• Dogma
    31%
  • Kevin who?
    30%
  • Jay & Silent Bob Strike Back
    21%
  • Clerks
    10%
  • Mallrats
    4%
  • Chasing Amy
    3%

Stemmer i alt: 486

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-vassago 22 år siden

Jeg er ogsaa overrasket over at det er "Dogma" der har faaet flest stemmer, det re en fed film. Men er det mon fordi at de fleste kun har set "Dogma", "Jay and Silent Bob Strikes Back"?

Jeg synes klart bedst om Chasing Amy.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#12 hmn 22 år siden

Ja jeg syntes helt klart også at det er Chasing Amy der er fedest.....og til dem der ikke har set dem så kan den erhverves billigt ved cd-wow for tiden
Gravatar

#13 filmz-vassago 22 år siden

Er det en S.E?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#14 chandler75 22 år siden

# 13 Nej, det er kun filmen. Man kan få en reg. 1 S.E. men den koster vist ca. £ 13.95 (modsat den andens vist nok £7.95..)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#15 filmz-mathias- 22 år siden

Well, da jeg ikke har set andre end Clerks, så faldt min stemme på den.

Btw, er jeg den eneste som er temmelig foruroliget over, at der er 70(!) personer, som har krydset af i "Kevin who?"?
charles freck thought, "at least I got a good wine".
Gravatar

#16 chandler75 22 år siden

# 15 Ja, det er ikke godt. Hvis man er til amerikansk pop-kultur (film, tegneserier, etc.), som hans film er indhyllet i, vil Kevin Smith være et velkomment bekendtskab.

Han er stadig måske en smule "marginal" eller "alternativ" - han har jo sine rødder i Sundance Film festivalen, hvor han vandt en pris for "Clerks."

Jeg vil også lige nævne at han har sine fødder solidt plantet i tegneseriebranchen, hvor han er et eftertragtet forfatternavn.

Udover at have lavet spin-offs af sine egne film i tegneserier som "Jay and Silent Bob" (der er ligeså morsomme som filmene) har han også skrevet etablerede figurer som "Daredevil" og "Green Arrow."

Tegneserierne kan købes i samlede udgaver i velassorteret tegneseriebutikker.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#17 dyg 22 år siden

chandler75

Jo, Chasing Amy har været vist i dansk tv...kun et par uger siden den var på Zulu. Fed film, men ikke så fed som Clerks...og nu har jeg set Mallrats...den er sq også fed...Men min stemme forbliver ved Clerks.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#18 chandler75 22 år siden

# 17 O.k. Jeg mente kun den havde været vist på Sverige... Så er det vist "Mallrats" som aldrig har været vist på dansk tv.

Gravatar

#19 filmz-dummy 22 år siden

for satan en fed afstemning at tage op for film-freaksne uhhhh hvor dejligt! Kevin Smith er min intertekstualitets-mester, DAMN! alle disse referencer, mit hoved sprænges.
1:Clerks, 2:Mallrats 3:Chasing Amy 4: Jay & Silent Bob Strike Back, 5: Dogma

hmm næsten et skidt mønster filmene har sat, da de følger deres realese-dates, men til gengæld var den nyeste kortfilm med Dante og Randell superfed! glæder mig til Jersey Girl!

Skriv ny kommentar: