidt er spild af tid at gentage disse. :)
#192 PredatorX 11 år siden
Nej de er ikke helt automatisk gode højdespringere, men de er helt sikkert bedre højdespringere end folk, der aldrig bruger deres ben til andet end at gå med. Pointen er, at de igennem deres sportsgrene bruger mange af de samme muskler.
#193 PredatorX 11 år siden
Sagens kerne var, at der ifølge dig absolut ingen grund var til at fjerne hans benskinne. Faktum er, at der er masser af grunde. Så kan du jo passende vælge, at se bort fra disse grunde for at få filmens logik til at passe med dit verdenssyn. Og det skal du da have lov til :)
#194 BN 11 år siden
At Bruce Wayne var uskadeliggjort - gennemtævet og havde en brækket ryg, som efter al sandsynlighed ville være flere måneder om at heles - er vist næppe et "verdenssyn". Det er mig bekendt snarere en del af filmens plot.
#195 PredatorX 11 år siden
Nu taler vi jo ikke om filmens plot, men om din fortolkning af den. Vi diskuterer heller ikke hvorvidt BW eller Batman har brækket ryg eller ej, så der er ingen grund til at tage det op. Men nu vi er ved emnet, må han være den hurtigste til at komme sig over en brækket ryg nogensinde. Endnu et kæmpestort plothul.
#196 MMB 11 år siden
#197 Slettet Bruger [2849399007] 11 år siden
Jeg tror lidt du misser den pointe, som PredatorX kommer med. En benskinne af metal i et hårdt fængsel = potentielle våben i hænderne på fangerne.
Og her menes selvfølgelig ikke Wayne - men eftersom han har fået en skramme og har opgivet karrieren igen, kan han jo ikke forhindre de andre fanger i at tage benskinnen fra ham og evt. lave våben ud af den (eller evt. sparke en tunnel).
Det er jo sådan det fungerer i den virkelig verden, hvor fanger i hårde fængsler rundt omkring i verden, slår hinanden ihjel med hjemmelavede våben.
#198 BN 11 år siden
Filmen oplyser ikke hvor mange ryghvirvler Batman har fået brækket. Så det er en detalje, der er overladt til fantasien. Men filmen viser, at der går cirka 5 måneder, hvor Gotham er belejret af terrorister, og hvor Batman/Bruce Wayne er fanget i fængslet.
Det kan du jo så sammenholde med nedenstående eksempel fra virkelighedens verden:
Speedway-kører fra Ry brækkede ryggen Torsdag, 12. april 2012
SPEEDWAY: Speedway-køreren fra Ry, Morten Risager, kom alvorligt til skade torsdag aften, da han var på banen for sin engelske klub Ipswich Witches, men han tilsyneladende slipper han alligevel billigt.
En af Morten Risagers holdkammerater mistede kontrollen over speedway-cyklen, hvilket fik Morten Risager til at køre ind i holdkammeraten og vælte. Efterfølgende viste en undersøgelse, at Morten Risager har brækket fire ryghvivler i den nederste del af ryggen, men lægerne mener alligevel, at han er sluppet så billigt, at han kan være helt fit igen om tre til seks måneder.
- Da jeg lå i ambulancen, tænkte jeg. "Det er slemt denne gang".
- Det er noget pis, men jeg skal ikke opereres, så det ser trods alt fornuftigt ud, siger Morten Risager til Ekstra Bladet.
#199 BN 11 år siden
Ifølge det i filmen oplyste er der kun én vej ud i friheden, og det er at kravle op, op, op ... som Gollum ville have formuleret det.
Så vidt jeg ved aner de andre fanger ikke, at Bruce Wayne er en slags superhelt, der benytter højteknologiske hjælpemidler af den her art. Jeg mener, hvordan skulle de andre fanger kunne gætte, at en metal-tingest, der tydeligvis er et handicap-hjælpemiddel, kan andet end hjælpe en mand med at støtte på benet? Og hvordan skulle Banes folk kunne vide det?
Selvom det er sandt, at andre kunne stjæle metaldimsen og bruge den til at "lave ulykker" med, så er dette jo ikke en naturlov. Det er bare én ud af mange muligheder, og en anden mulighed i vores tilfældige verden (som filmen jo også i visse henseender afspejler) er som sagt, at ingen ville tænke noget særligt vedrørende skinnen.
Et plothul synes jeg langtfra man kan kalde det. Den alt for nemme måde en butikstyv narrede MIG forleden, kunne ligeså godt kaldes et "plothul", for jeg var alt for godtroende (faktisk i helt flov grad), og det var derfor personen slap væk. Hans venner må ikke have troet deres egne ører, når han efterfølgende fortalte dem, hvor nemt tyveriet var. *suk*
#200 Slettet Bruger [2849399007] 11 år siden
Jeg mindes ikke, at han ankommer til fængslet i sin dragt, så... mit gæt er, at nogen har taget den af ham og givet ham noget andet tøj på, da han vist ikke selv kan det. :)
Men ja, et af de mindre af mange problemer i filmen, så ingen grund til at bruge mere energi på det.