• The Dark Knight Rises
    30%
  • The Avengers
    19%
  • Hobbitten: En uventet rejse
    18%
  • Prometheus
    6%
  • Anden film
    5%
  • Shame
    3%
  • Life of Pi
    3%
  • Dame, Konge, Es, Spion
    2%
  • Dredd
    2%
  • The Artist
    2%
  • En kongelig affære
    2%
  • Take Shelter
    2%
  • The Cabin in the Woods
    2%
  • Operation Argo
    1%
  • Kapringen
    1%
  • Amour
    1%
  • Holy Motors
    0%

Stemmer i alt: 2813

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Batsy 11 år siden

Kruse (44) skrev:
Da han mistede sine forældre, dræbt lige foran ham, så han det som et kald til at bekæmpe kriminalitet og ondskab og blive batman. Da kvinden han elskede døde, dropper han alle sine principper og idealer og surmuler i 8 år.

Vil du da stadig forsætte? Han surmulede måske ikke, men lukkede sig selv ude for verden fordi han mente der ikke var et liv derude. Gotham var med ingen mafia, og stoffer alle de store kanoner var lukket inde. Han vidste Gordon havde det fint, og han "surmulede" heller ikke, han mistede end han har elsket siden barndom, jeg vil squ gerne sige at det er mere end bare at "surmule". Men det vel bare mig ;)

Kruse (44) skrev:
Men når der findes magiske benspænder, så burde det heller ikke være noget problem?

Han brugte dem aldrig i filmen, han brugte teknologi for det meste som Alfred selv pointere at han gør, og han er svag i forhold til Bane. Som sagt bare fordi han kan gå igen, gør ikke han kommer i topform på en dag...

Jeg vil forsvare Batman til jeg dør, og du vil sikkert prøve at modbevise mig til det, men han er freaking Batman, og han er en helt, fiktion (sadly). Vi kan være enige om at du ikke kunne lide filmen, og jeg fandt det et mesterværk :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#52 Kruse 11 år siden

Batsy (51) skrev:
Vil du da stadig forsætte?

Den Batman jeg kender til ville.

Batsy (51) skrev:
Han brugte dem aldrig i filmen, han brugte teknologi for det meste som Alfred selv pointere at han gør, og han er svag i forhold til Bane. Som sagt bare fordi han kan gå igen, gør ikke han kommer i topform på en dag...

Øh jo, han brugte jo en benspænde, der kunne få et knæ uden brusk til at fungerer 110 %. Og at Bane så ikke engang tager den fra ham i fangehullet(han har i hvert fald ingen problemer senere hen), selvom at han tager alt andet udstyr fra Bruce er så en anden (suspekt) sag.

Batsy (51) skrev:
Vi kan være enige om at du ikke kunne lide filmen

Nej, det kan vi ikke være enig om. Bare fordi at jeg har kritikpunkter af filmen(og de her kritikpunkter er nogle der ikke betyder det store for mig), så betyder det ikke at jeg ikke kan lide filmen. Jeg forstår ikke at hvorfor du drager sådan en konklusion, bare fordi at jeg kommer med et par små kritikpunkter.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#53 MMB 11 år siden

Anden film.
Gravatar

#54 Kyllingebenet 11 år siden

Foeller (53) skrev:
Anden film.

Men hvilken anden film så? :O
Gravatar

#55 MMB 11 år siden

Kyllingebenet (54) skrev:
Men hvilken anden film så? :O

Intouchables.

Mangler dog stadig Amour, Holy Motors, Shame, (Django Unchained, Lincoln og Beasts of the Southern Wild) som de vigtigste film!

Parentesen er amerikanske 2012 udgivelser. :)
Gravatar

#56 BN 11 år siden

Hobbitten: En uventet rejse

Og næstbedst var 'The Dark Knight Rises'
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#57 Lord Beef Jerky 11 år siden

Kruse (47) skrev:
Jeg køber i hvert fald bare ikke 100 % at den Bruce Wayne vi har fået etableret i de to foregående film, bare ville give op på den måde som han gjorde.

Udover at Rachel dør, så vil jeg ikke bruge så stærke ord som at "hele hans verden styrter sammen". Vi får at vide at han nu vil blive jagtet, og at stemningen er imod ham, men det er ikke noget vi ser meget til, og det er heller ikke noget den Batman jeg kender ville lade sig kue af. Men det er muligt at jeg tillægger Batman for meget, som ikke præcist er med i Nolans univers.

EDIT: Men når det så er sagt, så er det heller ikke noget der som sådan trækker specielt ned hos mig.

Well, hos mig gav det glimrende mening, at han i en periode gav op. Tab efter tab samt en befolkning der vender ham ryggen, en skyld han selv påtager sig samt at selveste "godheden" gik hen og blev en forskruet ondskab i The Dark Knight gør, at vel kun de færreste ville gå med oprejst ryg bagefter. Jeg føler at Nolans skildring af Batman i alle 3 film er langt mere menneskelig, end man har set figuren førhen, og derfor er han skam også med fejl og brister hist og pist. Der er masser af ting i The Dark Knight Rises som ikke hænger 100% sammen og kan ses som troværdige, men jeg er meget uenig med dig i, at dette skulle være en af dem. Som du selv siger, så anser du ikke episoderne som noget der får Batman ned med nakken, og det er jo netop også det der bliver tilfældet. Som selv titlen antyder klarer Batman sig igennem efter en periode med psykisk sorg og fysiske mangler.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#58 Ispep 11 år siden

Django bliver da herrefed. Håber jeg ihvertfald. Har du ikke set Cabin in the Woods?
Gravatar

#59 MMB 11 år siden

Ispep (58) skrev:

Django bliver da herrefed. Håber jeg ihvertfald. Har du ikke set Cabin in the Woods?

Nope, det har jeg faktisk ikke og havde ærlig talt heller ikke planer om det. :) Bør jeg da se den? :)
Gravatar

#60 Ispep 11 år siden

Hvis du er til genren og har mod på at se genren vendt godt og grundigt på hovedet af herlige og originale påfund, så ja. Jeg genså den forleden og indså hvor fabelagtig og smart den er. Hvis du ikke værdsætter genren, så får du ikke ret meget glæde ud af den.

Skriv ny kommentar: