• "Spaceballs - rumnørderne"
    41%
  • "Robin Hood: Helte i underhylere"
    31%
  • "Sheriffen skyder på det hele"
    7%
  • "Frankenstein Junior"
    7%
  • "The Producers - Forår for Hitler"
    5%
  • "Dracula: Dead and Loving It"
    3%
  • "Silent Movie"
    3%
  • "Mel Brooks' skøre verdenshistorie"
    2%

Stemmer i alt: 1469

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 NightHawk 18 år siden

# 30 -

Nu fik jeg lige øje på "High Anxiety". Den film havde helt klart fortjent, at være med i poll'en. Efter "Young Frankenstein", er det min klare 2'er. Den går lidt langsomt nogen steder, men det betyder i sidste ende ikke så meget, når Hichcock parodierne er så genneført godt lavet.

"Psycho" joken på hotellet med en meget aggresiv picolo, (en ung Barry Levinson) samt parodien på "The Birds" i parken, hvor Mel Brooks blir overskidt af duer, er afsindigt morsomme. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#32 filmz-Bruce 18 år siden

Ja High Anxiety er klart én af Brooks bedste film! Hvis man skal tage filmene i IMDB rating rækkefølge:

(8.00) - Young Frankenstein (1974)
(7.79) - The Producers (1968)
(7.70) - Blazing Saddles (1974)
(7.09) - The Producers (2005)
(6.70) - Spaceballs (1987)
(6.40) - High Anxiety (1977)
(6.40) - History of the World: Part I (1981)
(6.30) - Silent Movie (1976)
(6.30) - To Be or Not to Be (1983)
(5.80) - Robin Hood: Men in Tights (1993)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#33 NightHawk 18 år siden

# 32 -

Det svarer faktiskt ret godt til min egen underholdnings-vurdering af Mel Brooks film. Dog ku "High Anxiety" godt bytte plads med "The Producers" - 2005.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#34 filmz-Bruce 18 år siden

# 33 Forstår heller ikke "Silent Movie", er så lavt ratet. Genialt lavet, men...
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#35 NightHawk 18 år siden

# 34 -

Den burde også efter min smag ha fået et højere score. Måske er det fordi mange har svært ved at acceptere stumfilms modellen, hvilket jeg dog ikke helt forstår. Syntes den er ret morsom alligevel.

#36 18 år siden

#24: Godt ord igen. Hvis jeg skal være ærlig, så havde jeg ikke lagt mærke til, at det var dig, der havde skrevet den info i #14, og set i lyset af vores diskussion forleden kan jeg da godt se, at du med rette kunne være lidt oppe på mærkerne efter, om det var dig jeg stak til. Jeg var hverken ude efter filmnørd'en eller dig i mit #15; faktisk skulle jeg netop til at poste den samme info til ham, da jeg så i næste indlæg, at en anden havde gjort det (dig). Og så valgte jeg at poste lidt sort humor i stedet, som man så kunne grine af eller lade være. Nuttin' more. For at gøre en kort historie lang... Er i øvrigt enig i din #31.
Gravatar

#37 filmz-zeeuz 18 år siden

Ikke nogle af disse film der er specielt sjove....
Gravatar

#38 MuManden 18 år siden

Hmmm, jeg har ikke set en eneste af filmene! Doh ;-)
Jeg tror det er første gang jeg er kommet i dette dilemma, for kan jo ikke stemme "ingen af dem".

Men min stemme gik til Spaceballs (skulle jo stemme på et eller andet!) for den har jeg set et udsnit af engang...
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#39 lagoni 18 år siden

#38 - der er ingen der tvinger dig til at stemme, det står dig frit at lade helt være :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#40 metabolid 18 år siden

#28 Hahahaaha ja det en sjov scene. Eller hvad med "Comb the desert" - "Have you found anything?" - "We ain't found shit!" lol :)

Skriv ny kommentar: