• "Love Actually"
    44%
  • Anden romantisk film
    25%
  • "It's a Wonderful Life"
    12%
  • "Miraklet på Manhattan"
    12%
  • "A Christmas Story"
    4%
  • "White Christmas"
    2%
  • "The Family Stone"
    2%

Stemmer i alt: 517

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-toffe1001 17 år siden

stemte Love Actually, da det er den eneste jeg vil se pga alle de forbandet lækre piger :)

dammn der er mange der ser godt ud i den film :)
Gravatar

#12 filmz-grev_michal 17 år siden

sjovt nok er min top 3 fra sidste poll med i den her...lol

Så min top 3 er den samme:

1: It's a Wonderful Life

En tidløs klassiker, selvom hovedgenren i den er drama har den sine komiske/romantiske øjeblikke.

2: Miracle on 34th Street

Endnu en klassiker fra 40'erne

3: A Christmas Story

En sød julekomedie af Bob Clark fra først i 80'erne.

4: White Christmas

Gravatar

#13 filmz-Bruce 17 år siden

Der er jo ingen konkurrence.

It's a Wonderful Life. Har man ikke stemt på den, har man ikke set den. Ellers kan kun midlertidig sindssyge retfærdiggøre det.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 NightHawk 17 år siden

Stemte også på It's a Wonderful Life, som klar nummer 1. Jimmy Stewart...i rest my case!

2. The Family Stone, som jeg har en stor svaghed for. Historien er ikke specielt original og man har allerede halvvejs i filmen forudset slutningen. Alligevel så kan jeg sgu godt li' den. Hyggelig i bedste juleånd med glimrende skuespilspræstationer hele vejen rundt. Og så gør det jo heller ikke noget, at både Sarah Jessica Parker og Claire Danes er pokkers labre at se på.

3. Mens du Sov, er en af de få Sandra Bullock film, hvor hun, IMO, rent faktisk er til at holde ud at se på i længden. Ok historie der bæres af fine præstationer fra Bullock, Bill Pullman og de garvede veteraner Jack warden og Peter Boyle. Sjov på den fede måde.

White Christmas blir derimod aldrig en favorit for mit vedkommende. Den går pænt langsomt og er aldrig helt oppe og ringe på hverken englestøv eller julegløg og sangene, bortset for titelnummeret, er også temmelig søvndyssende. Danny Kay er bestemt set sjovere end her.

Love Actually er trods det fremragende cast, ikke ligefrem min kop kaffe. Den blir sgu i sidste ende lige lovlig sirupsød og sentimental efter min smag og afslutningen i lufthavnen, er da på grænsen til det kvalmende. Et vaskeægte Hallmark moment.

Har ikke set Miraklet på Manhatten eller A Christmas Story.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#15 dolphinfriendly 17 år siden

"It's a Wonderful Life". Sikkert ikke den mest romantiske julefilm, men uden sammenligning den bedste.

Gravatar

#16 Winniepooh 17 år siden

ELSKER Love Actually.

Svømmer fuldstændig hen i filmens rørende sjove og superromantiske scener.

Jeg svømmer faktisk en smule hen, ved tanken om Colin Firth der på hakkende potugisisk erklærer sin kærlighed.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#17 filmz-jonasgr 17 år siden

Stemte også på It's a Wonderful Life
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#18 filmz-maxhh 17 år siden

Det er ikke jul uden "It's a wonderfull life" har været over min skærm... og "Silence of the Lambs", men det er en helt anden historie...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#19 mr gaijin 17 år siden

#18 Mary had a little lamb?
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#20 Hal60 17 år siden

Stemte 'Anden romantisk julefilm', da jeg hader julen og hader romantiske film. Ved ikke lige hvad den 'anden romantiske julefilm' er, men den er der sikkert nok; et eller andet sted.

Og nej, jeg har faktisk aldrig set It's a wonderfull life. Ku' være man skulle få det gjort engang.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.

Skriv ny kommentar: