• "Gøgereden" (Randle Patrick McMurphy)
    48%
  • "As Good as It Gets" (Melvin Udall)
    19%
  • "Et spørsmål om ære" (Col. Nathan R. Jessep)
    12%
  • Anden Oscar-nomineret rolle
    7%
  • "Rundt om Schmidt" (Warren Schmidt)
    6%
  • "Chinatown" (Jake Gittes)
    4%
  • "Easy Rider" (George Hanson)
    2%
  • "Tid til kærtegn" (Garrett Breedlove)
    0%
  • "Jern urt" (Francis Phelan)
    0%
  • "Reds" (Eugene O'Neill)
    0%

Stemmer i alt: 1147

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 chronaden 17 år siden

Han sq denondmelynme havde været nomineret for hans performance i "The Departed"
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#12 filmz-gofferoffer 17 år siden

Helt enig, han spiller også fremragende i The Departed. For satan, hvor var han sjov og skræmmende på samme tid!
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#13 filmz-Aras 17 år siden

Ja, han har spillet vildt godt i alle de film jeg har set med ham - og han har lavet mange! Jeg var også fascineret af hans præstationer i The Departed! Svær poll.. ;-)
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#14 rammy 17 år siden

Chinatown herfra. Syntes også han var rigtig stærk i The Pledge - men jeg mener ikke han blev nomineret for den rolle.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#15 dyg 17 år siden

Et kryds ved Gøgereden.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#16 jessup 17 år siden

#14 de tre film der mangler for at gøre listen komplet står i #7.
This is just until June
Gravatar

#17 mr gaijin 17 år siden

Hans præstation i Antonionis "Profession: Reporter" blev jo ikke oscar-nomineret, men det er hans bedste. Af de andre må det blive "Gøgereden" med "Chinatown", "As Good as It Gets", og "About Schmidt" lige i hælene. Men jeg har ikke set "Reds", der ellers kunne være en mulighed.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#18 filmz-nanzen 17 år siden

Det var godt nok en svær poll. Jack Nicholson er min ynglings skuespiller og næsten alt hvad han laver er fantastisk. Og min stemme kunne lige så godt være gået til en af de andre framragende præstationer, men det blev "As Good as It Gets" som fik stemmen.
Gravatar

#19 rockysds 17 år siden

Gøgereden. Men både "Chinatown" og "As Good as It Gets" kunne nemt have taget den.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#20 filmz-mrhands 17 år siden

Cuckooooo!

Skriv ny kommentar: