• 0-50
    24%
  • 51-100
    20%
  • 101-200
    18%
  • 201-300
    14%
  • 300-500
    13%
  • 500-1000
    6%
  • 1000+
    4%
  • Jeg køber ikke film
    2%

Stemmer i alt: 1588

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#101 dyg 18 år siden

#100 - Jeg kan absolut ikke anbefale pop tarts med kanel og brun farin (det kan lagoni heller ikke), ulækkert :S
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#102 pulse83 18 år siden

#101 Lyder heller ikke umiddelbart særligt fantastisk. ;)

Jeg savner sgu lidt nogle flere spændende morgenmads-produkter, med alt muligt usundt stads i. Men udover det er det et fint initiativ som ejeren har taget. :) Hvordan foregår salg og køb helt specifikt? Er ejeren dansk eller engelsk? Betaler man først ved afhentning?
Excuse me, Flo!
Gravatar

#103 filmz-Le Samouraï 18 år siden

#98 - Ah. Fedt! Tak. Jeg har ledt længe efter et sted at købe salt & vinegar-chips til rimelige penge. De kræver en del tilvænning, men er perfekte med et par øl.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#104 dyg 18 år siden

Ejeren er engelsk, en rigtig fin fyr, der er altid kanon meget gang i ham. Du betaler bare når du henter ved vognen, jeg regner med, at du har fundet listen over afhentningssteder.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#105 pulse83 18 år siden

#104 Yes, yes. Det skal da prøves, når han kommer til København. Så skal der sateme købes ind til juleferien. :)

Takker for linket.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#106 dh-ad 18 år siden

#94-105: ROTFL :-)

Tjaa, efterhånden er det vel gået hen og blevet en øvelse i diskussionsteknik! :-) (Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil stå ved hvert ord, jeg har skrevet!)
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#107 filmz-Le Samouraï 18 år siden

#85 jessup -

Jeg overså dit indlæg. Ved ikke ligefrem, om jeg har en top ti. Det er jo svært at begrænse sig, når der er mange spændende ting at vælge i mellem. Men her er i hvert fald nogle af de titler, jeg holder mest af:

Le Corbeau - jeg er ret glad for Clouzot, og alle de film, Criterion har udgivet af ham, er på sin vis værd at eje. Men denne her overraskede mig alligevel. Stramt komponeret historie.

The Battle of Algiers - fremragende film og måske det bedste ekstramateriale blandt alle Criterions dvd'er.

Seven Samurai (remastered) - ja, hvad skal man sige... ikke længere min favorit af Kurosawa, men stadigt uendeligt underholdende. Extras på den nye udgave får en til at værdsatte filmen endnu højere.

The Vanishing - nada extras, bortset fra et virkeligt velskrevet essay, men filmen er alligevel en af mine absolut kæreste dvd'er. Den vinder ved hvert gensyn.

La Bête Humaine - Criterion åbnede mine øjne for Renoir. De fleste vil nok pege på Grand Illusion eller The Rules of the Game i stedet, men jeg holder mere af hans mindre værker. La Bête Humaine er poetisk realisme, så det basker, og dermed en forløber til den amerikanske film noir. De fantastiske scener optaget på et tog i fart frem for i et studie er virkeligt usædvanlige for tiden og gør alene filmen værd at se.

Videodrome - ikke alles kop mokka, men det er af en eller anden grund den Cronenberg, som jeg bliver ved med at vende tilbage til. Måske er det dens syrede leg med virkelighed/ hallucination eller dens nærmest profetiske indhold (prøv at udskifte ordene tv og video med internet, og du vil opdage, hvor meget den egentligt var på forkant med fremtiden). Kommentarsporet er ligesom resten af ekstramaterialet fremragende - og så er det nok den cooleste indpakning, Criterion har lavet.

Scenes From a Marriage (tv) - Criterion lærte mig også at holde af Bergman. Denne her er ret ligetil og arbejder ikke med symbolik på samme måde, som mange af hans andre værker gør (fx. Det syvende segl, Fanny & Alexander). Måske er det derfor, den rammer hårdt lige i mellemgulvet. Eftersigende steg skilsmisseprocenten voldsomt i både DK og Sverige, da den blev vist i 1970'erne, fordi den fik en masse par til at snakke sammen for første gang. Når man er kørt træt i danske film om parforholdskriser blandt folk i 30'erne, så er den rar at hive frem for at se, at det faktisk kan gøres godt og vedkommende.

Wild Strawberries - for at blive hos Bergman. Varm, smuk road movie om en gammel mands rejse for at modtage en pris, og de tanker rejsen afstedkommer. Efter en 3-4 forsøg med Det syvende segl (som jeg dog nu holder meget af), så var det denne her, der fik mig til at elske den svenske mesterinstruktør.

Eyes Without a Face - en god, gammeldags skrækfilm, der udelukkende lever på sin underliggende, drømmende stemning frem for chokeffekter. Selv om den er i s/h og fra 1950'erne, så har den stadigt en af de mest ubehagelige operationsscener, jeg nogensinde har set. Måske fordi den virker så ægte.

In the Mood for Love - Wong Kar-Wais hovedværk og the greatest love story never told. En smuk, bittersød fortælling om to mennesker, der opdager, at deres respektive ægtefæller har en affære sammen, og igennem deres forsøg på at forstå det skete selv kommer til at falde for hinanden. Jeg har også den franske luksusudgave fra TF1, men holder mest af farverne på Criterions - uanset hvad DVDBeaver siger...

The Passion of Joan of Arc - Fremragende stumfilm af Dreyer, men det der løfter udgivelsen til det sublime er for mig det medfølgende korværk, som Criterion har valgt at inkludere som lydspor.

Rashomon - virkelig god dvd-udgivelse af en af Kurosawas mest interessante film. Billedkvaliteten er middelmådig (men desværre så god som den nu kan blive - Toho er berygtet for at mishandle deres gamle prints), men ekstramaterialet er fortrinligt: Et fremragende kommentarspor, der går i dybden både med historie og mening, uddrag af en tv-udsendelse omkring det nyskabende kameraarbejde og et hæfte, der indeholder de noveller, filmen er baseret på. Det eneste, man kunne mangle i dag er nok det relevante afsnit af It's Wonderful to Create-serien, som Criterion det seneste år til halvandet har brugt på alle deres Kurosawa-udgivelser.

Runners up: Children of Paradise, Throne of Blood, Ikiru, Ran, Tokyo Story, Brazil 3-disc, 8 1/2, Hiroshima mon amour, Short Cuts (for den medfølgende novellesamling), Ugetsu, Fanny & Alexander, The Killers (for muligheden for at se og høre forskellige adaptioner af samme historie) og så naturligvis Le Samouraï :-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#108 davenport 18 år siden

Hvad er "John danser grøntsag. John danser ko. John danser idyl. John danser ro." ?
Jeg får ikke ro, før jeg ved det...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#109 jessup 18 år siden

Jeg har selv ; Le Corbeau, Battle... og først for nyligt erhvervet Spoorloos i Critrion men jeg tror stadig jeg har mindre end 10. Jeg har lånt Eyes.. i critrion af en anden og syntes den var fremragende. Det ser ud til at La Bête Humaine skal på ønskelisten på Pacific og måske In the Mood... hvis jeg ikke bliver fristet af en billigere option af sidstnævnte. Dreyer boksen bliver bestilt i en snarlig velbjerget måned:)-

Har også to Criterion favoritter jeg vil fremhæve:

Les Enfants du paradis (en af de første dvd'er jeg købte - sublim)

Au hasard Balthazar (en af de bedste film jeg har set de seneste år)

Tak for inspirationen
This is just until June
Gravatar

#110 filmz-Le Samouraï 18 år siden

#108 - Det er fra en eller anden vrøvlesang, digteren og forfatteren Jens Blendstrup har lavet sammen med sit (?) band Frodegruppen 40. Jeg hørte den tilfældigvis i forbindelse med DR2's temadag om Dan Turéll og har haft den i hovedet lige siden :-)

Skriv ny kommentar: