-
Ja, helt sikkert!58%
-
Måske23%
-
Jeg venter til dvd/Blu-ray-udgivelsen11%
-
Nej, filmen interesserer mig ikke4%
-
Jeg har allerede set den4%
Stemmer i alt: 2065
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 filmz-ab 14 år siden
Action'en delen er simpelthen perfekt. To scener vi i særdeleshed få jer til at klappe i hænderne, jeg gjorde ihvertfald.
Jeg har allerede booket en billet til premieren - filmen er skabt til en biograf og påminder en i det hele taget om, hvor fantastisk glæde en film kan bringe en - Merci fordi du' til, Nolan.
#62 frankdrebin 14 år siden
Lige en reminder til jer andre som ikke har set den, hvis i går ind på IMDb for at læse om filmen, så pas på med at kigge i message boardet dertil.. Folk skriver spoilers fra filmen som overskrifter.. Bare så i ikke får ødelagt noget :)
#63 filmz-Claudius 14 år siden
Jeg ved nu ikke, om jeg synes det hele er så originalt, men det hænger måske sammen med, at jeg har læst adskillige Philip K. Dick romaner, og han kredser altid om et af to centrale emner: Det ene er spørgsmålet "Hvad er definitionen på et menneske" (på film bedst set i "Blade Runner"), mens det andet er, hvordan du kan være sikker på, at din virkelighed er virkelig. Det er så også den fundamentale problemstilling i både "The Matrix" (plus efterfølgere) og "Inception".
Så når jeg ser "Inception" eller "The Matrix", så tænker jeg, at det er virkelig flot og godt lavet, men superoriginalt er det nu ikke. Jeg synes dog bedre om "Inception" end "The Matrix", fordi sidstnævnte forfalder noget til at bruge det hele som undskyldning for bunker af kung-fu, skydekampe og tilsvarende. Flot ser det ud, ja, men derfor er det stadig farvelade.
#64 JannikAnd 14 år siden
Nolan forklarer og forklarer sit miljø i ren Paul Haggis stil. Og når man endelig fornemmer, at han er sikker på, at hans publikum virkelig forstår miljøet og er klar til dramaturgisk udvikling... så forklarer han sgu lidt mere. Fandens enerverende. Og når hverken karaktererne, eksekveringerne af disse og - desværre også - actionscenerne spænder fra irriterende til irrelevante, er der ikke mange faktorer, der kan få filmen over middelmådighedens strenge tag.
Og der er desværre mange flere ankepunkter, men de forudsætter, at man har set filmen, så dem vil jeg vente med, til sitets anmeldelse er dukket op. Men jeg har bange anelser for den kommende Batman, der bestemt skriger efter en mere modig og grænseoverskridende instruktør. Vig bort fra autopilolten, Nolan!
Øv! (2,5/6)
#65 filmz-ab 14 år siden
Jeg har ihvertfald ikke set det så perfekt eksekveret på film, men jeg synes da alligevel at der er tale om en pænt opfindsomt værk. Superoriginalt er det aldrig helt, men skal det da være det? I så fald, kan du afskrive de fleste film.
Åh ja. Kloge åge har jo regnet alt ud før alle os andre tåber. Gaaab mand. Frygt du bare batman 3, jeg kan næsten med garanti sige, at 98% nok liiiige forventer Nolan ombord.
#66 filmz-Claudius 14 år siden
Der er jeg til gengæld helt enig :)
#67 filmz-ab 14 år siden
Super :-) Hvad er din dom, og skal du se den igen.. Spændende analyse du fik lavet over i den anden tråd..
#68 JannikAnd 14 år siden
Jeg er ikke ude på at spille kloge Åge. Men jeg forstår heller ikke, hvorfår jeg får den stemplet i panden, for jeg påstår aldrig at have forudsagt plottet. Jeg siger, at filmen ikke er så kompleks som forventet. Men det har sikkert heller aldrig være Nolans vision. At hypen har givet filmen dette postulat, er jo ikke hans værk. Men når dette er sagt, synes jeg, at han skuffer. Og det er første gang, han gør det. Og det er så ærgerligt, netop fordi han havde carte blanche. Jeg havde forventet noget mere originalt, noget mere uforsigtigt. Det var det ikke.
Men jeg hverken tror eller håber, at dette er en indikation af Nolans talent. Han har mange bedre film i vente. Jeg glæder mig til den næste...
#69 filmz-Bruce 14 år siden
Du burde læse denne artikel.
#70 JannikAnd 14 år siden