• "Gøgereden" (Randle Patrick McMurphy)
    48%
  • "As Good as It Gets" (Melvin Udall)
    19%
  • "Et spørsmål om ære" (Col. Nathan R. Jessep)
    12%
  • Anden Oscar-nomineret rolle
    7%
  • "Rundt om Schmidt" (Warren Schmidt)
    6%
  • "Chinatown" (Jake Gittes)
    4%
  • "Easy Rider" (George Hanson)
    2%
  • "Tid til kærtegn" (Garrett Breedlove)
    0%
  • "Jern urt" (Francis Phelan)
    0%
  • "Reds" (Eugene O'Neill)
    0%

Stemmer i alt: 1147

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 jesperhp 17 år siden

Puhadada - den var værre.. men endte naturligvis på gøgereden:)
Gravatar

#22 Kram 17 år siden

Gøgereden!
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#23 tiany 17 år siden

Jeg har stemt på About schmidt. Synes han er herlig i den rolle
Valar morghulis
Gravatar

#24 Hal60 17 år siden

Det blev 'Gøgereden'... selvom 'As Good as It Gets', 'Chinatown' og 'About Schmidt' nu også er ret glimrende.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#25 elwood 17 år siden

As Good as It Gets, jeg bliver simplthen så rørt over hans skuespil i den film, man føler virkelig med ham fordi han lider af tvangshandlinger, og hanvil så gerne prøve at forandrer sig da han bliver forelsker i Servetricen.

Og hans måde at spille det med tvangshandlinger, er hel igennem perfekt, Jeg har selv haft en del af dem, og det kan virkelig gøre ens hverdag besværlig, især for omgivelserne som netop ikke forstår ens handlinger.

Jeg kan stadig huske da jeg så den, det var i palads og jeg så den alene, da jeg ikke kunne overtale nogen til at se den med mig dengang, da filmen var slut havde jeg bare et stort smil på hele vejen hjem fra biffen 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#26 Petrescu 17 år siden

Gøgereden, ingen tvil, selvom As Good As It Gets også blev overvejet.
Gravatar

#27 moulder666 17 år siden

"Gøgereden" efterfulgt af "et spørgsmål om ære" - jeg kan slet ikke tage ham i "As good as it gets" eller "About Schmidt" - det er det der med pinlig humor, der ikke siger mig noget som helst! Når først man sidder og krummer tæer over en persons opførsel, synes jeg ikke længere det er sjovt - bare pinligt! Men det er så bare mig...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#28 MaxXDk 17 år siden

Hvorfor er hans rolle som Jokeren i den originale Batman film ikke med? der spiller han da klart bedst? :D
One mans evil can become the curse of all...
Gravatar

#29 elwood 17 år siden

#28 Han blev ikke Oscar Nomineret for den.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#30 filmz-Aras 17 år siden

Er jeg den eneste herinde, som ikke har set Gøgereden..? Jeg kunne vildt godt tænke mig at se den - det er jo en gammel klassiker ;-)
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".

Skriv ny kommentar: