• Dogma
    31%
  • Kevin who?
    30%
  • Jay & Silent Bob Strike Back
    21%
  • Clerks
    10%
  • Mallrats
    4%
  • Chasing Amy
    3%

Stemmer i alt: 486

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 MadMartigan 22 år siden

Har kun set Dogma, men skal snart have set "Jay & Silent Bob Strikes Back"

Eller hva´?
I'm your huckleberry...
Gravatar

#2 filmz-Jespar 22 år siden

Jay & Silent Bob Strikes Back får min stemme.

Bliver flad af grin, hver gang jeg ser den scene, hvor Jay & Silent Bob jammer med manden i tegneseriebutikken. :)
Gravatar

#3 DarkLight 22 år siden

En meget svær poll. Jeg ville gerne stemme på dem alle hvis jeg kunne.
Clerks : En uovertruffen dialog og dybt original.
Mallrats : Skal ses.
Chasing Amy : Det tætteste Smith kommer på en kærlighedshistorie, men med et twist.. Kan varmt anbefales...
Dogma : En Gudelig film..
Jay & Silent Bob.... : Her har Kevin har flere penge at lege med, og det kan ses... Mesterlig..

Ja. Jeg er vild med alle hans film. Det der generelt skinner igennem og hans fremragende dialog, der er alt for griner. Desuden genbruge han skuespillere og Askewvers miljøet, som det vrimler med henvisninger til de andre film.
Nogen der har hørt noget om Jersey Girl ? Skulle være med de samme skuespillere, men ikke forgå i det velkendte univers.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4 Lowkey 22 år siden

Jersey Girl kommer ikke til at have meget andet med de foregående film at gøre, end at han generelt bruger en del de samme skuespillere.
Der er naturligvis nogle småting, for han kan jo alligevel ikke nære sig. For eksempel skulle der have været en scene med fra Jaws (og det var jo som bekendt på Universal Tour'en, når Jaws hopper op af vandet at T.S. ville have friet til Brandi), men Spielberg ville ikke tillade det.
Jay og Silent Bob er heller ikke med, og det er sådan set forståeligt nok, taget i betragtning af at de lige har haft deres helt egen film. De ville bare fremstå som en plat gimmick og trække alt for meget opmærksomhed væk fra filmens egentlige plot hvis de også var med i denneher.
Daisy, Daisy...
Gravatar

#5 filmz-Pennywise 22 år siden

Jeghar desværre kun set Dogma, så stemmen faldt naturligt nok på den, da den også er ret fed, men jeg tror snart jeg skal have set nogle af de andre.
Gravatar

#6 azathoth 22 år siden

Jeg stemte også på dogma... men de er alle for fede, de skal helt klart ses!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#7 dyg 22 år siden

Jeg har desværre ikke fået set mallrats endnu...jeg køber den lisså snart jeg får råd...Valget faldt på Clerks, fuck den film er fed...Men Dogma owner da helt sikkert også for vildt.

Jay and Silent Bob Strikes back er også en fed film, men den bliver 1.000.000 gange bedre når man har set Clerks og Chasing Amy (Ja, og Mallrats...Jeg skal have set den film).

Han er sq dygtig.

My love for you is like a truck, Berserker...Den sang er altså for skæg.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8 inflector 22 år siden

Min stemme gik til dogma, som er ret så spas :=)

Mall rats har jeg endnu ikke fået set, men det må jeg vel hellere se af få gjort
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#9 filmz-Jepper 22 år siden

Clerks!!!! Den er sku alt for underholdende.. "37 dicks!!" hehe... Jay and Silent Bob er nok den lammeste film jeg længe har set, jeg grinede stortset ikke, bortset fra "Ahh you live by the book too" det var sku skægt... Ellers er jeg ikke meget for Jay, han er da bare for belastende, men det er vel smag og behag. Jeg håber dog inderligt at den gode Kevin går tilbage til stilen i de ældre film, istedet for at køre den videre al a Dogma og Jay and Silent Bob.

Men det er åbenbart bare mig, folk lader til at være vældig vilde med dem... trist...
Gravatar

#10 chandler75 22 år siden

Jeg synes nu uden tvivl at "Chasing Amy" er den bedste af hans film. Jeg er overrasket over at ikke flere har stemt på den... (men den har selvfølgelig heller aldrig været vist i dansk tv og det er ikke alle Blockbuster/Playtime der har den...).

Det er den af hans film som mest blander humor og alvor - uden at forfalde til den ene af de to. Smith' andre film falder jo ellers mest ud på humorsiden... Men jeg synes at mixet fungerer i "Chasing Amy."

Desuden har den en original historie og er ikke - som de senere film - drevet af blowjob/hash/Star Wars-in jokes vittigheder.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: