#47 da jeg vil til at i seng nu vil jeg ikke til at kaste mig ud i en masse modsigelser mod at star wars er blevet en space opera (hvad jeg åbenbart gør alligevel)... synes netop det at man får forklaringen på hvordan the force egentligt kan påvirke omgivelserne er helt perfekt og giver et god forståelse af hvorfor man skal lære selvkontrol ovs. under jedi trænningen.... i fantasy (D&D fx) er magi som du referer til jo også ofte defineret som oldtidig sprituel kraft der blev drænet og behersket af nogle bestemte racer i tidernes begyndelse (elves) ligeså har man i star wars de mystiske væsner (sith) der forstod at dræne the dark force hvorefter de første faldne jedi's reelt lærte af the sith for så senere hen at komme til at optræde som guder overfor de "rigtige" sith's....
Forstår ikke at så mange har så meget imod de nye star wars film... de gamle film baserede sig måske mere på eventyr stilen og netop mht stilen kan der trækkes mange parraleller mellem de gamle film og lucas's indy film... hvorimod de nye fokusere på optagten til eventyrets begyndelse (læs mere actionmættet). At den gamle eventyr stil måske er den man vil kalde bedst kan jeg nikke genkendene til, men så må man også se i øjnene at de nye (indtil videre) giver den rigtige overgangs effekt til at filmens eventyr (kampen mod det ultimativt onde) kan begynde. og hvis alt skulle fejle så er episode I en fantastisk film alligevel pga. det fantastiske musikstykke dual of the fates :D
Jeg siger ikke jeg har ret i ovenstående, blot at man må have respekt for at de nye film ikke kan laves i samme stil som de gamle hvis den røde tråd (og historien) skal holde igennem alle seks film...
Det kan vel gættes ud fra ovenstående hvor jeg satte mit kryds i afstemningen ;)
G'nat
Hvis det ikke længere gør ondt, så betyder det at du er død...
Tjaa, resultatet er vel ikke overraskende, men mere at Star Wars kun lader til at løbe af med 2/3 af stemmerne er faktisk.
Star trek har jo klart her den ulempe det kun meget lidt er blevet sendt på Dansk tv.
Begge er nogle fede, men Star Trek er Sci-fi og Star Wars er Fantasy :) så en direkte samligning er altid svær. Det samme med Pepsi vs Coca Cola, for er Pepsi reelt en cola :) (Ja jeg drikker faktisk mest Pepsi... :P)
TOP TEN REASONS WHY THE STAR WARS CHARACTERS WOULD KICK BUTT IN THE STAR TREK UNIVERSE
1. Picard pilots the Enterprise through asteroid belts at one-quarter impulse power --- Han Solo floors it. 2. The Federation would have to attempt to liberate any ship named "Slave I". 3. Jabba the Hutt would eat Harry Mudd for trying to cut in on his action. 4. Luke Skywalker is not obsessed with sleeping with every alien he encounters. 5. The Death Star doesn't care if a world is class "M" or not. 6. Darth Vader could choke the entire Borg empire with one glance. 7. One word: Lightsabers. 8. After resisting the Imperial torture droid and Darth Vader, Princess Leia still looked fresh and desirable --- After pithy Cardassian starvation torture, Picard looked like hell. 9. The Enterprise needs a huge engine room with an anti-matter unit and a crew of 20 just to go into warp --- The Millennium Falcon does the same thing with R2-D2 and a Wookie. 10. In the Star Wars Universe weapons are rarely, if ever, set on "stun".
Trek, fordi jeg bare ikke kan snuppe den sidste SW film.. Jeg er ligesom de fleste andre gammel SW nørd, men har altid godt kunne lide den fede opbygning af ST. Den er dybere, og det er jo klart, fordi der er lavet så meget materiale. Men jeg er enig i at det er svært at sammenligne, da det er 2 forskellige fænomener. Hvad med en BEGGE i den poll? (Det er der sikkert mange der ville stemme på)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#51 filmz-jackhammer2002 20 år siden
Forstår ikke at så mange har så meget imod de nye star wars film... de gamle film baserede sig måske mere på eventyr stilen og netop mht stilen kan der trækkes mange parraleller mellem de gamle film og lucas's indy film... hvorimod de nye fokusere på optagten til eventyrets begyndelse (læs mere actionmættet). At den gamle eventyr stil måske er den man vil kalde bedst kan jeg nikke genkendene til, men så må man også se i øjnene at de nye (indtil videre) giver den rigtige overgangs effekt til at filmens eventyr (kampen mod det ultimativt onde) kan begynde. og hvis alt skulle fejle så er episode I en fantastisk film alligevel pga. det fantastiske musikstykke dual of the fates :D
Jeg siger ikke jeg har ret i ovenstående, blot at man må have respekt for at de nye film ikke kan laves i samme stil som de gamle hvis den røde tråd (og historien) skal holde igennem alle seks film...
Det kan vel gættes ud fra ovenstående hvor jeg satte mit kryds i afstemningen ;)
G'nat
#52 The Insider 20 år siden
#53 filmz-UltimateW 20 år siden
Star trek har jo klart her den ulempe det kun meget lidt er blevet sendt på Dansk tv.
Begge er nogle fede, men Star Trek er Sci-fi og Star Wars er Fantasy :) så en direkte samligning er altid svær. Det samme med Pepsi vs Coca Cola, for er Pepsi reelt en cola :) (Ja jeg drikker faktisk mest Pepsi... :P)
#54 filmz-kant 20 år siden
Vildt!
-------------------
#55 filmz-Sjakal 20 år siden
http://www.clanbabe.dk/trekkill.jpg :)
#56 filmz-Sjakal 20 år siden
WOULD KICK BUTT IN THE STAR TREK UNIVERSE
1. Picard pilots the Enterprise through asteroid belts at one-quarter impulse power --- Han Solo floors it.
2. The Federation would have to attempt to liberate any ship named "Slave I".
3. Jabba the Hutt would eat Harry Mudd for trying to cut in on his action.
4. Luke Skywalker is not obsessed with sleeping with every alien he encounters.
5. The Death Star doesn't care if a world is class "M" or not.
6. Darth Vader could choke the entire Borg empire with one glance.
7. One word: Lightsabers.
8. After resisting the Imperial torture droid and Darth Vader, Princess Leia still looked fresh and desirable --- After pithy Cardassian starvation torture, Picard looked like hell.
9. The Enterprise needs a huge engine room with an anti-matter unit and a crew of 20 just to go into warp --- The Millennium Falcon does the same thing with R2-D2 and a Wookie.
10. In the Star Wars Universe weapons are rarely, if ever, set on "stun".
#57 Zelle 20 år siden
#58 davenport 20 år siden
Men jeg er enig i at det er svært at sammenligne, da det er 2 forskellige fænomener.
Hvad med en BEGGE i den poll? (Det er der sikkert mange der ville stemme på)
#59 Yoda 20 år siden
#60 davenport 20 år siden