-
0-5024%
-
51-10020%
-
101-20018%
-
201-30014%
-
300-50013%
-
500-10006%
-
1000+4%
-
Jeg køber ikke film2%
Stemmer i alt: 1588
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#91 filmz-Kadann 18 år siden
Jeg baserer det på almindelig sund fornuft og sammenlagt 6 år i tele-/internetbranchen, hvor jeg har talt med kunder i supportsammenhæng og kundeservicesammenhæng, fra helt ung og op til over 75 år. Langt størstedelen af de kunder jeg har ydet support for, har været i stand til at betjene en computer i sådan en grad, at de kunne installere ISDN-modemmer, netværkskort og andet udstyr der er krævet for at komme online. TDC har omkring 450.000 privatkunder på ADSL og ca. 300.000 privatkunder på Webspeed, dertil kommer de mennesker som stadig benytter almindeligt modem og eftersom TDC ikke er den eneste udbyder på markedet, så kan man vist godt regne med at Danmark generelt er godt dækket ind mht. internetforbindelser - og jeg tvivler på at TDC skulle have de eneste kunder der kan finde ud af at betjene deres computere.
En internetforbindelse koster fra 50 kr. op opefter, afhængigt af hvor man bor henne, hvis vi taler en fast forbindelse, 150 kr. hvis vi taler ADSL, som er til rådighed for over 95% af husstandene i hele landet.
En computer kan købes fra ny for omkring 4000 kr. og opefter, ligemeget om vi taler stationær eller bærbar. I brugt tilstand kan man finde den ekstremt billigt, f.eks. er det ikke så længe siden at jeg så en komplet PC incl. OS til 500 kr. hos en humanitær organisation, der har butik her i byen.
En computer med internetforbindelse kan lånes gratis, som skrevet før, på bl.a. biblioteket.
Baseret på ovenstående, kan det ikke være p.g.a. økonomi at folk ikke kan benytte de tilbud der er online - men jeg hører stadig gerne dit argument for hvorfor økonomi skulle være et problem i denne sammenhæng. Når selv studerende har råd til at have computer og internetforbindelse, så skal man godt nok være ramt hårdt økonomisk, hvis man ikke har råd til at have en computer hjemme.
Evner kan jeg bestemt heller ikke se skulle være problemet. Ældre mennesker kan, som skrevet før, få hjælp gennem bl.a. Ældresagen. Yngre mennesker kan benytte f.eks. aftenskoler, bede om hjælp fra venner og bekendte, eller blot købe et hæfte i en lokal kiosk, de der tidligere hed IDG-hæfter, som faktisk indeholder ganske god hjælp til nybegyndere. Desuden holder visse biblioteker også gratis kurser engang imellem.
Det er helt fint at man ikke har interessen for brugen af computeren, men evner og økonomi kan umuligt være årsagerne til at folk ikke benytter sig af onlineshopping.
#92 dh-ad 18 år siden
Altså bare et skud fra hoften...
Er det nu en shootout? Jeg har ligeledes være i IT-branchen i nu 6 år og har brugt internettet siden det ikke hed "www" men gopher osv.
"Langt størstedelen af de kunder jeg har ydet support for, har været i stand til at betjene en computer i sådan en grad, at de kunne installere ISDN-modemmer, netværkskort og andet udstyr der er krævet for at komme online."
Det handler jo ikke bare om evner og økonomi. Men også om at turde, hvilket mange netop ikke gør, og derfor aldrig tager kontakt til diverse supportere og teleselskaber. Jeg kender mange, som stadig er bange for deres telefon. Og med de mennesker jeg har mødt i min support-tid, stiller jeg mig også tvivlende overfor de svageste evner.
Det er dog flot med de tiltag, du nævner, fx. ældresagens. Og jeg vil sige at 50 kr. pr. md. for en ADSL 160/128 er ok, hvis det er med ubegrænset trafik.
Ja, som du kan se, så er jeg stadig ikke enig med dig, men for at vende tilbage til det diskussionen drejede sig om:
Prøv at tage gennemsnitsprisen på en premiere-dvd idag og sammenlign den med gennemsnitspriser, da dvd'en var ung - så er der ikke sket en skid, højst en 5-6 kroner.
#93 filmz-Kadann 18 år siden
Du mangler stadig at forklare mig hvordan økonomi skulle være et problem og husk på at evner/økonomi var dine argumenter, ikke mine.
50 kr. er ikke en ADSL-forbindelse, men normal pris hos mange bolignet rundt omkring i landet, 150 kr. er ADSL og ubegrænset trafik.
..og hvem siger i øvrigt at man skal købe en dvd på premieredatoen i Fona? Ligesom med alle andre varer, så er det stadig et spørgsmål om at lede efter tilbud, man kan jo ikke bare sidde på sin flade og regne med at de bliver serveret for én. Det har folk lært med dagligvarer, hårde hvidevarer, biler o.s.v., men når det kommer til film og musik, så gælder det altid om at bruge den absolut højeste pris, fundet i den dyreste butik, som et argument.
#94 dyg 18 år siden
#95 filmz-herskegut 18 år siden
Noget med at dvd'er koster ligeså meget nu, som det gjorde for 7-8 år siden.
Forskellen er, at idag koster premiere DVD'er ganske vist det samme, som de gjorde for 7-8 år siden, hvis man vel og mærke, gider at gå ind i en fona/merlin etc.. og betale deres priser.
Man kan nemt finde den præcis samme dvd, til ihvertfald 50kr billigere, hvis man kigger efter den >>Online<< (magic word!) og hvis man venter nogen måneder, er den nede i et meget mere acceptabelt prisleje.
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#96 cyberzed 18 år siden
*finde flere popcorn og Mountain Dew til kampen*
#97 dyg 18 år siden
#98 cyberzed 18 år siden
#99 dyg 18 år siden
#100 pulse83 18 år siden