• Anden film
    20%
  • Løvernes konge
    16%
  • Titanic
    15%
  • The Green Mile
    11%
  • Forrest Gump
    9%
  • Schindlers liste
    8%
  • E.T.
    7%
  • Bambi
    6%
  • Finding Neverland
    4%
  • Philadelphia
    3%
  • Tid til kærtegn
    1%

Stemmer i alt: 2653

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#121 filmz-henrikmk 14 år siden

On The Beach fra 2000. En billig produktion om livet efter en atomkrig og er en jævn film, bortset fra slutningen, der er overraskende sørgelig.
Gravatar

#122 sluppermand 14 år siden

På listen er Schindler's List den eneste jeg har grædt til. Men der er mange mange andre, jeg flæber til, f.eks. It's A Wonderful Life, Das Leben Der Anderen, Sideways, Oldboy, Million Dollar Baby, Hud, etc. Jeg tudede endda,
da Donny døde i The Big Lebowski.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#123 Skeloboy 14 år siden

#121 - har du set Stanley Kramers original?
Gravatar

#124 AP 14 år siden

Jeg stemte Finding Neverland - som en af de få kan jeg se :p men det er nu engang en ordentlig omgang tudefilm allesammen! hehe sjov afstemning..
Gravatar

#125 myshkin 14 år siden

Pans Labyrint. Især der hvor kaptainen slår bondens søn ihjel og faderen til sønen skriger på ham. Den er hård. Også Once Upon a Time in the West kan give en klump i halsen. Gode film still ;)
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#126 YapiYapo 14 år siden

#111 - dumbo, der hvor moderen vugger dumbo med snablen. Jeg er grædefærdig! Puha..

Stemte selv Løvernes Konge af dem på listen - den rør mig mest. Generelt bliver (gamle) Disney-film bare mere og mere rørende med alderen. Indledningen af Up kunne dog også gøre det for mig.

OG ingen har nævnt I am Sam? Ved godt man nærmest SKAL græde til den film, men tror første gang jeg så den for godt 5 år siden, var første gang jeg for alvor græd til en film. Den er squ rørende, smuk etc.

I AM A MANN NOW!!! Ej, kliché.
Gravatar

#127 MMB 14 år siden

Jo, jeg har nævnt I Am Sam.
Gravatar

#128 Nicki52 14 år siden

Foeller (127) skrev:

Jo, jeg har nævnt I Am Sam.

Den fik ikke mig til at græde, men blev vildt rørt af filmen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#129 Highland Park 14 år siden

#107: Jeg kender også kun en håndfuld af hendes numre men har netop lånt et af hendes album.

For en god ordens skyld:
[url= Me"[/url]. :)

Jeg er sgu også et ret følsomt gemyt og bliver især meget rørt af Tarkovskijs film samt adskillige af Chaplins og Miyazakis film - og en håndfuld af de tidligere nævnte titler i denne tråd.

Et lille udvalg af andre titler:
"The Straight Story", "Les parapluies de Cherbourg", "Platoon", "The Killer", "Bullet in the Head", "Spoorloos", "Mary and Max", "In weiter Ferne, so nah!", "Dark Water" (Nakatas), "Big Fish", "La leggenda del pianista sull'oceano", "Miracle Mile", "Crouching Tiger, Hidden Dragon", "Going Home" fra "Three" ("Saam Gaang"), "Requiem for a Dream", "The Fisher King", "In the Mood for Love", "No Country for Old Men", "Jacob's Ladder" og "Don't Look Now".

Som barn gjorde især slutningen af "King Kong" (1976) meget stort indtryk.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#130 Coffey Mug 14 år siden

Skeloboy (21) skrev:
Af de nævnte film er det Tid Til Kærtegn.

Men der er flere, der er større tudefilm især Bridge To Terabithia og The Notebook

Så er der også de film, hvor man bare har nedtur på det meste af filmen: The Fountain, Requiem For A Dream, Innocent Voices, En Sang For Martin, Children of Hiroshima.

Der er dog én film, der topper alle andre: Grave of the Fireflies. Bliver trist bare af at tænke på den. Min stemme gik til anden film.

Hold da kæft den er ligefrem grusom men på en total dæmpet og sød måde... sød... yeah... jeg er grusom ><

Edit - Armageddon gjorde det for mig, jeg skammer mig!

Skriv ny kommentar: