• Region 2 (Europa)
    45%
  • Lidt af hvert
    29%
  • Region 1 (USA)
    24%
  • Andre regioner
    2%

Stemmer i alt: 182

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 azathoth 22 år siden

Jeg må sige at jeg indtil videre kun har Region 1 i min samling (på nær et par danske film selvfølgelig), og det har tidligere været pga. de ringe danske udgivelser af film... granted, de danske udgivelser er blevet en DEL bedre på det sidste, så nu er det nærmest kun en religionssag for mig!! ;)

Et sted jeg synes at de danske distributører stadig halter efter, er udgivelser af special editions af gamle film... før jeg bliver totalt omvendt til at købe region 2, så ser jeg helst at de mange region 1 special editions (fx. Usual Suspects der netop er udkommet) også bliver udgivet på region 2.

Jeg synes et eller andet sted at de danske distributører glemmer de lidt ældre film, og det er synd og skam, for der sidder faktisk også en del danske filmfreaks der gerne vil eje disse film.

Med de tiltag der er i branchen i øjeblikket til at det ikke længere skal være muligt at købe Region 1 DVD'er og Regionsfri afspillere (ny EU-lov advr puha) så kan vi risikere at gå glip af en masse fede udgivelser...

Hvis de danske udgivere ikke gør noget ved det, risikerer vi danske filmfreaks at gå en sort fremtid i møde!! :(
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#2 filmz-vassago 22 år siden

Nu er det ikke for at starte en flamewar :)

Jeg tvivler på at de forskellige distributører orker at smide gamle/ældre film på markedet som special editions, når man allerede kan købe dem som REG.1 - Hvis man kan lide "Terminator 2" eller whatever, har man nok allerede købt den som REG.1. Elsker man den har man nok allerede købt den som special edition. Så hvorfor så smide et oplag på markedet, som de højst sandsynligt brænder inde med ?

Jeg synes ikke at de glemmer de gamle film, men er der overhovedet noget marked for dem ??? Og hjælper det på nogen måde markedet, at det for mange er en religion/princip sag kun at købe REG.1 , så længe producenter ikke ved hvad kunderne vil have, så er det spild af penge for dem.

MHT til alle de lovforslag om det ene og det andet, så er det jo indtil videre kun gisninger, men det er da klart at der kommer en lov, men jeg tror ikke at den på nogen måde vil hindre folk i at kunne købe REG.1 dvd'er. Hvorfor skulle den det ? De har jo utallige gange forsøgt at stoppe salget af import-film. Firmaet Laserdisken har længe kæmpet en kamp mod de danske distributører, og de sælger da stadig import film. Jeg synes at det lyder lidt for meget som en dommedagsprofeti.

Hvad de de regionsfri afspillere angår, så er det det mindste problem, det vil altid være muligt at kunne sådan en. Regler vil ALTID blive bøjet af producenterne til kundernes fordel. Det ville være fuldstændigt utænkelig at en virksomhed skulle køre 6 ens produktionslinier, for at kunne fremstille en dvdafspiller til hver zone.

Der vil blive kørt en, og i den ene, vil der sikkert komme et sted, hvor der vil blive smidt en chip eller noget software i, som skal forhindre afspilleren i at afspille andre regioner end det den er sat til. Og hvad er så problemet ???

Så jeg tror ikke at vi går en mørk fremtid i møde, der kommer sikkert en del reguleringer, som vil give nogle bølger. Tag Sverige (mener at det er Sverige) som et eksempel, her er det ikke tilladt at importerer REG.1, men jeg kender da svensker som har REG.1 film, kodefri afspillerere og hvad ved jeg...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 filmz-Yasw 22 år siden

Jeg køber bare hvad der nu passer mig bedst. Men det bliver ikke til så mange Regieon 1, da jeg synes de er alt for dyre. 300kr er alså lidt for meget at give for en film synes jeg.
Gravatar

#4 filmz-vassago 22 år siden

Hvor køber du REG.1 film henne, jeg gi'r da ikke mere end 220-250, det er selvfølgelig 20-50 mere end en REG.2, men så har du altså filmen op til 6 måneder før, sommetider endda før dansk bio-premiere.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 filmz-Bitcho 22 år siden

Jeg holder mig helt fra at købe dvd'er.

Jeg smider bare en Screener DVD rip ned fra nettet. Når den først bliver smidt op på tv-skærmen og lyden kommer ud gennem højtallerne (nogengange endda i perfekt ac3), så er det sku svært at se og høre forskellen.

Jeg holder mig dog fra cam/ts versioner. Det er sku for klamt at se en film som er optaget i biffen... :-)

Disse film kommer oftest når filmen har premiere i USA, så de kommer endda langt før REG1 DVD'en. Dem er der også mange rips af... hehe

Jeg overvejer dog at købe LOTR 4 dvd version når den kommer... :-)
Gravatar

#6 filmz-The Death Knight 21 år siden

køb da fra nettet! der koster reg1 filmerne ikke så meget, umkring 80 - 120kr på siden =)))
Death Is Not The End, Only The Begining
Gravatar

#7 azathoth 21 år siden

#6: 80-120 kr. for region 1??? Hvor er det lige du finder dem til den pris???

... og hvor er det lige din quote er fra??? ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#8 Tylerdurden 21 år siden

www.axelmusic.dk der kan man melde sig gratis ind i club raccon og så købe dvd'er via nettet fra Canada.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#9 azathoth 21 år siden

#8: Jaja, men det er da ikke til 80-120 kroner pr. stk. Der taler vi jo omkring 180-200 kroner.
Gravatar

#10 Corgan 21 år siden

#9:
Jeg købte da Gladiator SE til 129 kr. inkl. alt gennem Club Racoon.
I TP koster den vist 299 kr.

Skriv ny kommentar: